Show simple item record

dc.contributor.advisorTan Şişman, Gülçin
dc.contributor.authorBozok, Özlem
dc.date.accessioned2019-09-16T06:07:19Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-10
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8881
dc.description.abstractThe study aimed to determine strengths, weaknesses, opportunities and threats of English courses (English 1 and English 2) in Selcuk University Technical Vocational College according to opinions of students and academicians (vocational college principals and English lecturers). In the study, convergent parallel design, one of the mixed-methods designs, was used. The quantitative data were collected from 313 second grade students who completed English 1 and English 2 in the college and who were selected through convenience sampling. The qualitative data were collected from three vocational college principals and four lecturers selected through criterion sampling. The quantitative data collected with the questionnaire developed by researches were analyzed by descriptive statistics (i.e. frequency and percentage). The qualitative data collected via semi-structured interviews were analyzed by content analysis. The findings indicated English lecturers’ knowledge and skills were frequently stated as strengths but teaching-learning process, classroom conditions, four language skills, access to foreign sources, demotivated student profile were stated as weaknesses. The necessity of learning English was frequently stated as opportunities and the fact that two-year colleges do not have opportunities like Erasmus was stated as threats. In addition, the findings indicated solutions for improving weaknesses and removing threats were stated with related to Higher Council of Education, University, College’s management and teaching-learning process. It is believed the findings of the study might enlighten researches about protecting strengths, varying opportunities, preventing possible threats by improving weaknesses of English course and curriculum development process in technical vocational colleges in acoordance with stakeholders’ opinions and needs.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖn lisans İngilizce dersitr_TR
dc.subjectTeknik bilimler meslek yüksekokulutr_TR
dc.subjectSWOT analizitr_TR
dc.subjectPaydaş görüşleritr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Sosyal bilimlertr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleTeknik Bilimler Meslek Yüksekokullarında İngilizce Dersine Yönelik SWOT Analizitr_TR
dc.title.alternativeA Swot Analysis Of English Course In Technical Vocational Collegestr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda (TBMYO) verilen İngilizce (İngilizce 1 ve İngilizce 2) derslerinin güçlü ve zayıf yönleri ile sunduğu fırsatlar ve içerdiği tehditlerin akademisyen (meslek yüksekokul yöneticileri ve İngilizce dersi veren akademisyenlerin) ve öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda yürütülen çalışmada, karma yöntem desenlerinden biri olan yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunu, Selçuk Üniversitesi TBMYO’da İngilizce 1 ve 2 derslerini tamamlamış, uygun örnekleme yoluyla belirlenen 313 ikinci sınıf öğrencisi oluştururken, nitel boyutunu Selçuk Üniversitesi TBMYO’da görev yapan ölçüt örnekleme yoluyla belirlenen üç akademisyen ile İngilizce derslerini yürütmüş dört akademisyen oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen anket aracılığıyla elde edilen veriler sayısallaştırılarak betimsel analiz (frekans ve yüzde) ile bireysel görüşme formları aracılığıyla elde edilen nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bulgularda, İngilizce derslerinin güçlü yönü olarak öğretim elemanlarının mesleki bilgi ve becerileri öne çıkarken; öğrenme-öğretme süreci, derslik koşulları, dört temel dil becerisi, yabancı kaynaklara erişim, ilgisiz/ isteksiz öğrenci profili zayıf yönler olarak belirtilmiştir. İngilizce derslerinin fırsatları olarak İngilizce öğrenmenin gerekliliği ön planda iken; tehditlere yönelik olarak Erasmus gibi imkânların MYO’lara sunulmaması vurgulanmıştır. Zayıf yönlerin geliştirilmesi ve tehditlerin ortadan kaldırılmasına yönelik olarak YÖK, Üniversite, MYO yönetimi ve öğrenme-öğretme sürecine ilişkin çözüm önerileri sunulmuştur. Yürütülen araştırmanın, paydaş görüş ve ihtiyaçları doğrultusunda, TBMYO’daki İngilizce derslerinin güçlü yönlerinin korunması, fırsatların çeşitlendirilmesi, zayıf yönlerin iyileştirilerek olası tehditlerin engellenmesi ile TBMYO’lara özgü İngilizce dersi öğretim programı geliştirme çalışmalarına ışık tutacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record