Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Ufuk Tolga
dc.contributor.authorKoç, Nazlı
dc.date.accessioned2019-08-26T07:18:17Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8715
dc.description.abstractFor many years, many concepts have been the subject of art. The concept of emptiness was first started to be studied in Eastern art and reflected to art in many cultures in different ways. Every moment we live, everywhere there is space. Sometimes it remains unnoticed but always exists. It is the emptiness within us that allows us to breathe; one of the elements that makes the wheel of a bicycle rotate is the space in the wheels; it is again the emptiness that enables us to move in the areas where we live. In short, everything that we can realize exists is made sense through emptiness. This artwork consists of three main titles. In the first section; The process of art and creation, which motivates people to reflect their thoughts, dreams and experiences, to transform them into a concrete object, has been researched and tried to be examined with subtitles of form and content. In addition, research on the effect of space, which is our main subject, on the shape and the effect of the form for the space has been investigated. In the second part of the study, the concept of void is examined together with the concept of void, and the relationship between void and space and objects is tried to be explained. In addition, the works of artists who interpret the concept of emptiness in art from different perspectives are included. In the last part of the study, with the support of these researches, the gap is tried to be reflected in the artistic context with original applications. The starting point of this art report is to perceive the void and to evaluate and interpret it as an element of balance in formal sense.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER DİZİNİ ÖZ………………………………………………………………………………………......i ABSTRACT………………………………………………………………………….…….ii TEŞEKKÜR…………………………………………………………………...……….….iii İÇİNDEKİLER DİZİNİ……………………………………………..…………..…..……...iv GÖRSEL DİZİNİ…….…………………………………………….………...……….…...xi GİRİŞ……………………………………………………..……...….…………...…….…..1 1. BÖLÜM: SANATTA YARATIM SÜRECİ..………….….……………..……..............2 1.1. Biçim ve İçerik….……..………………………………..….……………..…..4 1.1.1. Biçimsel Öge Olarak Boşluk……………..………..….…….…….7 2. BÖLÜM: SANATTA BOŞLUĞUN VARLIĞI…………..……………..…………........9 2.1. Doluluk ve Boşluk İlişkisi…….…………………….……………...…….…..9 2.2. Boşluk ve Mekânın İlişkilendirilmesi……………….……………….….….12 2.3. Nesne ve Boşluk İlişkisi…………………………………….…………..….16 3. BÖLÜM: KİŞİSEL UYGULAMALAR………………………………………………...22 SONUÇ…………………………………………………………………………….……..40 KAYNAKLAR…......................................................................................................41 Etik Beyanı………………………………………………………………………………...….…..45 Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu Orijinallik Raporu…………………………46 Masters’s Art Work Report Originality Report……………………………..……...…..47 Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı……………………………………….....48tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanat
dc.subjectBiçim
dc.subjectİçerik
dc.subjectBoşluk
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlartr_TR
dc.titleSanatta Biçimsel Bağlamda Boşluğun Varlığı ve Özgün Uygulamalartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetUzun yıllar boyunca pek çok kavram sanatın konusu olmuştur. Boşluk kavramı da ilk olarak Doğu sanatında irdelenmeye başlanmış ve birçok kültürde farklı şekillerde sanata yansımıştır. Yaşadığımız her an, her yerde boşluk vardır. Bazen fark edilmese de varlığını her zaman korumaktadır. Nefes alıp verebilmemizi sağlayan içimizdeki boşluktur; bir bisikletin tekerleğinin dönebilmesini sağlayan unsurlardan biri, tekerlerin içindeki boşluktur; yaşamımızı sürdürdüğümüz alanlarda hareket etmemizi sağlayan yine boşluktur. Kısacası varlığını fark edebildiğimiz her şey, boşluk sayesinde anlamlanır. Bu sanat çalışması üç ana başlıktan oluşmaktadır. Birinci bölümde; insanın düşüncelerini, hayal ettiklerini ve yaşadıklarını yansıtmak, somut bir nesneye dönüştürmek üzere harekete geçiren, sanat ve yaratım süreci araştırılmış olup, biçim ve içerik alt başlıkları ile incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca asıl konumuz olan boşluğun, biçim üzerindeki etkisi ile biçimin boşluk için etkisi üzerine araştırmalar yapılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise boşluk kavramı karşıtıyla birlikte incelenmiş olup, boşluğun, mekân ve nesneler ile olan ilişkisi aktarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca sanatta boşluk kavramını farklı bakış açılarıyla yorumlayan sanatçıların çalışmalarına yer verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise, bu araştırmaların desteğinde, boşluğu sanatsal bağlamda özgün uygulamalarla yansıtılmaya çalışılmıştır. Bu sanat raporunun çıkış noktası ise, boşluğun algılanması, biçimsel anlamda bir denge unsuru olarak değerlendirilmesi ve yorumlanmasıdır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-08-26T07:18:17Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record