dc.contributor.advisor | Dinçer, Kurtuluş | tr_TR |
dc.contributor.author | Isbir, Erdal | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T12:58:24Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T12:58:24Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1224 | |
dc.description.abstract | The critical thought, which identified with Frankfurt School has not far from the Hermeneutic Tradition because of the critique and the hermeneutic understanding has a reflective content. To accept this essential remark, this study focuses on critical function and scope of the reflection. The first two chapters analyse the Hermeneutic Tradition and Frankfurt School that conclude the reflection has a dual critical function. Firstly, I acquire self-consciousness by means of hermeneutic reflection; secondly, I open myself to social consciousness as well as acquire this. The critical hermeneutic reflection that specialized in account of function and scope through the debate between Gadamer and Habermas, come forward as an emancipating ability. Ricoeur expresses this ability as a power that found and collectivize the self. For him the self-consciousness that founded by alienating temporal distance is both theoretical and practical so it has a model of explanation and understanding which | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Hermeneutic tradition | us_US |
dc.subject | Hermeneutik gelenek | tr_TR |
dc.subject | Frankfurt school | us_US |
dc.subject | Frankfurt okulu | tr_TR |
dc.subject | Critical reflection | us_US |
dc.subject | Eleştirel refleksiyon | tr_TR |
dc.title | Hermeneutik Gelenekten Frankfurt Okulu'na Eleştirel Bir Unsur Olarak Refleksiyon | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1801 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Felsefe | tr_TR |
dc.description.ozet | Frankfurt Okulu yla özdeşleştirilen eleştiri düşüncesinin Hermeneutik Gelenekten hiç de uzak olmadığı kabulüne dayanan bu çalışma, refleksiyonun eleştirel işlevi ve kapsamına odaklanmaktadır. Çünkü hem eleştiri hem de hermeneutik anlama refleksif bir boyuta sahiptir. Çalışmanın ilk iki bölümünde ele alınan Hermeneutik Gelenek ile Frankfurt Okulu analizinin ortaya çıkardığı sonuç, refleksiyonun iki anlamda eleştirel işleve sahip olduğudur. İlkin eleştirel hermeneutik refleksiyon aracılığıyla Ben , bir öz-bilinç kurarken, ikincil olarak, bunu gerçekleştirdiği anda toplumsal bir bilince açılmaktadır. Habermas ve Gadamer tartışmasıyla, işlev ve kapsamı bakımından derinleşen eleştirel hermeneutik refleksiyon, özgürleştirici bir yeti olarak öne çıkmaktadır. Bu yetiyi, hem benlik kurucu hem de uzlaştırıcı bir yeti olarak ortaya koyan Ricoeur için, yabancılaştırıcı mesafesinin yarattığı öz-bilinç hem bir açıklama modeli olduğundan teoriktir hem de Ben in kendisini yeniden hatırlaması ve ye | tr_TR |