dc.contributor.advisor | Yüksel, Mehmet | tr_TR |
dc.contributor.author | Özçifci, Serkan | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T11:09:51Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T11:09:51Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1048 | |
dc.description.abstract | In this study, the Golden Section is investigated in Béla Bartók s five movements displaying the sonata-allegro form.In the Introduction, the Golden Section is defined and its use in various art forms is exemplified. Following examples found in painting, sculpture, architecture, literature and finally music, discussion about the invention of Golden Section in Bartók music, and the process afterwards, takes place.Method, including information about the universe and sample of this study, contains discussion on the steps to be used in analyses.Findings include formal structure analyses and Golden Section calculations regarding both the whole movement and the formal elements of five movements selected from four different works. In the Discussion part, by combining the data obtained, the composer s approach is considered via the examples displaying a formal structure based on mathematics. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Bartok | us_US |
dc.subject | Golden section | us_US |
dc.subject | Sonata allegro | us_US |
dc.subject | Altın oran | tr_TR |
dc.title | Bartok Sonat-Allegro'larında Altın Oran | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/804 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Müzikoloji | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, Béla Bartók un sonat allegro formunda verdiği beş yapıtın biçimsel kurgusunda altın oran kullanımı araştırılmıştır. Giriş kısmında, altın oran tanıtılmış ve çeşitli sanat dallarında kullanımına yönelik örnekler sergilenmiştir. Resim, heykel, mimari ve edebiyatın ardından, müzikteki örneklere geçilmiş ve konunun en çok irdelenen isimlerinden Bartók un müziğinde altın oran formunun keşfi ve sonrasındaki süreç ele alınmıştır.Yöntem kısmı, çalışmanın evrenine ve örneklemine yönelik bilgi vermenin yanı sıra, eser analizlerinde kullanılacak basamaklara ilişkin açıklamalar içermektedir.Bulgular kısmı, dört eserden seçilen beş muvman üzerinde gerçekleştirilen form analizlerini müteakip; hem muvman bütününe, hem de büyük ve küçük form öğelerine yönelik altın oran hesaplamalarını kapsamaktadır.Sonuç ve Tartışma kısmında ise elde edilen tüm bulgular bir araya getirilerek, bestecinin matematik temelli bir form inşasına yönelik verdiği örnekler ışığında yaklaşımı değer | tr_TR |