Ara
Toplam kayıt 127, listelenen: 1-10
Fen Grubu Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Kaygı Düzeyi Değerlendirme Ölçeği Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study aims to develop a scale that evaluates the anxiety levels of science teachers towards out-of-school learning environments. Out-of-school learning includes learning in various environments outside of the classroom ...
Kavram Haritaları ile Öğretimin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler Konusundaki Başarısına ve İlişkilendirme Becerisine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to analyze the effect of polygons teaching on the geometry achievement and making connection skills of middle school 7th grade students by means of the concept map. This study was created using the ...
Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimiyle İlgili Özyeterlik Farkındalık ve Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)
The main purpose of education methods is raising cognitive awareness of students that can move up with times and can make contributions to the development of countries. In the process of teaching and learning it is the ...
OYUN ÖGELERİ İLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN, ÖĞRENCİLERİN BAŞARI, TUTUM VE MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09)
The aim of this study is to investigate the effect of mathematics activities enrıchment with game element choose according to the students’ learner profiles on mathematics achievement, attitudes and motivation towards ...
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Merkezi Eğilim Ölçülerine Yönelik İstatistiksel Düşünmelerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)
The purpose of this study is to examine eighth grade students' statistical thinking about measures of central tendency (mean, median, mode). In the study, phenomenology design, which is one of the qualitative research ...
Doğrudan Yansıtıcı Öğretimin, Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlere, Bilimsel Okuryazarlık Düzeyine, Başarıya Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to investigate the influence of the explicit-reflective approach based nature of science teaching on 9th class students' views on the nature of science, scientific literacy levels and academic ...
Oyun Ögeleri İle Zenginleştirilmiş Matematik Etkinliklerinin, Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Motivasyonları Üzerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09)
The aim of this study is to investigate the effect of mathematics activities enrıchment with game element choose according to the students’ learner profiles on mathematics achievement, attitudes and motivation towards ...
Matematik Öğretimi için Oyunlaştırılmış Ders Tasarımı Model Önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
This study aims to present a gamified lesson design model for mathematics instruction. To this aim, the factors that played the main role in the emergence of the design model were examined. In more detail, the gamification ...
Okul Yöneticilerinin, Öğretmenlerin, Öğrencilerin ve Velilerin Okul Dışı Öğrenmeye İlişkin Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Learning is not limited to a single place, it is the acquisitions that individuals need to continue their lives, consisting of the information that individuals acquire directly or indirectly through interaction. Out-of-school ...
Fen ve fizik öğretmen adaylarının Ay'ın hareketleri hakkındaki kavram yanılgıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-08-12)
This study is about motions of the Moon which is an important topic in science education curriculum. In this sense, phases of the Moon, eclipses and tides were handled. The sample of the study consists of preservice science ...