dc.contributor.advisor | Savaş, Ufuk Tolga | |
dc.contributor.author | Eskikan, Mehmet Eren | |
dc.date.accessioned | 2019-09-17T12:30:29Z | |
dc.date.issued | 2019-09-16 | |
dc.date.submitted | 2019-07-09 | |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8939 | |
dc.description.abstract | One cannot deny the influence of the interactions between the artwork and space on the
ceramic art. The reason behind the ever growing importance of ceramic art as a means of
artistic expression along with its functionality is due to the modernization effort. As a
result of all these interactions, ceramic constitutes a significant material for the figurative
sculpture formation which has become a trend within the art at the present time. Being
present at every period of art, figurative forms are among the most significant components.
Those forms being produced for various purposes since the early ages have moved to a
different position today. With the transforming effect of the modern art, these forms have
reached a position where they are now an object of art.
1960s have seen simultaneous and successive art movements in plastic arts. This study
explores the relationship between space and art object at those times. It investigates the
integrity of the art object with space within the context of the interrelation between space
and the art object. In the 20th century, the relationship between space and the artwork has
begun to be investigated and the artwork has become integrated with its environment. In
this context, the traditional “observer” understanding has left its place to the observer
model in which individuals themselves experience and become a part of the artwork.
In this thesis, the relationship between the art object and space is presented with the
examples of figurative sculpture. In the first section of the study, the object, the art object
and the style and the content are explained and the concept of space is explored along with
the development of art and its evolution throughout the history. In the second section of the
study, the possible relations of applications and forms with object and space, and the artists
handling the art are exemplified. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Seramik | |
dc.subject | Figür | |
dc.subject | Mekan | |
dc.subject | Nesne | |
dc.subject.lcsh | Figüratif,Mekan,Nesne | tr_TR |
dc.title | Öznel Seramik-Heykel Figürlerin, Kent Bağlamında Nesnemekan İlişkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sanat eseri ve mekan içerisinde ki etkileşimlerin seramik sanatı da ki yeri etkisi göz ardı
edilemez. Seramik sanatının işlevselliğinden sonra artistik anlatımının da önem kazanması
bulunduğu döneme ayak uydurma çabasındandır. Tüm bu etkileşimlerin sonucunda
seramik, işlevsel amaçla üretiminin yanı sıra günümüzde kendi içerisinde bir eğilim haline
gelen figüratif form anlayışı için önemli bir malzemedir. Sanatın her döneminde var olan
figüratif formlar çağımızın en önemli unsurlarındandır. İlk çağlardan bu yana farklı
amaçlarla ortaya çıkarılan formlar artık bambaşka bir konumdadır. Bu formlar, modern
sanatın getirdiği birikimler bağlamında farklı bir boyut kazanarak sanat nesnesi konumuna
gelmişlerdir.
1960’lar plastik sanatlarda birlikte ve peş peşe gelen sanat hareketlerine sahne olmuştur.
Bu çalışmada o zamanlardan sanatta mekan ve nesne ilişkisi hakkında bilgi verilecektir.
Mekanın sanat nesnesi üzerindeki bağlamı içerisinde, sanat nesnesinin mekanla bütünlüğü
araştırılacaktır. 20.yy’la birlikte eser-mekan ilişkisi de sorgulanmaya başlanmıştır ve bu
dönem, sanat eserinin çevresiyle bütünleşmesini sağlamıştır. Bu bağlamda geleneksel olan
“izleyici” anlayışı da, yerini deneyimleyen ve sanat yapıtının bir parçası olan izleyici
modeline bırakmıştır.
"ÖZNEL SERAMİK-HEYKEL FİGÜRLERİN KENT BAĞLAMINDA NESNE-MEKAN
İLİŞKİSİ" isimli bu tez çalışmasında, nesne-mekan ilişkisini figüratif örneklerle ortaya
koymaktadır. İki ana bölümden oluşan tezin birinci bölümünde nesne, sanat nesnesi ve
biçim içerik açıklanmış ve mekan konusnu irdelenmiş. Geçmişten günümüze kadar olan
süreçte sanatın kısa tarihi anlatılmış ve örneklere değinilmiştir. İkinci bölümde
uygulamalar ve formların nesne ve mekanla olabilecek bağları anlatılmaya çalışılmış ve
figüratif çalışan sanatçılar örneklendirilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik | tr_TR |
dc.embargo.terms | 2 yil | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-09-18T12:30:30Z | |