Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAhmedli Cafer, Hatıra
dc.contributor.authorTopuz, Ahmet Tamer
dc.date.accessioned2020-07-23T13:43:01Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22469
dc.description.abstractHaving made a musical revolution in the direction as Atatürk pointed out, the first generation of the Turkish Composers, Cemal Reşit Rey, Ulvi Cemal Erkin, Hasan Ferid Alnar, Ahmet Adnan Saygun and Necil Kâzım Akses who are called “Turkish Five” set a goal to handle our national music to improve and to make it more precious within universal standards. Necil Kâzım Akses, among the Turkish Five, is in an idiosyncratic place with the administrative and educational missions he undertook in various art organisations and also with his unique and outstanding musical style. Merging several new composition techniques in his musical journey over time, he stylised his musical language perpetually and became an open-minded and a selfrenewing composer. His symphonic poem Barış için Savaş (War for Peace) was composed during years in discretion to mark in commemoration of Atatürk’s centenary birthday in 1981. This is a symphonic work component in utilising the orchestra in every aspect for a duration of approximately 22 minutes. Through the Barış için Savaş, this study purposes to reveal how Necil Kâzım Akses created his genuine musical style adopting universally-accepted composing techniques, the principals blending well with the concepts he took from his own culture as well as to emphasise the importance of this work in Contemporary Turkish Music repertoire.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTürk beşleritr_TR
dc.subjectNecil Kâzım Aksestr_TR
dc.subjectBarış için savaştr_TR
dc.subjectSenfonik şiirtr_TR
dc.subjectÇağdaş Türk Müziğitr_TR
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.titleNecil Kâzım Akses’in “Barış İçin Savaş” İsimli Senfonik Şiirinin Bestecilik Teknikleri Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÜlkemizde müzik alanında Atatürk’ün işaret ettiği şekilde bir devrim yaparak, ulusal müziğimizi evrensel standartlarda ele alıp daha değerli kılmayı ve geliştirmeyi hedef edinen birinci kuşak Türk bestecilerimiz, Cemal Reşit Rey, Ulvi Cemal Erkin, Hasan Ferid Alnar, Ahmed Adnan Saygun ve Necil Kâzım Akses’ten oluşan “Türk Beşleri”dir. Türk Beşleri içerisinde Necil Kâzım Akses, çeşitli sanat kurumlarında üstlendiği yöneticilik ve eğiticilik misyonlarıyla ve müzikal dili bakımından kendine has bir yerdedir. Bestecilik açısından zaman içerisinde birçok yeni yazım tekniğini ve besteleme tekniğini kendi müzikal yolculuğunda birleştirerek sürekli kendi dilini stilize etmiş, açık fikirli ve kendini yenileyen bir besteci olmuştur. Bestecinin olgunluk dönemi içerisinde yazılmış olan Barış için Savaş senfonik şiiri Atatürk’ün 100. doğum yılı sebebiyle 1981 yılında, Atatürk’ün anısına yazılmış, yaklaşık 22 dakika seslendirme süreli, orkestranın ustaca kullanıldığı bir senfonik eserdir. Bu araştırmada Necil Kâzım Akses’in, evrensel düzeyde kabul görmüş besteleme teknikleri ve ilkeleri ile kendi özünden aldığı materyalleri de kullanarak nasıl özgün bir dil yarattığı Barış için Savaş senfonik şiiri üzerinden ortaya konmuş ve bu eserin Çağdaş Türk Müziği literatüründeki önemi vurgulanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentKompozisyon ve Orkestra Şefliğitr_TR
dc.embargo.termsAçık erişimtr_TR
dc.embargo.lift2020-07-25T13:43:01Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypemusical scoretr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster