dc.contributor.advisor | Balaman , Ufuk | |
dc.contributor.author | Taşkıran , Semih | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:47:11Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8120 | |
dc.description.abstract | This study was conducted to explore English teachers’ implementation rates of
Mediated Learning Experience principles in their classroom settings. The study
was designed with a quantitative approach and a five point likert scale
questionnaire was administered. The questionnaire has 12 items correspond with
the MLE principles. The study was conducted on English teachers (n=100) serving
in secondary schools in Turkey. The teachers were asked to rate the questionnaire
items in accordance with their classroom implementation from 1 to 5. The data
were analyzed quantitatively through SPSS Statistics 21.0 and descriptive
statistics of teachers’ responses were revealed. The findings revealed the
implementation ratios of the MLE principles by English teachers in their classroom.
The results showed that English teachers reported that they employ MLE
principles on different ratios and they also reported that they implement the MLE
principles most of the time in their classrooms. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Mediation | tr_eng |
dc.subject | Mediated learning principles | tr_eng |
dc.subject | Mle | tr_eng |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Exploring The Implementation Of Mediated Learning Experience In Secondary Schools In Turkey | tr_eng |
dc.title.alternative | Türkiye’deki Ortaokullarda Aracılı Öğrenme Deneyimi Uygulamalarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin aracılı öğrenme prensiplerini uygulama
oranlarını incelemek için tasarlanmıştır. Çalışma nitel bir şekilde dizayn edilmiş ve
beş likert ölçekli bir anket kullanılmıştır. Anket 12 maddeden oluşmaktadır ve
maddelerinin her biri bir MLE prensibi ile örtüşmektedir. Bu çalışma Türkiye’de
ortaokulda çalışan öğretmenler (n=100) üzerinde yapılmıştır. Öğretmenlerden
kendi sınıflarındaki uygulamalarına göre anket maddelerini 1’den 5’e olacak
şekilde oranlamaları istenmiştir. Veriler SPSS 21.00 aracılığı ile analiz edilmiş ve
öğretmenlerin cevaplarının betimsel istatistikleri ortaya konulmuştur. Bulgular
İngilizce öğretmenlerinin MLE prensiplerini uygulama oranlarını ortaya çıkarmıştır.
Sonuçlar İngilizce öğretmenlerinin bu prensipleri farklı oranlarda uyguladıklarını
rapor ettiklerini göstermiş ve bununla birlikte genel olarak bakıldığında bu
prensipleri sınıflarında çoğu zaman uyguladıklarını ortaya koymuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.identifier.ORCID | https://orcid.org/0000-0001-6814-5298 | tr_TR |