Abstract
The aim of this study is to prepare a criteria in selecting children’s literature books and suggestions as an additional education material based on language levels (5th, 6th, 7th and 8th grade), the themes indicated in Turkish and Turkish Culture Course Curriculum and children literature criteria for Turkish children living abroad. For this purpose, first of all the catalogs of eleven publishing houses, which are determined according to their corporate identity, current and active status, were scanned and seventy books were determined. The suggested books describe in detail which level the book is appropriate, which themes it handles and what features it has for the Turkish and Turkish Culture course. At the end of the research, in this work which consists of eight themes, children's literature criteria and seventy books that are linguistic level-appropriate, gives information about which book what for and which level to Turkish teachers who teach abroad.
xmlui.mirage2.itemSummaryView.Collections
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation
Açık, F. ve Barutçu, T. (2018). Çocuk Edebiyatı Ürünlerinde Yer Alan Deyimlerin Kültür Aktarımındaki Rolü ve Türkçe Ders Kitaplarındaki Deyimlerle Örtüşme Düzeyi. Bilig – Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 86, 183-209.
Akıncı, M. A. ( 2007). Fransa’da Türkçe Ana Dili Eğitimi ve İki Dilli Türk Çocuklarının Dil Becerileri. II. Avrupa Türk Dili Bilgi Şöleni, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara
Aksan, D. (2015). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Aslan, C. (2006, Ekim). Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara.
Aslan, C. (2016). Özerk Benlikli Birey Yetiştirme Sürecinde Çağdaş Dil ve Edebiyat Öğretimi Ortamlarının (Türkçe/ Türk Dili ve Edebiyatı) Önemi. İlköğretim Online, 15(3). 723-741 doi: 10.17051/io.2016.79445
Baş, B. (2015). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık - Akademik Kitaplar.
Baş, B. ve Karadağ, Ö. (2019). Türkçe ve Türk Kültürü Öğretimi. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Başbay, A. ve Bektaş, Y. (2009). Çokkültürlülük Bağlamında Öğretim Ortamı ve Öğretmen Yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34(152), 30-43.
Belet, Ş. D. ve Ersoy, B. (2015) Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Sözcük Öğretimi Sürecine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(15), 159-180 Erişim: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8880
Bican, G. (2017). Danimarkada Türkçe-Danca Konuşan Öğrencilerin Dil Görünümlerinin İki Dillilik Temelinde İncelenmesi (doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
Bilgiç, M.(2016). Batı Avrupa’da İki Dilli Türk Çocuklarının Yazılı Türkçe Kelime Sıklıkları: Fransa Örneği (yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Büyüköztürk, Ş. ve Çakmak, K.E. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Calp, M. ve Calp, Ş. ( 2016). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi I-II. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Chomsky, N. (2014). Dilin Mimarisi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
Çınar, İ. (2009). Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Bazı Özellikler. Eğitişim Dergisi, Erişim: http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/21-30/sayi-22-cocuk-edebiyati-mart-2009/305-cocuk-kitaplarinda-bulunmasi-gereken-bazi-ozellikler
Çocuk Hakları Sözleşmesi. (2004). Ankara: Unicef Türkiye Temsilciliği.
Çötok, N. (2010) Çokkültürlülük, Kültürlerarasılık ve Entegrasyon Tartışmaları Bağlamında Alman Eğitiminde Türk Öğrenciler: Bremen Örneği (doktora tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Demirdöven, G.H. (2016). Duisburg/Essen Üniversitesinde Öğrenim Gören Türkçe Öğretmeni Adaylarının İki Dillilik Olgusuna Yönelik Görüşleri (yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Deveci, A. (2010). Danimarka’da (Odense’de) Yaşayan Türklerin İlköğretimde Yaşadıkları Eğitsel ve Yönetsel Sorunlar (yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Dilidüzgün, S. (2007). Çağdaş Çocuk Yazını (2.bs.) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Dilidüzgün, S. (2018). Çağdaş Çocuk Yazını Yazın Eğitimine Atılan İlk Adım (1.bs.) İzmir: Tudem Yayıncılık.
Fırat, H. (2012). Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 29, 44-56.
Gelekçi, C., Köse,A. (2011). Misafir İşçilikten Etnik Azınlığa Belçika’daki Türkler. Ankara: Phoenix Yayıncılık.
Göçmenler, H. (2019). Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Türk Çocuklarına Ana Dili Öğretimindeki Sorunlar ve ÇözümÖnerileri: Program ve Kitap Ölçeğinde (doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
Hasırcı, S. (2018). Anadili Öğretiminde Çok Uyaranlı Eğitim Ortamı ve Bu Ortamın Bileşenlerinin Önemi. Turkish Studies Educational Sciences, 13(19), 895-922. Erişim: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14114
İnce, B. (2011). Yurt Dışındaki Türk Çocuklarının Anadilleri Türkçede Yaşadıkları Anlatım Sorunları: Fransa Örneği (doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
Kaplan, M. (2019). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergah Yayınları.
Macit, M. ve S. Cavkaytar (2012). Türk Dili-I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Önkaş, N. A. (2009). Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE), 23, 1-12.
Şen, E. (2020). Çocuk Edebiyatında Kurmaca Gerçeklik. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler.
Şen, Ü. (2011). Belçika’da Yaşayan Türk Çocuklarının Türkçeye Yönelik Tutumları ve Yazma Becerileri (doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
Şen, Ü. (2016). İki Dilli Türk Çocuklarına Temel Beceri ve Temel Değerlerin Öğretiminde Nasrettin Hoca Fıkralarının Yeri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 257-272.
Sever, S. (2008). Çocuk ve Edebiyat (9.bs.). İzmir: Tudem Yayıncılık.
Sever, S. (2013). Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem Yayıncılık.
Şimşek, T. (2008) Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Tekşan, K. (2017). Dede Korkut hikâyelerinde yaratıcı düşünce ve yaratıcı kişilik özellikleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 225-237.
Türk Dil Kurumu Online Sözlük, Erişim: http://tdk.gov.tr/
Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.Seviyeler). (2018). Ankara : T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Uluçam, I. A. (2007). İki dilli Öğrencilerin Yazılı Metin Üretimindeki Sorunları. Dil Dergisi DTÖ Özel sayısı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi, 28-44.
Yağmur, K. (2018). Dil Öğretiminde Anadili, İkinci Dil ve Yabancı Dil Kavramları. M. Durmuş ve A. Okur (Yay. Haz).Yabancılara Türkçe Öğretimi içinde (s. 181-200). Ankara: Grafiker Yayınları.
Yıldız, C. (2012). Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi (Almanya Örneği) Ankara: T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı.
Yılmaz, M. ve Korkmaz, C. (2007). 1-5. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin İçerik Açısından Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Mustafa Kemal University Journal of Graduate School of Social Sciencesn14(38), 111-130.
Yılmaz, M.Y. (2014) İki Dillilik Olgusu ve Almanya’daki Türklerin İki Dilli Eğitim Sorunu. Turkish Studies, 9(3), 1641-1651.