Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTan Şişman , Gülçin
dc.contributor.authorYüceer Öztürk , Yelda
dc.date.accessioned2019-09-16T06:07:07Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-10
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8880
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate prospective English teachers’ knowledge, perceived competencies, opinions about the importance of having English language curriculum knowledge, and experiences related to the English language curriculum. Employing convergent parallel mixed design, the quantitative part of this study conducted with 197 senior year prospective English teachers and the qualitative part conducted with 12 senior year prospective English teachers enrolled in the department of English language teaching program of the public universities in Ankara during 2018-2019 academic year. The quantitative data was collected through English curriculum knowledge test and the qualitative data was collected through semi-structured interview form. The quantitative data was analyzed by using descriptive statistics and the qualitative data was analyzed by content analysis. The findings of this study revealed that prospective English teachers’ knowledge about the English language curriculum was very limited. According to findings, while prospective English teachers thought that having knowledge and skills related to English curriculum was very important, but they felt themselves inadequate about English language curriculum. Furthermore, the findings indicated that during the pre- service teacher education process, prospective English teachers haven’t gained enough experience related to English curriculum. All in all, prospective English teachers’ knowledge and skills related to the English curriculum are not desired level. Within this context, the results of this study are expected to provide comprehensive basis for pre-service English teacher education program in terms of equipping them with the knowledge and skills related to the curriculum and raising more qualified teachers in future.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğretim programı bilgisitr_TR
dc.subjectYeterlik algısıtr_TR
dc.subjectİngilizce dersi öğretim programına ilişkin okuryazarlıktr_TR
dc.subjectİngilizce öğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectHizmet öncesi öğretmen eğitimitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleİngilizce Öğretmen Adaylarının Öğretim Programına Yönelik Bilgi Düzeyleri, Yeterlik Algıları ve Deneyimleritr_TR
dc.title.alternativeProspective English Language Teachers’ Knowledge, Perceived Competencies, And Experiences About English Language Curriculumtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programına ilişkin bilgi düzeyleri ve yeterlik algıları ile İngilizce dersi öğretim programıyla ilgili bilgi ve becerilere sahip olmanın önemine ilişkin görüş ve deneyimlerinin incelenmesidir. Yakınsayan paralel karma desende yürütülen bu araştırmanın nicel boyutunda, Ankara ilindeki devlet üniversitelerinin 2018-2019 akademik yılında İngilizce öğretmenliği lisans programlarının son sınıfında öğrenim gören 197 İngilizce öğretmen adayına uygulanan İngilizce Dersi Öğretim Programı Bilgi Testi aracılığıyla elde edilen nicel veriler, betimleyici istatistik yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Nitel boyutunda ise, nicel verilerin toplandığı çalışma grubunda yer alan 12 İngilizce öğretmen adayının gönüllü katılımıyla yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler aracılığıyla elde edilen nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda, öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programına yönelik bilgi düzeylerinin ve yeterlik algılarının oldukça düşük olduğu tespit edilirken; İngilizce dersi öğretim programına yönelik bilgi ve becerilere sahip olmaya oldukça önem verdikleri belirlenmiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim sürecinde İngilizce dersi öğretim programına ilişkin oldukça sınırlı düzeyde deneyime sahip olduğu da tespit edilmiştir. Sonuç olarak, İngilizce öğretmen adaylarının, alanlarına özgü öğretim programına ilişkin sahip oldukları bilgi ve beceriler, arzu edilen seviyede değildir. Bu bağlamda, araştırmadan elde edilen sonuçların İngilizce öğretmenliği lisans programının, geleceğin öğretmenleri olacak öğretmen adaylarının alanlarına özgü öğretim programına ilişkin bilgi ve becerilerle donatılması ve daha nitelikli öğretmenler yetiştirilmesi açısından gelecekte yapılacak iyileştirme çalışmalarına kapsamlı bir temel oluşturması beklenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster