Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKayıran, Necla
dc.contributor.authorŞimşek, Kazım
dc.date.accessioned2019-08-19T08:52:26Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8595
dc.description.abstractThis thesis traces a particular discussion by asking ”How do works of art represent social classes?” instead of the rhetoric question of ”What does a work of art repre-sent?” Artistic representations have a political/class character. From this point forth, the artwork is not only a simple representation or a reflection but also it’s artist’s intel-lectual and emotional world, the class to which he belongs, society and history. What determines thought is materials relations which dominate social life. These dominant material relations breed a dominant way of thinking in society. The art-ist’s way of thinking as an individual is under the influence of these dominant thoughts. What the artist expresses by his artwork is the original narrative of both his class character and the organic connection that he establishes with society. In the context of this thesis, the artist’s changing material/class conditions and the alteration of his artworks will be examined simultaneously. Since this review will include an autobiographical narrative, some of the artworks will be referred to as ”autobiographical artworks”. As a supportive element of the study, the known ex-amples and artists from the history of art will be tried to be related in the frame of the subject. By the inferences obtained from these discussions, on one hand through the artwork of classes will be made as realism discussions by searching for the way of the pure representations; on the other hand, the portrait of the artist as an individual of action will be emphasized.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖZ…………………………………………………………………………...…………. i ABSTRACT…………………………………………………………………….......... ii İÇİNDEKİLER DİZİNİ ........................................................................................ iii GÖRSEL DİZİNİ…………..…………………………………..……………............. iv GİRİŞ……………………………………………….………...…..………………........ 1 1.BÖLÜM: SANAT ESERİNDE MEKÂN VE SINIFSAL BİLİNÇ………………… 4 1.1 Bilincin Reddinin Sınıfsal Karakteri ve Çöl..................................... 4 1.2 Çölleşen Bilinç ve Kaybolan Yapıtın Otobiyografik Niteliği.......... 9 1.3 Kaybolan Yapıt, Kaybolan Sanatçı ................................................ 11 1.4 Uyanma: Mekanın Yeniden Kurulumu ve Sanatçının Nesneyi Tanı-ma Biçiminde Sınıfsal Ayrım ........................................................................... 14 1.5 Sanatçının nesneyi tanıma biçimindeki sınıfsal ayrım ................. 20 1.6 Oda Defteri: Sanatçının Yatağı, Düş, Kapanma, Beden ................ 24 1.7 Bedeni Duyumsayış Biçiminin Sınıfsal Karakteri .......................... 32 2. BÖLÜM: CANAVARLAŞAN TOPLUM VE DOĞAYA DÖNÜŞ ...................... 38 3. BÖLÜM: SANATÇININ TOPLUMSALLAŞMA AŞAMALARI: POLİTİK ROMANTİZMDEN POLİTİK GERÇEKLİĞE DOĞRU ........................................ 41 3.1. Praksis Olarak Yapıt…………………………………………………….......... 47 SONUÇ………………………………………………………………………………... 52 KAYNAKLAR………………………………………………………………………... 54 ETİK BEYANI .................................................................................................... 58 ORİJİNALLİK RAPORU .................................................................................... 59 ORİJİNALLİK RAPORU (İNGİLİZCE) .............................................................. 60 YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI................................... 61tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSınıf
dc.subjectToplum
dc.subjectDuygular
dc.subjectMekan
dc.subjectPraksis
dc.subjectBeden
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlartr_TR
dc.titleSanat Eserleri Toplumsal Sınıfarı Nasıl Temsil Eder?tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez “sanat eseri neyi temsil eder?” retorik sorusu yerine, “sanat eserleri top-lumsal sınıfları nasıl temsil eder?” sorusunu sorarak, bu hat üzerinde belirli bir tartışmanın izini sürer. Sanatsal temsiller siyasal/sınıfsal bir nitelik barındırır. Bu önermeden hareketle sanat eseri yalnızca basit bir temsil ya da yansıtma aracı olmasının dışında aynı zamanda sanatçısının düşünsel ve duygusal dünyasının, ait olduğu sınıfın, top-lumun ve tarihin de eseridir. Düşünceyi belirleyen şey, toplumsal yaşama egemen olan maddi ilişkileridir. Bu egemen maddi ilişkiler, toplumda egemen bir düşünme biçimini doğurur. Bir birey olarak sanatçının düşünme biçimi de işte bu egemen düşüncelerin etkisi altında-dır. Sanatçının eseriyle ifade ettiği şey ise, onun hem sınıfsal karakterinin hem de toplumla kurduğu organik bağın özgün anlatısıdır. Tez içeriğinde sanatçının değişen maddi/sınıfsal koşullarıyla birlikte eserlerindeki değişimin ilişkisi incelenecek. Bu inceleme otobiyografik bir anlatıyı içereceğin-den, bazı yapıtlar “otobiyografik yapıt” ismi ile anılacaktır. İncelemenin destekleyici öğesi olarak da sanat tarihindeki bilinen örnekler ve sanatçılar konu özelinde iliş-kilendirilmeye çalışılacaktır. Bu tartışmalardan çıkarılan derslerle beraber, bir yan-dan, sınıfların sanat eseri aracılığıyla arı bir temsilinin yolları aranarak gerçekçilik tartışması yapılacak, bir yandan da sanatçının eylem insanı olarak portresi üzeri-ne durulacaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-08-19T08:52:26Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster