dc.contributor.author | Yılmaz, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T09:44:35Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T09:44:35Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/1767-3533-1-PB.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/9983 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out the characteristics of reading and public library use habits of selected primary school teachers in Ankara. Data were gathered through questionnaire that were filled out by 127 teachers in 16 primary schools in 6 central districts in Ankara. The reading and public library use of the teachers were evaluated in terms of elements such as age, sex, experience in teaching, primary school curriculum and professional courses. In addition, it was investigated whether they had been educated about these habits in their undergraduate education. The conclusion reached was that the teachers did not have sufficient reading and public library use habits because of the present education system. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | TKD | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Okuma alışkanlığı | |
dc.subject | Halk kütüphanesi kullanma alışkanlığı | |
dc.subject | Halk kütüphaneleri | |
dc.subject | Öğretmenler | |
dc.subject | Public library use habit | |
dc.subject | Public libraries | |
dc.subject | Teachers | |
dc.subject | Reading habit | |
dc.title | Ankara'da İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma Ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma | |
dc.title.alternative | A Research on Reading and Public Library Use Habits of
the Primary School Teachers in Ankara | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Bu çalışma, Ankara'da görev yapmakta olan ilköğretim öğretmenlerinin okuma ve halk kütüphanesi kullanma alışkanlıklarına ilişkin özellikleri ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Ankara'da 6 merkez ilçedeki 16 ilköğretim okulunda bulunan 127 öğretmene anket uygulanmıştır. Öğretmenlerin okuma ve
halk kütüphanesi kullanma alışkanlıkları yaş, cinsiyet, mesleki deneyim süresi, lisans eğitiminde bu alışkanlıklar konusunda bilgilendirilip bilgilendirilmedikleri, müfredat ve meslek içi eğitim gibi unsurlar temelinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda, eğitim sisteminden kaynaklanan nedenlerle öğretmenlerin yeterli okuma ve halk kütüphanesi kullanma alışkanlığına sahip olmadıkları anlaşılmıştır. | |
dc.relation.journal | Türk Kütüphaneciliği | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 16 | |
dc.identifier.issue | 4 | |
dc.identifier.startpage | 441 | |
dc.identifier.endpage | 460 | |
dc.funding | Yok | |