Show simple item record

dc.contributor.advisorBurgaz, Berrintr_TR
dc.contributor.authorYıldızoğlu, Hüseyintr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:14:47Z
dc.date.available2015-10-15T06:14:47Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1773
dc.description.abstractThis study aimed at investigating the relationship between school administrators conflict management style preferences and their personality traits. The results of the study are as follows: (1) While handling conflicts, school administrators use integrating style most. Integrating is followed by compromising, obliging, avoiding and dominating. (2) With regard to 5FKE, school administrators are mostly agreeable. Agreeableness is followed by openness to experience, conscientiousness, extraversion and neuroticism. (3) In this study, it was found that there are statistically significant correlations between school administrators personality traits and their conflict management style preferences. This result shows that school administrators personality traits lead them to handle the conflict differently.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectConflicttr_TR
dc.titleOkul Yöneticilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleriyle Çatışma Yönetimi Stili Tercihleri Arasındaki İlişkitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/317tr_TR
dc.contributor.departmentoldEğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, okul yöneticilerinin çatışma yönetimi stili tercihleri ile beş faktör kişilik özellikleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Araştırma sonuçları şu şekilde özetlenebilir: (1)Çatışmaları çözerken okul yöneticileri en çok tümleştirme stilini kullanmaktadırlar. Tümleştirme stilini uzlaşma, ödün verme, kaçınma ve hükmetme stilleri izlemektedir. (2) Beş Faktör Kişilik Envanteri sonuçlarına göre okul yöneticileri çoğunlukla yumuşakbaşlı ve geçimlidir. Yumuşakbaşlılık geçimlilik boyutunu gelişime açıklık, özdenetim sorumluluk, dışadönüklük ve duygusal tutarsızlık boyutları izlemektedir. (3) Bu çalışmada, okul yöneticilerinin beş faktör kişilik özellikleriyle çatışma yönetimi stili tercihleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Bu sonuç okul yöneticilerinin kişilik özelliklerinin yöneticilerin çatışmaları birbirlerinden farklı şekillerde çözmelerine neden olduğunu göstermektedir.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record