dc.identifier.citation | (03.04.2018). http://www.tate.org.uk/art/artists/ai-weiwei-8208 adresinden alındı
(13.05.2018). https://hyperallergic.com/342258/ceramics-stage-a-coup-at-nada-miami-beach-2016/ adresinden alındı
(10.06.2018). https://www.flickr.com/photos/walkerart/sets/72157622598939118/with/4017620634/ adresinden alındı
(03.05.2018). http://www.nkfu.com/delphi-antik-kenti-hakkinda-bilgi/ adresinden alındı
(03.05.2018). https://www.haritamuzesi.com/catal-hoyuk-haritasi/ adresinden alındı
(14.05.2018). http://www.marcelinogbarsi.com/jabones adresinden alındı
(11.01.2019). http://www.artnet.com/artists/jordi-alcaraz/aixecar-un-dibuix-to-lift-a-drawing-jrfa-9956-a-6uf9bEYrIh7lHAvYkpNHiA2 adresinden alındı
(11.01.2019). http://www.artnet.com/artists/jordi-alcaraz/aixecar-un-dibuix-to-lift-a-drawing-jrfa-9956-a-6uf9bEYrIh7lHAvYkpNHiA2 adresinden alındı
(23.04.2018). https://www.shanecampbellgallery.com/william-j-obrien/ adresinden alındı
(11.05.2018). https://tr.pinterest.com/pin/548102217124961303/ adresinden alındı
(11.05.2018). https://www.craigunderhill.co.uk/sketchbook.html adresinden alındı
(16.05.2018). https://artgallery.yale.edu/collections/objects/58740 adresinden alındı
(12.05.2018). https://www.artsy.net/artwork/richard-diebenkorn-untitled-urbana adresinden alındı
(13.05.2018). http://renabranstengallery.com/exhibitions/dennis-gallagher-new-sculpture/gallagher-two-hammers adresinden alındı
(13.05.2018). http://renabranstengallery.com/exhibitions/dennis-gallagher-new-sculpture/gallagher-cityscape adresinden alındı
(13.05.2018). http://renabranstengallery.com/exhibitions/dennis-gallagher-new-sculpture/gallagher-three-figures-2006 adresinden alındı
(16.05.2018). https://tr.pinterest.com/pin/548102217124961389/ adresinden alındı
(12.05.2018). http://jamienorth.com/terraforms-2014 adresinden alındı
(13.05.2018). http://jamienorth.com/terraforms-2014 adresinden alındı
Altan, İ. (1993). Mimarlıkta Mekan Kavramı. Psikoloji Çalışmaları Dergisi(19), 75-88.
Altıntaş, D. D., & Eliri, D. D. (2012). Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü. İdil Dergisi, 63.
Altıntaş, O., & Eliri, İ. (2012). Altıntaş, O.Birey toplum ilişkisinde kent kültürü, kamusal alan ve onda şekillenen sanat olgusu. İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 61-74.
Alver, K. (2017). Kent Sosyolojisi. İstanbul: Çizgi Yayınları.
Artsy. (12.05.2018). About Richard Diebenkorn. Artsy: https://www.artsy.net/artwork/richard-diebenkorn-untitled-75 adresinden alındı
ARTUN, A. (2015). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
Avrupa Konseyi. (1996). Avrupa Kentsel Şartı., (s. 6).
Ayaydın, D. D. (2016). Sanatın Doğası, Doğanın Sanatı ve. Dergipark, 65-72.
Aydın, İ., & Zümrüt, Y. (2013). Doğa ve Sanat Ekeseninde Farklı Yaklaşımlar. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 53.
Ayvalıoğlu, N. (1989). İstanbulluların Zihnindeki İstanbul-İstanbul’un Kognitif İmajının Saptanması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü.
Burnett, R. (2012). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.
Center, W. A. (2018, 04 23). Dirt on Delight: Impulses That Form Clay. Flickr: https://www.flickr.com/photos/walkerart/4016856223/in/album-72157622598939118/ adresinden alındı
Erinç, S. (2009). Resmin Eleştirisi Üzerine. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Fırat, A. S. (2014). Doğayı Ve İnsanı Yoksullaştırıcı Kentleşme Pratikleri. TESAM Akademi Dergisi, 36.
Gormley, A. (tarih yok). Antony Gormley: http://www.antonygormley.com/show/item-view/id/2243/type/solo#p1 adresinden alındı
Joedicke, J. (1968/9). Bir Mimari Mekan Kuramına Giriş ve Aynı Zamanda Mimarinin Durumunun Saptanması İçin Deneme. (D. A. Arpat, Çev.) Bauen-t-Wohnen: İTÜ Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Matbaası.
Kastner, J., & Wallis, B. (2005). Land And Environmental Art (ISBN 0-7148-4519-1. 29-33 b.). (Y. Ç. Dikilitaş, Çev.) New York: Phaidon.
Keegan, E. (2017, 09 15). Snapshots from the 2017 Chicago Architecture Biennial. Architect Magazine: http://www.architectmagazine.com/design/snapshots-from-the-2017-chicago-architecture-biennial_o adresinden alındı
Kireççi, T. (2014, 04 13). Tebernüş Kireççi'ye Sor. Emlak Ansiklopedisi: http://emlakansiklopedisi.com/wiki/rekreasyon-alani-nedir adresinden alındı
KOÇAK, H. (2011). Kent-Kültür İlişkisi Bağlamında Türkiye‟de Değişen ve Dönüşen Kentler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2.
Kuban, D. (2004). İstanbul Bir Kent Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
Leva, V. (2015, 11 26). 'Space is the breath of art'. Archilovers: https://www.archilovers.com/stories/10483/space-is-the-breath-of-art.html adresinden alındı
MAD KID’S BEDROOM WALL POT - GRAYSON PERRY. (1996). http://onviewonline.craftscouncil.org.uk/4040/object/P442 adresinden alındı
Matilsky, B. (1992). Fragile ecologies: Contemporary artists interpretations and solutions. New York.
Moudon, A. V. (1992). A Catholic Approach to Organizing What Urban Designers Should Know Journal of Planning Literature,vol. 6, 4,.
Mróz, M. (2016, 07 27). Jamie North Fills Concrete With Australian Plants. Ignant: https://www.ignant.com/2016/06/27/jamie-north-fills-concrete-with-australian-plants/ adresinden alındı
Naukkarinen, O. (2014, 12 02). Contemporary Aesthetics: Perspectives on Time, Space, and Content. Contemporary Aesthetics: http://www.contempaesthetics.org/newvolume/pages/article.php?articleID=712 adresinden alındı
Naukkarinen, O. (2014, 12 02). Contemporary Aesthetics: Perspectives on Time, Space, and Content. Contemporary Aesthetics: http://www.contempaesthetics.org/newvolume/pages/article.php?articleID=712 adresinden alındı
Özdemir, E. (2010). Kentin Tanımlanmasında Sosyolojik Yaklaşımlar: Toplumsal Süreç ve/veya Mekânın Çözümlenmesi. İdealkent Dergisi, 45.
ÖZDEMİR, E. (2010). Kentin Tanımlanmasında Sosyolojik Yaklaşımlar: Toplumsal Süreç ve/veya Mekânın Çözümlenmesi. İdealkent, 45.
Read, H. (1934). Heykelcinin Amaçları. New York.
Saltz, J. (2007, 11 25). Can You Dig It? NYMAG: http://nymag.com/arts/art/reviews/41266/ adresinden alındı
Sennett, R. (2014). Ten ve Taş. İstanbul: Metis Yayınları.
Sevinç, G. (2002). Kentlileşme ve Göç Sürecinde Antalya’da Kent. Ankara: Kültür Bakanlığı.
Smith, R. (2009, 03 19). Crucible of Creativity, Stoking Earth Into Art. The New York Tİmes: https://www.nytimes.com/2009/03/20/arts/design/20dirt.html adresinden alındı
Stamberg, S. (2012, 03 02). In 'Ocean Park,' Gentle Portraits Of California Light. National Public Radio: https://www.npr.org/2012/03/02/147722483/in-ocean-park-gentle-portraits-of-california-light adresinden alındı
Strewlow, H., Prigann, H., & David, V. (2004). Ecological Aesthetics Art in Environmental Design: Theory and Practice. Boston: Publishers for Architecture.
Strinati, D. (1995). An Introduction To Theories Of Popular Culture. Londra: Routledge.
Sutton, B. (2016, 12 1). Ceramics Stage a Coup at NADA Miami Beach 2016. Hyperallergic: https://hyperallergic.com/342258/ceramics-stage-a-coup-at-nada-miami-beach-2016/ adresinden alındı
Tiberghien, G. A. (1995). Land Art. New York: Princeton Architectural Press.
Türkoğlu, H. D. (2002). Kentsel imge: İstanbul'dan bulgular. İTÜDERGİSİ/a, 58-64.
Ulu, A., & Karakoç, İ. (2004). Kentsel Değişimin Kent Kimliğine Etkisi. Planlama Dergisi(29(3)), 59-66.
Underhill, C. (tarih yok). Me. Craig Underhill: https://www.craigunderhill.co.uk/me.html adresinden alındı
Wirth, L. (2002). 20. Yüzyıl Kenti. İstanbul: İmge Kitabevi.
Yaman, Z. Y. (2002). Cumhuriyet‟in İdeolojik Anlamı Olarak Anıt ve Heykel (1923-1950). Sanat Dünyamız(Heykel Özel Sayısı, 82).
Zevi, B. (1959). | tr_TR |
dc.description.abstract | The report, based on the subject; 'The Reflections of the City and Land Phenomenon in Contemporary Ceramic Forms', consists of the world in which the artist lives, the society, culture, the landscapes he sees and the impressions and influences they have left on him. These impressions and influences are based on the environmental factors that create a ground for the work of art. It is a study, conducted in a way, referring to the concept of ‘place and space, by making use of city and land foundations.
In this report, from a holistic angle, the introduction of the city in it's historical process, development processes, art and specially their effects on the ceramic art is emphasized. Development of the city is discussed in general and its' effects on the present day are attempted to be presented in subjective ceramic applications. Artists using urban and land themes - a compilation of past and present-, the chaos formed by the multi-piece units made of ceramics created to reflect urban and land relationship, crowd and the effort of individual to find himself in this chaos constitutes the essence of this study.
This thesis, theoretically, explains the relationship between the city, land and art, and in this context, the works produced in ceramic forms, belonging to different periods. | tr_TR |