dc.contributor.advisor | Şatana, Gülsen | tr_TR |
dc.contributor.author | Ceyhan, Şafak | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T11:29:17Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T11:29:17Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1067 | |
dc.description.abstract | This study is based on the students who have newly begun their studies at flute department at middle school level in conservatories. In the Republic of Turkey, flute education is not officially provided at the middle school level at the music centres or by the professionals, except for the conservatories. The aim of this dissertation is to share my experiences and knowledge on the institutions which provide early formal and informal flute education and on people who has started their flute education at early ages. The resources used in this dissertation are the main rudimentary materials on which tutors in Turkey and in the world widely base their work. In this dissertation I researched the methods which will make the flute education more permanent and more effective than the current practice. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Key words: flute | tr_TR |
dc.subject | flute education | us_US |
dc.subject | efficiently learning | us_US |
dc.subject | teaching in music education | us_US |
dc.subject | Flüt | tr_TR |
dc.subject | flüt eğitimi | tr_TR |
dc.subject | müzik eğitimi | tr_TR |
dc.title | Konservatuvar Ortaokul Devresine Yeni Başlayan Flüt Öğrencileri İçin Etkili Öğrenme ve Çalışma Yöntemleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1588 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Üfleme ve Vurmalı Çalgılar | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada konservatuvar ortaokul devresine yeni başlayan flüt bölümü öğrencileri baz alınmıştır. Türkiye Cumhuriyeti nde resmi olarak sadece konservatuvarların ortaokul devresinde verilen flüt eğitimi dışında müzik merkezlerinde ya da profesyonel kişilerle de bu eğitim verilmektedir. Bu tezdeki çalışma amacım küçük yaşta başlayan flüt eğitiminde formal veya informal eğitim veren kurumlar ve kişilerle edindiğim bilgi ve birikimleri paylaşmaktır. Kullandığım kaynaklar Türkiye de ve dünyada birçok öğretmenin baz aldığı temel başlangıç materyalleridir. Tezimin konusu itibari ile verilen bu flüt eğitimini kalıcı ve etkili kılmanın yolları araştırılmıştır. | tr_TR |