Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGelbal, Selahattin
dc.contributor.authorKarali, Tuğçe
dc.date.accessioned2021-09-01T11:16:32Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25253
dc.description.abstractIn this study, 7th and 8th grade students who were educated in 2015-2016, 2016-2017 and 2017-2018 academic years examined to determine whether there is grade inflation or not and the level of inflation according to grade level, regions, school types and course types (Turkish, Mathematics, Science and TC Kemalism) on average applied at the national scale. The data used in the research were obtained from the reports on the tests carried out by the Ministry of National Education on a national scale. The nominal test averages of the students were converted into real averages using the Grieves method. By using the nominal and real averages obtained, grade inflation indices were calculated according to grade level, regions, school type and course type. Analyzes were made in Microsoft Excel program. Grade inflation is at the same level by grade level and regions. The grade inflation in private secondary schools is higher than the grade inflation in public schools, and the grade inflation in numerical courses is higher than the grade inflation in the verbal departments.tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectNot enflasyonutr_TR
dc.subjectNot enflasyonu indeksi
dc.subjectGrieves yöntemi
dc.titleSınıf Düzeyine, Bölgelere, Okul Türü ve Ders Türüne Göre Not Enflasyonunun İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada 2015-2016, 2016-2017 ve 2017-2018 akademik yıllarında 7 ve 8. sınıf düzeyinde öğrenim görmüş öğrencilerin ulusal ölçekte uygulanan test ortalamalarında sınıf düzeyine, bölgelere, okul türlerine ve belirlenen ders türlerine (Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, T.C. Atatürkçülük ve İnkılap Tarihi, Yabancı dil) göre not enflasyonunun olup olmadığı ve enflasyon görülmesi durumunda bu enflasyonun hangi düzeyde olduğu incelenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler Milli Eğitim Bakanlığının ulusal ölçekte gerçekleştirdiği testlere ilişkin raporlardan temin edilmiştir. Öğrencilere ait nominal test ortalamaları Grieves yöntemi ile reel ortalamalara dönüştürülmüştür. Elde edilen nominal ve reel ortalamalar kullanılarak sınıf düzeyine, bölgelere, okul türü ve ders türüne göre not enflasyonu indeksleri hesaplanmıştır. Analizler Microsoft Excel programında yapılmıştır. Not enflasyonu sınıf düzeyine ve bölgelere göre aynı düzeydedir. Özel ortaokullardaki not enflasyonu devlet okullarına, sayısal derslerdeki not enflasyonu ise sözel bölümlerdeki not enflasyonuna göre daha yüksek düzeydedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:16:32Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster