dc.contributor.advisor | Erten, Sinan | |
dc.contributor.author | Karakuş, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2019-09-20T11:32:14Z | |
dc.date.issued | 2019-08-27 | |
dc.date.submitted | 2019-06-18 | |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8972 | |
dc.description.abstract | In the study, the "Mass and Weight" unit of the students identified as the control group of the 7th grade B branch and the C branch of the Necip Fazıl Secondary School were processed with traditional and cartoon supported method. Control and experimental group students' knowledge of ve Mass and Weight ”were measured and recorded before and after the study.The achievement test scale used in the pre and post test consists of 4 questions in total.Since some of the questions in the study were partly correct answers, 12.5 points were given which is half of the full score. In the study, paired t test was used to examine the pre-test and post-test scores, and independent sample t-test was used to examine the differences in test scores according to the groups. The analyzes were performed with SPSS program. In the control group, it can be said that the students' knowledge about ve Mass and Weight did not show a significant improvement according to the evaluations made at the beginning and one month after the study. It was seen that the students who participated in the cartoon supported teaching activity increased their knowledge about “Mass and Weight.. It was observed that the knowledge level of the students was similar at the beginning of the study, but the knowledge level of the experimental group was higher. In the experimental group, it was determined that the development of students according to the beginning showed a significant improvement around 21 points on average. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz i
Abstract iiii
Teşekkür ivv
Tablolar Dizini viiiii
Şekiller Dizini ixx
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 2
Araştırmanın Amacı ve Önemi 2
Problem Cümlesi 3
Sayıltılar 3
Sınırlılıklar 4
Tanımlar 4
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 5
Fen Bilimleri Öğretimi 5
Kavram 8
Kavram Yanılgısı 15
Kavram Karikatürleri 31
Alanyazın (İlgili Araştırmalar) 47
Bölüm 3 Yöntem 54
Araştırma Yöntemi 54
Hipotezler 55
Varsayımlar 55
Çalışma Grubu 55
Veri Toplama Süreci 55
Veri Toplama Araçları 56
Verilerin Analizi 56
Bölüm 4 Bulgular ve Yorum 60
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 70
Kaynaklar 75
EK-A: Test Soruları 88
EK-B: Fen Alanında Oluşturulan Kavram Karikatürleri İçin Dereceli Puanlama Anahtarı…………………………………………………………………………………..89
EK-C: Kavram Karikatürü………………………………………………………………90
EK-Ç: Etik Komisyonu Onay Bildirimi ….…. ……….102
EK-D: MEB Uygulama İzni 103
EK-E: Etik Beyanı 104
EK-F: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 105
EK-G: Thesis Originality Report ……………………………………………………..106
EK-Ğ: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı………………………………..107
| tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kavram karikatürü | tr_TR |
dc.subject | Kavram yanılgısı | |
dc.subject | Kütle ve enerji | |
dc.subject | Fen bilimleri | |
dc.subject.lcsh | kavram karikatürleri | tr_TR |
dc.title | Fen Bilimleri Dersinde Kavram Karikatürü Kullanımının 7.Sınıf Öğrencilerinin Kütle-Ağırlık Konusundaki Kavram Yanılgılarına Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effect Of Concept Cartoon Use In The Science Class On The Misconceptions Of 7th Grade Students About The Mass-Weight Subject | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çalışmada Necip Fazıl Ortaokulu'ndaki 7. Sınıf B şubesi kontrol ve C şubesi ise deney grubu olarak belirlenen öğrencilerinin "Kütle ve Ağırlık" ünitesi geleneksel ile karikatür destekli yöntemle işlenmiştir. Kontrol ve deney grubu öğrencilerinin “Kütle ve Ağırlık” konusundaki bilgi düzeylerinin çalışmanın öncesinde ve sonrasında ölçülerek kaydedilmiştir. Deney grubunda ise “Kütle ve Ağırlık” konusu araştırmacı tarafından hazırlanan kavram karikatürleri ile uygulama yapılmıştır. Ölçüm aracı olarak Şaşmaz ve Ören (2009) tarafından geliştirilen kavram karikatürleri için dereceli puanlama anahtarı verilmiştir. Çalışmada ön ve son teste kullanılan başarı testi ölçeği toplamda 4 sorudan oluşmaktadır. Öğrenciler doğru cevap verdikleri her soru için 25 puan almaktadırlar. Çalışmadaki bazı sorular için kısmen doğru cevaplar olduğu için tam puanın yarısı olan 12,5 puan verilmiştir. Çalışmada ön test ve son test skorlarının incelenmesi için eşleştirilmiş t testi, gruplara göre test skorlarının farklılığının incelemek amacı ile bağımsız örneklem t testi uygulanmıştır. Analizler SPSS programı ile yapılmıştır. Kontrol grubunda öğrencilerin “Kütle ve Ağırlık” konusundaki bilgi düzeylerinin çalışmanın başında ve bir ay sonrasında yapılan değerlendirmelere göre anlamlı düzeyde gelişim göstermediği söylenebilir. Karikatür destekli öğretim etkinliğine katılan öğrencilerin “Kütle ve Ağırlık” konusundaki bilgilerini arttırdığı görülmüştür. Öğrencilerin bilgi düzeylerinin çalışma başında benzer olduğu fakat çalışma sonucunda deney grubu bilgi düzeyinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin karikatür etkinliği sonrasındaki bilgileri koruduğu görülmüştür. Öğrencilerin hem soru bazındaki hem de toplam puan olarak gelişim gösterdiği görülmüştür. Deney grubunda ise başlangıca göre öğrencilerin gerçekleştirdiği gelişimlerinin ortalama olarak 21 puan civarında anlamlı düzeyde gelişim gösterdiği tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.subject.eric | Concept caricature, misconception, mass and energy, science | tr_TR |