ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERDE FONOLOJİK FARKINDALIK TEMELLİ MÜDAHALE PROGRAMININ OKUMA PERFORMANSINA VE TUTUMUNA ETKİSİ

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11655/36981

Bu araĢtırmada, Alfabetik Tabletlerle Fonolojik Farkındalık Programı‟nın (ALTAFON) okuma güçlüğü yaĢayan dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma performanslarına, okuma performanslarının kalıcılığına ve okumaya yönelik tutumlarına etkisi incelenmiĢtir. AraĢtırmada yarı deneysel desenlerden eĢleĢtirilmiĢ kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın katılımcılarını 4‟ü deney, 4‟ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 8 öğrenci ile bu öğrencilerin anneleri, sınıf öğretmenleri ve özel eğitim öğretmenleri oluĢturmuĢtur. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiĢtir. Deney grubundaki öğrencilere, 10 hafta boyunca haftada üç gün bireysel olarak ALTAFON Programı uygulanmıĢtır. Müdahalede kelime, hece ve ses birimi farkındalığına yönelik görevler, morfolojik çeĢitlilik içeren kelime listeleri ve harf tabletleri aracılığıyla sunulmuĢtur. Program, doğrudan öğretim ve çoklu duyusal öğrenme ilkelerine dayalı olarak hazırlanmıĢtır. Veri toplama araçları arasında bilgi formu, anlamlı sözcük listeleri, Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ve yarı yapılandırılmıĢ görüĢme formları yer almıĢtır. Verilerin analizinde, okuma performansı ve kalıcılığına dair çizgi grafiklerine iĢlenen veriler için grafiksel analiz, yarı yapılandırılmıĢ görüĢmelerden elde edilen veriler için içerik analizi ve okumaya dair tutum ölçeklerinden eriĢilen veriler için betimsel analiz kullanılmıĢtır. Bulgular, ALTAFON Programının okuma performansını arttırmada, bu performansın kalıcılığını sağlamada ve okuma tutumunu iyileĢtirmekte etkili olduğunu göstermiĢtir.

Browse

Search Results