Search
Now showing items 1-10 of 40
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Uygulanan Sınıf İçi Etkinliklerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Classroom activities are designed and implemented in classrooms to develop students' language skills in the process of foreign language education. Especially in recent years, it has been observed that teachers have given ...
Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Bağlamında Okuma Kazanımlarının (B1 Düzeyi) Ders Kitaplarındaki Görünümü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Language learning areas are scaled as A1, A2, B1, B2, C1, C2 and language competencies are defined in Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment which was prepared for standardizing ...
Türkçe Öğretmenlerinin Yazma Stratejilerine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this study is to reveal the awareness and opinions of Turkish teachers about writing strategies. Among the basic language skills, writing strategies play a critical role in solving the problems encountered in ...
Türkçe, İngilizce ve Almanca Yabancı Dil Öğretimi Kitaplarının Konuşma Etkinlikleri Bakımından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study focuses on speaking activities in teaching materials in foreign language teaching. While reading, listening, speaking and writing skills are equally important in language teaching, speaking is regarded as the ...
Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin Mesleki Ve Türkçe Eğitiminde Dil Becerilerine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi (Mersin Örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09)
Since the start of the civil war in Syria in 2011, Turkey has hosted the Syrian refugees and continues to do so. According to data from the Directorate of Immigration Administration, the number of registered Syrian refugees ...
Ödüllü Çocuk Romanlarında Rica (İstek) Sözeylemi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
This study aims to try to determine the appearances and distributions of the solicitation act in award-winning children's novels. For this purpose, 11 children's novels that won the first prize in the competitions organized ...
Anlama Eğitiminde Konu Ana Fikir Özetleme Öğretiminin Program Ders Kitabı ve Öğretmen Görüşleri Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-08-04)
The main purpose of this study is to determine the suitability of topic, main idea and summarizing activities to sub-process steps within the scope of listening/reading skills in Turkish textbooks. In this context, the ...
TTK Ders Kitaplarındaki Kalıp Sözler: Kalıp Sözlerin Kullanımında İsviçre Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Teaching Turkish, which has a long history, increases its importance even more today and becomes more valuable as teaching Turkish to foreigners and teaching Turkish to Turkish children who live abroad. Education of Turkish ...
Tek Dilli ve İki Dilli Olan Türk Çocuklarının Çalışma Belleği Performanslarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Working memory is a memory system in which information is stored, encoded and processed for a short time. Working memory consists of three components: phonological loop, visual-spatial sketchpad and central executive. In ...