Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaymas, Ahmet Serhat
dc.contributor.authorTürkoğlu, Ercan
dc.date.accessioned2018-11-07T11:58:58Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-10-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5362
dc.description.abstractPolicies which are applied in communication field, have strongly influenced the alteration of values chain. It can be seen that economic alterations are the propellant powers which play the boundary roles in transformation of traditional consensus by these policies. Premises which are indicated and asserted especially in classic and neo-classic economy approaches, give shape to state policies and reproduce dependence in state’s development literature in the form of being discussed. With prediction that information and communication technologies witness the transformations which address to every field of state economy; it is accepted that the opportunity of catching developed countries is achieved by closing the gap between developed and developing countries with investment to the field. With admission of this situation, accessing the position of developed countries, as presented in the prescription which is framed by neoliberal applications, is constructed on the ability of attending global network with information society and ICT. Embodied links in which information regime is from top to down while regulation form is in the opposite direction, Jessop’s cultural economy politic approach displays an interdisciplinary attitude. Hegemon politics discourse can be scrutinized with this approach which provides to see political area as well as economic and cultural area especially with the attitude of highlighting post-fordist fund regime. In the light of opportunity/threat oriented approach, the importance of available policy practices, in which a large section of the community is attached, become more understandable. When the implied power/potency struggle of policy production is revealed with critical discourse analyses by applying political documents of national, supranational and international institutions and organizations, naturalized situation and established hegemony may become more clear. It has been evaluated that Turkey, as a developing state, has been not only adjusting network policy production by following it; but also forming counterhegemony against this phenomenon. Discussion about this subject in communication field is important. In addition to this, it must be considered that the network policy has a direction by which it corrodes nation-state. As a result of market-oriented approach to network policy, the situation of not being able to take advantage of state dynamics appears and tendency to developed states is produced again and more strongly.tr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAğ politikası
dc.subjectKültürel Ekonomi Politik Yaklaşım
dc.subjectStratejik Model
dc.subjectİdealist Model
dc.subjectİletişim Ağlarının Siyasal İktisadı
dc.titleTürkiye’de Ağ Politikası Oluşturma Sürecinin Kültürel Ekonomi Politik Açısından Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİletişim alanında uygulanan politikalar, değerler dizisi değişimini önemli ölçüde etkilemiştir. Geleneksel uzlaşının bu politikalar tarafından dönüştürülmesinde, kilit rol oynayan itici gücün ekonomik değişimler olduğu görülebilir. Özellikle klasik ve neo-klasik ekonomi yaklaşımlarında belirtilen ve öne sürülen sayıltılar, ülke politikalarına şekil vermekte ve ülkenin gelişme yazını içinde ele alındığı şekliyle bağımlılıkları yeniden üretmektedir. Enformasyon ve iletişim teknolojilerinin ülke ekonomisinin her alanına hitap edecek dönüşümlere sahne olacağı öngörüsüyle, alana yapılacak yatırımla gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasında uçurumun kapatılarak gelişmiş ülkeleri yakalama fırsatının elde edileceği kabul edilmektedir. Bu durumun kabulü ile neo-liberal uygulamaların çerçevelediği reçetede sunulduğu üzere gelişmiş ülkeler seviyesine erişme, enformasyon toplumu ve BİT ile küresel ağa katılabilme yeteneği üzerinde inşa edilmektedir. Bilgi rejiminin yukarıdan aşağıya iken düzenleme biçiminin de aksi yönde belirgin kılındığı ilişkilendirmede, Jessop’un kültürel ekonomi politik yaklaşımı disiplinler arası bir tutum sergilemektedir. Özellikle post-fordist birikim rejiminin çözümlemesini öne çıkaran tutumuyla, ekonomik alanla birlikte siyasal ve kültürel alana da bakılmasını sağlayan bu yaklaşım ile egemen siyasi söylemler irdelenebilmektedir. Fırsat/tehdit odaklı yaklaşım ışığında, toplumun geniş kesimlerinin dâhil edildiği uygun politika uygulamalarının ağ politikası üzerindeki önemi daha da anlaşılır olmaktadır. Politika üretiminin ulusal, ulus üstü ve uluslararası kurum ve kuruluşların siyasa belgelerine başvurularak yapılacak eleştirel söylem analizi ile üstü örtük olan güç/iktidar mücadelesi ortaya çıkarıldığında, doğallaştırılan durum ve tesis edilen hegemonya anlaşılır kılınabilir. Gelişmekte olan ülkeler arasında olan Türkiye’nin de, 1990’lardan itibaren ağ politikası üretimini takip ederek uyum göstermenin yanı sıra, bu olguya karşı hegemonya oluşturduğu değerlendirilmektedir. İletişim alanında konuya yönelik tartışmalar önemlidir. Bununla birlikte, ağ politikasının ulus devleti aşındırıcı yönünün de olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Ağ politikasına piyasa odaklı anlayışla yaklaşılması neticesinde, ülke dinamiklerinden faydalanılamaması durumu ortaya çıkmakta ve gelişmiş ülkelere bağımlılık yeniden ve daha güçlü üretilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleritr_TR
dc.contributor.authorIDN14221806tr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2020-11-08T11:58:58Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster