dc.contributor.advisor | Savaş, Ufuk Tolga | |
dc.contributor.author | Koç, Nazlı | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T07:18:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8715 | |
dc.description.abstract | For many years, many concepts have been the subject of art. The concept of emptiness
was first started to be studied in Eastern art and reflected to art in many cultures in different
ways. Every moment we live, everywhere there is space. Sometimes it remains unnoticed
but always exists. It is the emptiness within us that allows us to breathe; one of the
elements that makes the wheel of a bicycle rotate is the space in the wheels; it is again
the emptiness that enables us to move in the areas where we live. In short, everything that
we can realize exists is made sense through emptiness.
This artwork consists of three main titles. In the first section; The process of art and
creation, which motivates people to reflect their thoughts, dreams and experiences, to
transform them into a concrete object, has been researched and tried to be examined with
subtitles of form and content. In addition, research on the effect of space, which is our
main subject, on the shape and the effect of the form for the space has been investigated.
In the second part of the study, the concept of void is examined together with the concept
of void, and the relationship between void and space and objects is tried to be explained.
In addition, the works of artists who interpret the concept of emptiness in art from different
perspectives are included.
In the last part of the study, with the support of these researches, the gap is tried to be
reflected in the artistic context with original applications. The starting point of this art report
is to perceive the void and to evaluate and interpret it as an element of balance in formal
sense. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER DİZİNİ
ÖZ………………………………………………………………………………………......i
ABSTRACT………………………………………………………………………….…….ii
TEŞEKKÜR…………………………………………………………………...……….….iii
İÇİNDEKİLER DİZİNİ……………………………………………..…………..…..……...iv
GÖRSEL DİZİNİ…….…………………………………………….………...……….…...xi
GİRİŞ……………………………………………………..……...….…………...…….…..1
1. BÖLÜM: SANATTA YARATIM SÜRECİ..………….….……………..……..............2
1.1. Biçim ve İçerik….……..………………………………..….……………..…..4
1.1.1. Biçimsel Öge Olarak Boşluk……………..………..….…….…….7
2. BÖLÜM: SANATTA BOŞLUĞUN VARLIĞI…………..……………..…………........9
2.1. Doluluk ve Boşluk İlişkisi…….…………………….……………...…….…..9
2.2. Boşluk ve Mekânın İlişkilendirilmesi……………….……………….….….12
2.3. Nesne ve Boşluk İlişkisi…………………………………….…………..….16
3. BÖLÜM: KİŞİSEL UYGULAMALAR………………………………………………...22
SONUÇ…………………………………………………………………………….……..40
KAYNAKLAR…......................................................................................................41
Etik Beyanı………………………………………………………………………………...….…..45
Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu Orijinallik Raporu…………………………46
Masters’s Art Work Report Originality Report……………………………..……...…..47
Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı……………………………………….....48 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sanat | |
dc.subject | Biçim | |
dc.subject | İçerik | |
dc.subject | Boşluk | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.title | Sanatta Biçimsel Bağlamda Boşluğun Varlığı ve Özgün Uygulamalar | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Uzun yıllar boyunca pek çok kavram sanatın konusu olmuştur. Boşluk kavramı da ilk
olarak Doğu sanatında irdelenmeye başlanmış ve birçok kültürde farklı şekillerde sanata
yansımıştır. Yaşadığımız her an, her yerde boşluk vardır. Bazen fark edilmese de varlığını
her zaman korumaktadır. Nefes alıp verebilmemizi sağlayan içimizdeki boşluktur; bir
bisikletin tekerleğinin dönebilmesini sağlayan unsurlardan biri, tekerlerin içindeki
boşluktur; yaşamımızı sürdürdüğümüz alanlarda hareket etmemizi sağlayan yine
boşluktur. Kısacası varlığını fark edebildiğimiz her şey, boşluk sayesinde anlamlanır.
Bu sanat çalışması üç ana başlıktan oluşmaktadır. Birinci bölümde; insanın düşüncelerini,
hayal ettiklerini ve yaşadıklarını yansıtmak, somut bir nesneye dönüştürmek üzere
harekete geçiren, sanat ve yaratım süreci araştırılmış olup, biçim ve içerik alt başlıkları ile
incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca asıl konumuz olan boşluğun, biçim üzerindeki etkisi ile
biçimin boşluk için etkisi üzerine araştırmalar yapılmıştır.
Çalışmanın ikinci bölümünde ise boşluk kavramı karşıtıyla birlikte incelenmiş olup,
boşluğun, mekân ve nesneler ile olan ilişkisi aktarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca sanatta
boşluk kavramını farklı bakış açılarıyla yorumlayan sanatçıların çalışmalarına yer
verilmiştir.
Çalışmanın son bölümünde ise, bu araştırmaların desteğinde, boşluğu sanatsal bağlamda
özgün uygulamalarla yansıtılmaya çalışılmıştır. Bu sanat raporunun çıkış noktası ise,
boşluğun algılanması, biçimsel anlamda bir denge unsuru olarak değerlendirilmesi ve
yorumlanmasıdır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-08-26T07:18:17Z | |