Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Miraç
dc.contributor.authorTakmaz, Sema
dc.date.accessioned2019-09-16T06:18:23Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-26
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8918
dc.description.abstractIt is considered that education can be effective and high level objectives can be achieved by the harmony between teachers, students and current teaching programs. In this study, it is aimed to examine the place of subject ‘’virus’’in education programs and to find out its convenience for biology teachers and secondary students in high school education. In this context, the subject of virüs in biology and health education curriculum of secondary education, which includes the virus subject is evaluated in terms of class level, content and gains. Therefore, the sample of the research consists of 9th, 10th , 11th and 12th grade Public Anatolian High School students from Central District of Ankara. While the study group comprises of some biology teachers (26) and students (51) from those schools. The quantitative data collection tool is a questionnaire developed by the researches and called ‘Views on Viruses’. However, for qualitative data collection, ‘a semi-structured interview form about viruses’ were used. According to the results obtained in the study, the number of gains and the time allocated for viruses in the secondary school biology and health sciences curriculum is insufficient, and it is seen that the fact that the viruses subject corresponds to the end of the semester creates disadvantages in learning the subject. Explain the content of the subject and the daily life according to the importance given by students and teachers in situations where viruses are learned.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iiiii Teşekkür iv Tablolar Dizini viii Şekiller Dizini xi Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xii Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 8 Araştırma Problemi 9 Sayıltılar 10 Sınırlılıklar 10 Tanımlar 10 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 12 Kuramsal Temel 12 Biyoloji ve Sağlık Bilgisi Dersi Ortaöğretim Programları 12 Virüslerin Genel Özellikleri 14 Virüslerin Morfolojik Özellikleri 17 Virüslerin Sınıflandırılması ve İsimlendirilmesi 18 Virüslerin Üremesi (Viral Replikasyon) 20 Viral Aşılar 28 Antiviral İlaçlar 30 İnterferon (İFN) 31 Viroidler ve Prionlar 31 Virüslerin Biyoteknolojide Kullanım Alanları 32 Biyoteknolojinin Uygulama Alanları 34 İlgili Araştırmalar 35 Bölüm 3 Yöntem 51 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 52 Veri Toplama Süreci 54 Veri Toplama Araçları 56 Verilerin Analizi 59 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 61 Ortaöğretim Biyoloji/Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü Dersi Öğretim Programlarında Virüsler Konusunun Ele Alınışı 61 Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı 61 Ortaöğretim Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü Dersi Öğretim Programı 64 Öğrenciler ile İlgili Demografik Özellikler 66 Öğrencilerin Virüslerle İlgili Merak, Sübjektif Bilgi, Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı ve Konular Hakkındaki Görüşlerinin Dağılımı 71 Öğrencilerin Demografik Özellikleri ve Merak, Sübjektif Bilgi, Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı, Konu Maddeleri Arasındaki İlişkiler 94 Cinsiyet ile Merak, Sübjektif ve Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı, Konu Maddeleri Arasındaki İlişkiler 94 Anne Eğitim Düzeyi ile Merak, Sübjektif ve Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı, Konu Maddeleri Arasındaki İlişkiler 102 Baba Eğitim Düzeyi ile Merak, Sübjektif Bilgi, Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı, Konu Maddeleri Arasındaki İlişkiler 108 Önceki Döneme Ait Fen Bilgisi/Biyoloji Ders Notu ile Merak, Sübjektif ve Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı, Konu Maddeleri Arasındaki İlişkiler 115 Önceki Döneme Ait Sağlık Bilgisi Ders Notu ile Merak, Sübjektif ve Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı, Konu Maddeleri Arasındaki İlişkiler 127 Gelir Seviyesi ile Sübjektif ve Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı ve Konu Maddeleri Arasındaki İlişkiler 135 Sınıf Düzeyi ile Merak, Sübjektif ve Objektif Bilgi, Önem, Bilgi Kaynağı, Konu Maddeleri Arasındaki İlişkiler 139 Öğrencilerin Virüslerin Öğrenilmesine İlişkin Görüşleri 152 Öğretmenlerin Virüslerin Öğrenilmesine İlişkin Görüşleri 160 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 170 Kaynaklar 199 EK-A: Virüslere İlişkin Görüşler Anketi-Öğrenci 218 EK-B: Öğrenci Görüşme Formu 222 EK-C: Öğretmen Görüşme Formu 223 EK-Ç: Uzman Değerlendirme Formu 224 EK-D: Gönüllü Katılım Formu 225 EK-E: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 226 EK-F: Araştırma İzni 227 EK-G: Araştırma İzni 228 EK-H: Etik Beyanı 229 EK-I: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 230 EK-J: Thesis Originality Report 231 EK-K: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 232tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectVirüstr_TR
dc.subjectBiyoloji/Sağlıktr_TR
dc.subjectÖğretim programıtr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectÖğrencitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Bilim::Tabiat bilgisi. Biyolojitr_TR
dc.titleOrtaöğretimde Virüs Konusunun Program, Öğretmen ve Öğrenci Açısından İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation Of Virus Topic Im Secondary Education In Terms Of Curriculum, Teachers And Studentstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetEğitimin etkili olabilmesi ve amaçlarının yüksek düzeyde gerçekleştirebilmesinin öğretmenler, öğrenciler ve mevcut öğretim programları arasındaki uyumla olabileceği düşünülmektedir. Bu araştırmada ortaöğretimde virüs konusunun öğretim programlarındaki yeri ve biyoloji öğretmenleri ile ortaöğretim öğrencileri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda virüs konusunun yer aldığı ortaöğretim biyoloji ve sağlık bilgisi dersi öğretim programlarında yer alan virüs konusu sınıf düzeyi, içerik ve kazanımlar açısından değerlendirilmiştir. Programların uygulayıcıları olan biyoloji öğretmenlerinin ve farklı sınıf düzeylerinde biyoloji ve sağlık bilgisi öğretim programları ile öğrenim gören öğrencilerin virüsler konusundaki görüşleri ele alınarak virüs konusunun değerlendirilmesine ilişkin bilgi edinilmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın örneklemini Ankara ilinin merkez ilçelerindeki resmi Anadolu Liseleri'nin 9., 10., 11. ve 12. sınıf düzeylerinde öğrenime devam eden ve evreni temsil eden 670 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel veriler için çalışma grubunu ise amaçlı örnekleme ile maksimum çeşitlilik yöntemine göre oluşturulan nicel veri toplamak amacıyla gidilen ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan 26 biyoloji öğretmeni ve nicel veri uygulanan öğrencilerden 51 tanesi oluşturmaktadır. Nicel veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan ''Virüslerle İlgili Görüşler Anketi''dir. Nitel veri toplama aracı olarak ise ''Virüsler Konusuna İlişkin Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu'' kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre ortaöğretim biyoloji ve sağlık bilgisi dersi öğretim programlarında virüslere ilişkin kazanım sayısının ve ayrılan sürenin yetersiz olduğu, genelde virüsler konusunun dönem sonuna tekabül etmesinin konunun öğrenilmesinde dezavantajlı durumlar yarattığı ortaya çıkmaktadır. Öğrencilerin ve öğretmenlerin virüslerin öğrenilmesine ilişkin verdikleri önem ‘’günlük hayat ile konunun ilişkilendirilmesi’’ bağlamında paralellik göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentBiyoloji Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Health and Safetytr_TR
dc.subject.musicLoC Music Genre/Form Terms::Vtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess