Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇoban, Aysel
dc.contributor.authorÇelikel, Büşra
dc.date.accessioned2019-10-17T12:05:05Z
dc.date.issued2019-09
dc.date.submitted2019-07-05
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.other10292486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9218
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate and determine the difference between self-concept levels of 36-72 -month -old children attending preschools in Turkey and Germany. The sample group consisted of 433 children from Turkey and 206 children from Germany. The sample group was determined by using criterion sampling method. Criterion sampling is a purposeful sampling method. In this study, relational screening model, one of the methods of quantitative research, was used. The data collection tool was the Self-Concept Questionnaire (Preschool Version) measurement for children. The assumptions were tested before analyzing the data and it was determined that the normality assumption was not met for the subgroups. Therefore, the Mann Whitney U and Kruskal Wallis tests were adopted. As a result, it was concluded that physical self-concept and ability-based self-concept scores of Turkish children were higher than those of German children. However, there was no statistically significant difference between the social self-concept scores of Turkish and German children. Moreover, the physical self-concept levels of 36-72 months old Turkish children were found to be higher than those of German children. On the other hand, there was no statistically significant difference between the ability-based self-concept and social self-concept scores of Turkish and German children. There was no statistically significant difference between the ability-based self-concept and social self-concept scores of 36-48, 49-60 and 61-72 months old Turkish and German children while there was a statistically significant difference between the physical self-concept scores of these there age groups in favor of Turkish children.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKabul ve Onay i Öz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Şekiller Dizini ix Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 12 Araştırmanın Amacı ve Önemi 15 Araştırma Problemi 17 Sayıltılar 18 Sınırlılıklar 18 Tanımlar 18 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 20 Benlik Kavramı ve Kuramsal Açıklamalar 20 Kültür ve Kuramsal Açıklamalar 32 İlgili Araştırmalar 38 Bölüm 3 Yöntem 45 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 45 Veri Toplama Süreci 47 Veri Toplama Araçları 49 Verilerin Analizi 51 Geçerlik güvenirlik. 53 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 60 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 78 Sonuç ve Tartışma 78 Öneriler 89 Kaynaklar 92 EK-A: Gönüllü Katılım Formu …………………………………………………….….102 EK-B: Çocuklar İçin Benlik Kavramı Anketi…………………………………………103 EK-C: İzin Belgesi……………………………………………………………………...105 EK-Ç: Kayıp Veri ve Normal Dağılıma İlişkin Tablolar ve Grafikler………………106 EK-D: Alt Gruplar İçin Normal Dağılıma İlişkin Tablolar…………………………...108 EK-E: Normal Dağılım…………………………………………………………………111 EK-F: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 112 EK-G: MEB İzni 113 EK-Ğ: Etik Beyanı………………………………………………………………….…. 114 EK-H: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik raporu 115 EK-I: Thesis Originality Report 116 EK-İ: Yayımlama ve Fikri Mülkiyet Hakları Beyanı 117tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBenlik kavramıtr_TR
dc.subjectOkul öncesi çocuklartr_TR
dc.subjectErken çocukluktr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.subjectAlmanyatr_TR
dc.subject.lcshokul öncesitr_TR
dc.subject.lcsheğitimtr_TR
dc.subject.lcshbenlik kavramıtr_TR
dc.title36-72 Aylık Çocukların Benlik Kavramlarının İncelenmesi: Türkiye – Almanya Örneğitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation Of 36-72 Months Children’s Self-Concept: Turkey – Germany Sampletr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Türkiye’de ve Almanya’da okul öncesi eğitim alan 36-72 aylık çocukların benlik kavramlarının incelenmesi ve çocukların benlik kavramı düzeyleri arasında anlamlı fark olup olmadığının belirlenmesidir. Çalışmaya Türkiye’den 433 çocuk, Almanya’dan 206 çocuk amaçlı örnekleme yöntemi içerisinde yer alan ölçüt örnekleme yöntemi ile dahil edilmiştir. Araştırmanın modeli, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelidir. Veriler Çocuklar İçin Benlik Kavramı Anketi (Okul Öncesi Versiyon) ölçme aracı yardımı ile toplanmıştır. Verilerin analizine başlamadan önce varsayımlar test edilmiş ve alt gruplarda normallik varsayımının sağlanmadığı belirlenmiştir. Bu nedenle anlamlı farklılığın belirlenmeye çalışıldığı alt problemlerde karşılaştırma yapılacak grup sayısının iki olması durumunda Mann Whitney U testi, ikiden fazla olması durumunda ise Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda benlik kavramının alt boyutları olan becerilere yönelik ve bedensel benlik kavramı alt boyutlarının her ikisinde de çocukların elde ettikleri puanların ülkelere göre Türkiye lehine anlamlı farklılık gösterdiği ancak sosyal benlik kavramı alt boyutunda ülkelere göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Bunun yanı sıra, okul öncesi eğitim alan 36-72 aylık hem kız hem de erkek çocukların bedensel benlik kavramı düzeylerinin Türkiye’deki kız ve erkek çocuklar lehine anlamlı farklılık gösterdiği; becerilere yönelik benlik kavramı ve sosyal benlik alt boyutlarında ise ülkelere göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Ayrıca 36-48, 49-60, 61-72 aylık çocuklar arasında üç yaş grubu için de becerilere yönelik ve sosyal benlik kavramı alt boyutlarında çocukların düzeylerinin ülkelere göre anlamlı farklılık göstermediği, ancak bedensel benlik kavramı alt boyutunda 36-48, 49-60 ve 61-72 olmak üzere her üç yaş grubunda da Türkiye’deki çocuklar lehine anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuşturtr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.subject.ericeğitimtr_TR
dc.subject.ericokul öncesi eğitimtr_TR
dc.subject.ericbenlik kavramıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess