Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoyuncu, Lorasdağı Berrin
dc.contributor.authorBayram, Muhammet Faruk
dc.date.accessioned2018-02-15T12:01:11Z
dc.date.available2018-02-15T12:01:11Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-01-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4312
dc.description.abstractIn consumer society, which is based on spirit of capitalism, the individual is encouraged to act and live with the aim of consumption through the devices of cultural industry. Through globalisation, consumption is creating similar lifestyles in all countries and global consumption brands, even if fake, are used as a means of high status. Indiviuals are leaning towards consumption in order to be accepted in the society, prove that they dress well, follow the fashion, in other words to keep up with the times. At this point, tv series, play an critic role in creating a demand for consumption and build new consumption habits among the audience as well as evoking their emotions, desires and dreams related the consumption. Companies present and advertise their consumer goods and services through tv series characters and create a wish for purchase. The contention of this thesis that, the imposition of consumption tendencies and lifestyles arising from the “false needs” created by TV series in the mass media; especially through new instrumental mechanisms produced by internet technology. The standardized lifestyles and desire for consumption driven by television and series of films have become much faster in terms of collecting and shaping the society through internet and mobile applications and at this point they have taken the "self-determination" process of their consumption and needs determination given examples.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY İ BİLDİRİM İİ YAYIMLANMA VE FİKRİ MÜLKİYET BEYANI İİİ ETİK BEYANI İV ÖZET V ABSTRACT. Vİ İÇİNDEKİLER Vİİ RESİMLER DİZİNİ X GİRİŞ 1 BİRİNCİ BÖLÜM: POPÜLER KÜLTÜR ARACI OLARAK MEDYA VE TÜKETİM OLGUSU 12 1.1 Popüler Kültür Kavramına Yaklaşımlar 12 1.1.1 Popüler Kültürün Topluma Yayılması: Kitle İletişim Araçları 15 1.1.2 Popüler Kültürün Aracı Olarak Televizyon 17 1.1.3 “İhtiyaç Yaratılması”nda Televizyonun Rolü 20 1.2 Kültür, Tüketim ve Kitle İletişim Araçlarının İlişkisi 22 1.2.1 Kültür Endüstrisinden Tüketim Toplumuna 24 1.2.2 Tüketim Toplumu ve Yeni Tüketici Kalıbı 28 1.2.3 Moda’nın İki Temel Ayağı: Medya ve Reklam 31 1.2.4 Kültür Endüstrisi Eliyle Oluşan “Sahte İhtiyaçlar” 34 İKİNCİ BÖLÜM: KÜRESELLEŞME EKSENİNDE TÜRKİYE’DE YAŞANAN NEOLİBERAL DÖNÜŞÜM 37 2.1. Küreselleşme ve Kültürel Etkileri 37 2.2. Kürselleşme Ekseninde Türkiye: 1980 Sonrası Neoliberal Politikalar 42 2.2.1 Türkiye’de Neoliberal Politikalar ve Tüketim Toplumunun Oluşumu 43 2.3 2000’li Yıllarda Yeni Tüketim Alışkanlıkları 45 2.3.1 İletişim Teknolojilerindeki Gelişmeler ve Değişen Tüketim Alışkanlığı 45 2.3.2 Türkiye’de İnternet Odaklı Tüketim 47 2.4 Küreselleşme ve Neoliberalizm Ekseninde Türkiye’de Medyanın Dönüşümü 49 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: DİZİ FİLMLER VE YENİ TÜKETİM MODELİ 57 3.1 Dizi Filmlere Farklı Yaklaşımlar 57 3.2 Dizi İzlencesinden Tüketim Alışkanlığına 60 3.3 Dizi Film ve İnternet Ortaklığı ile Gelişen Tüketim Ağı 62 3.3.1 “Mobil Uygulamalar”la Yapılan Satışlar 64 3.3.3.1 Sosyal Medyanın Satış Mecrası “Instagram” 65 3.3.1.2 “Ekranda Uygulaması” 68 3.3.1.3 “Turkcell Bip Tarzım Cepte Uygulaması” 71 3.3.2 Dizilerde “Sahte İhtiyaç” Yaratımı ve İnternet Siteleri 72 3.3.2.1 “Dizilerdekimnegiymiş.blogspot.com” 73 3.3.2.2 “Dizisponsorları.com” 74 3.3.2.3 Modacruz.com 75 3.3.3 Moda-Blog Yazarları 77 3.3.3.1 Sibel Arna – Hürriyet Gazetesi 77 3.3.4 Televizyonlarda Yayınlanan Moda Programları 78 3.4 Türkiye’de Dizi Film Karakteriyle Trend Olan Markalar 80 3.5 Türkiye’de Dizi Filmlerin Toplumsal Yapıya Etkileri 84 SONUÇ 88 KAYNAKÇA 95 EK 1: ORJİNALLİK BELGESİ 106 EK 2: ETİK KURUL İZİN MUAFİYET FORMU 107tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectdizi filmlertr_TR
dc.subjecttüketim
dc.subjecttüketim toplumu
dc.subjectpopüler kültür
dc.subjectkültür endüstrisi
dc.titleTürkiye’de “Sahte İhtiyacın” Kaynağı Olarak Dizi Filmlertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKapitalizmin en somut yansımalarının görüldüğü tüketim odaklı toplumda, bireylere tüketim odaklı bir yaşam sürmeleri önerilmektedir. Küreselleşmenin etkisiyle tüm dünyaya sirayet eden tüketim toplumu, birbirine benzer hayat tarzları yaratmakta; insanlar tüketim toplumu vasıtasıyla oluşturulan sosyal statü gruplarında kendi statülerini ifade etmek adına tüketime yönelmektedirler. İşte bu noktada; televizyon ürünleri, özellikle de dizi filmler, bireylere yaratılan sosyal statü gruplarında ne şekilde yer edinebileceklerine dair fikir sunmakta ve onlara tüketim biçimleri hakkında fikir sağlayarak tüketim isteğini harekete geçirmektedirler. Firmalar ise televizyon ürünleri üzerinden oluşturulan bu tüketim isteğini realiteye çevirmek adına bu platformlarda çeşitli reklamlar yapmakta ve ürünlerini toplumca kabul gören rol modeller üzerinden izleyiciye satmaya çalışmaktadırlar. Bu tezde; kitle iletişim araçları özelinde dizi filmler ile yaratılan “sahte ihtiyaçlar” ile ortaya çıkan tüketim eğilimi ve yaşam biçimi dayatmasının; özellikle internet teknolojisi ile üretilen yeni araçsal mekanizmalar üzerinden ortaya konulacaktır. Televizyon ve dizi filmler vasıtasıyla güdülenen standart yaşam tarzları ve tüketme arzusunun, internet ve mobil uygulamalar yoluyla topluma ulaştırılma ve toplumu şekillendirme anlamında çok daha hızlı bir hal aldığı ve bu noktada, bu araçların bireylerin tüketim ve ihtiyaç belirlemeleri hususlarındaki “self-determinasyon” sürecini ellerinden aldıkları verilen örneklerle irdelenecektir.tr_TR
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimitr_TR
dc.contributor.authorID10181871tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster