Show simple item record

dc.contributor.advisorFer, Seval
dc.contributor.authorKarataş, Fatih
dc.date.accessioned2022-07-29T07:46:31Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-28
dc.identifier.citationKarataş, F. (2022). Yaşantı Odaklı Döngüsel Öğretim Programının tasarlanması denenmesi değerlendirilmesi: Mesleki yabancı dil örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26609
dc.description.abstractIn the research, Experience-Based Cyclical Curriculum, which is based on Dewey's views of experience and focuses on learners’ experiences, was designed, implemented and evaluated. The design-based research applied in the study consists of "exploration", "design", "implementation" and "evaluation" stages. The research was conducted with the fourth-grade students taking the Vocational English II course in Tourism Management and Gastronomy and Culinary Arts departments of a state university’s Tourism Faculty. The Quantitative data collected via the Vocational Foreign Language Skills Assessment Test were analysed via single-factor analysis of covariance (ANCOVA) while the qualitative data collected through semi-structured interview forms and a reflection paper were analysed via Strauss and Corbin's coding technique. In the first sub-problem of the research, experts responded positively to the fact that learners’ interests and needs were prioritized, and their individual and professional experiences were at the centre of the design, and reflection was specified as the evaluation type in the curriculum design. The findings regarding the second sub-problem indicate the curriculum design positively affected the learners' vocational foreign language performances. The findings of the third sub-problem suggest the effect of the curriculum design on learners' vocational foreign language learning experiences resulted in five selective codes: "frame of objectives", "pattern of experiences (objective conditions)", "pattern of experiences (internal conditions)", "reflection" and "reflections of distance education". The findings concerning sub-problem four showed design positively affected lecturers’ "reflective teaching skills" and "professional self-efficacy perceptions". Within the scope of the fifth sub-problem, the views of learners and lecturers resulted in three selective codes: “design’s strengths”, “aspects needing improving concerning the design” and “learning environment”.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYaşantı odaklı öğrenmetr_TR
dc.subjectYaşantı odaklı öğretim programıtr_TR
dc.subjectTasarım tabanlı araştırmatr_TR
dc.subjectDewey’in yaşantı kavramıtr_TR
dc.subjectDewey ve öğretim programıtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleYaşantı Odaklı Döngüsel Öğretim Programının Tasarlanması Denenmesi Değerlendirilmesi: Mesleki Yabancı Dil Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada, Dewey’in yaşantı görüşlerinden temellendirilerek oluşturulan ve tasarım sürecinde öğrenenlerin yaşantılarına odaklanan Yaşantı Odaklı Döngüsel Öğretim Programı tasarlanmış, denenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada tasarım araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma süreci “keşif”, “tasarım”, “uygulama” ve “değerlendirme” aşamalarından oluşmuştur. Araştırma, bir devlet üniversitesinin Turizm Fakültesi’nin Turizm İşletmeciliği ile Gastronomi ve Mutfak Sanatları olmak üzere iki lisans programında Mesleki İngilizce–II dersini alan dördüncü sınıf öğrenenleriyle yürütülmüştür. Mesleki Yabancı Dil Becerilerini Değerlendirme Testi ile nicel veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formları ve yansıtma çalışması ile nitel veriler toplanmıştır. Nicel veriler tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) ile nitel veriler Strauss ve Corbin’in kodlama tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın birinci alt probleminde uzmanlar; Yaşantı Odaklı Döngüsel Öğretim Programında öğrenen ilgi ve ihtiyaçlarının ön planda tutulmasını, öğrenenlerin bireysel ve mesleki yaşantılarının tasarımın odağında olmasını, değerlendirme türü olarak yansıtmanın seçilmesini olumlu karşılaşmıştır. İkinci alt probleme ait bulgulara göre tasarım, öğrenenlerin mesleki yabancı dil performanslarını olumlu etkilemiştir. Üçüncü alt problem bulgularına göre, tasarımın öğrenenlerin mesleki yabancı dil öğrenme yaşantılarına etkisi “hedefler çerçevesi”, “yaşantılar örüntüsü (nesnel koşullar)”, “yaşantılar örüntüsü (içsel koşullar)”, “yansıma” ve “uzaktan eğitim yansımaları” olmak üzere beş seçici kodla sonuçlanmıştır. Dördüncü alt probleme ait bulgular, tasarımın öğretim elemanlarının “yansıtıcı öğretim becerisi” ile “mesleki öz yeterlik algısını” olumlu etkilediğini göstermiştir. Beşinci alt problem kapsamında öğrenen ve öğretim elemanı görüşleri; “tasarımın güçlü yönleri”, “tasarımın geliştirilmesi gereken yönleri” ve “öğrenme ortamı” olmak üzere üç seçici kodla sonuçlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:46:31Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record