dc.contributor.advisor | Elçin, Melih | |
dc.contributor.advisor | Aydın, Mevlüt Okan | |
dc.contributor.author | Ayas, Sevilay | |
dc.date.accessioned | 2023-06-06T12:12:19Z | |
dc.date.issued | 2023-05-31 | |
dc.date.submitted | 2023-05-12 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33417 | |
dc.description.abstract | Ayas, S., Evaluation of the Effect of Simulation-Based Interprofessional
Education for Senior Medical and Nursing Students on Team Performance in
Advanced Life Support Case Management. Hacettepe University Graduate
School of Health Sciences, Simulation Program in Health Sciences, Master
Thesis, Ankara, 2023. This study aims to enable senior medical and nursing students
to experience emergency service management with a holistic approach at the end of
simulation-based interprofessional education and to develop clinical decision-making
skills and proficiency related to advanced life support and to evaluate their
performance. 11 students from Uludag University 2021-2022 Academic Year Faculty
of Medicine and 9 senior students from the Faculty of Health Sciences Nursing
Department participated in the research. In the first stage of pre-training, the students
took part in the advanced life support case management scenario by first forming a
team within their own profession and forming interprofessional groups in the second
stage. In the training phase, theoretical courses on the importance of interprofessional
education, duties, authorities and responsibilities, emergency case management,
management of arrest rhythms were conducted, and skill training practices such as
basic life support, advanced airway opening and safe defibrillation were included.
After the theoretical explanation and applications, advanced life support scenarios in
which medical and nursing students work together were realized. Focus group
interviews were held before the scenario practices (with 15 students) and after the
training (with 11 students). As a result, it was observed that with the application of
simulation-based interprofessional education before graduation, the importance of a
holistic approach in patient management, team leadership and teamwork is
comprehended, theoretical knowledge can be transfered into practice, and their selfconfidence, experience, competence and performance increase. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | tıp | tr_TR |
dc.subject | hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | mesleklerarası eğitim | tr_TR |
dc.subject | ileri yaşam desteği | tr_TR |
dc.subject | simülasyon | tr_TR |
dc.title | Tıp ve Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerine Yönelik Simülasyona Dayalı Mesleklerarası Eğitimin İleri Yaşam Desteği Olgu Yönetiminde Ekip Performansına Etkisinin Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Ayas, S., Tıp ve Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerine Yönelik Simülasyona Dayalı
Mesleklerarası Eğitimin İleri Yaşam Desteği Olgu Yönetiminde Ekip
Performansına Etkisinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık
Bilimleri Enstitüsü Sağlık Bilimlerinde Simülasyon Programı Yüksek Lisans
Tezi, Ankara, 2023. Bu çalışma, tıp ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin simülasyon
temelli mesleklerarası eğitim sonunda acil servis yönetimini bütüncül yaklaşım ile
deneyimlemesi ve ileri yaşam desteği ile ilgili klinik karar verme beceri, yeterlik ve
performanslarının değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya Uludağ
Üniversitesi 2021-2022 Akademik Yılı Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinden 11,
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü son sınıf öğrencilerinden 9 kişi
katılmıştır. Eğitim öncesi ilk aşamada öğrenciler önce kendi meslekleri içinde ekip
oluşturarak, ikinci aşamada mesleklerarası gruplar oluşturarak ileri yaşam desteği olgu
yönetimi senaryosunda görev almışlardır. Eğitim aşamasında ise; mesleklerarası
eğitimin önemi, görev yetki ve sorumluklar, acil olgu yönetimi, arrest ritimlerin
yönetimi konularına ilişkin teorik dersler yürütülmüş, temel yaşam desteği, ileri hava
yolu açılması ve güvenli defibrilasyon gibi beceri eğitim uygulamalarına yer
verilmiştir. Teorik anlatım ve uygulamaların ardından tıp ve hemşirelik öğrencilerinin
beraber görev aldığı ileri yaşam desteği senaryoları gerçekleştirilmiştir. Eğitim öncesi
senaryo uygulamalarından (15 öğrenci ile) ve eğitimden sonra (11 öğrenci ile) odak
grup görüşmeleri yapılmıştır. Sonuç olarak, tıp ve hemşirelik son sınıf öğrencilerine
mezuniyet öncesinde simülasyon temelli mesleklerarası eğitim uygulaması ile hasta
yönetiminde bütüncül yaklaşabilmenin, ekip liderliği ve ekip çalışmasının öneminin
kavrandığı ve teorik bilgilerin uygulamaya dönüştürülebildiği, özgüven, deneyim,
yeterlik ve performanslarının arttığı gözlemlenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sağlık Bilimlerinde Simülasyon | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-06-06T12:12:19Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |