Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak Usluel , Yasemin
dc.contributor.authorKaynarca, İlknur
dc.date.accessioned2019-07-26T08:31:21Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-30
dc.identifier.citationçoklu görev, özdüzenleme becerileri, özdüzenleyici öğrenme, akademik başarı, üniversite öğrencileritr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8060
dc.description.abstractIn this thesis, it is aimed to examine the relationship between multitasking and self-regulation skills of university students. Participants are 544 university students, who were selected by means of a suitable sample and participates voluntarily. Data was collected by personal information form, ”Self-Regulatory Learning Scale“, “Perceived Multitasking Questionnaire”, “Application-Based Multitask Questionnaire” and ”Activity-Based Multitask Questionnaire ”developed by the researcher. Descriptive statistics, one-way ANOVA, independent sample t-test and correlation analysis were used to analyze the data. In conclusion of the study, it is seen that the students use ”Whatsapp“, ”Youtube“ and “Instagram” applications while studying; listening to music mostly as multitasking activity while reading printed materials and playing games; reading the most printed materials and speaking by phone while studying at home; When using the Learning Management System, they use the most Learning Management Systems. It was found that there are no significant effects of the students' gender, living with parents and their academic achievement on their multitasking points. It was found that there was a negative relationship between multitask perceptions and all sub-processes of self-regulation skills except self-observation. It can be said that students have a higher level of perceptions of multitask related to performance due to their ability of watch self-observation performance. As a result, based on the productive- distractor multitasking approach, it can be argued that instead of trying to prevent multitasking among students, the focus should be to develop students' self-regulation skills so that they can do productive multitasking can be a solution for distractor multitaskingtr_TR
dc.description.tableofcontentsİçindekiler Öz ii Abstract iii Tablolar Dizini vi Şekiller Dizini viii Simgeler ve Kısaltmalar Dizini ix Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 4 Araştırma Problemi 5 Sınırlılıklar 6 İşlevsel Tanımlar 6 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 8 Özdüzenleyici Öğrenme Kuramı 8 Yapıcı ve Engelleyici Çoklu Görev Yaklaşımı 11 İnsan ve İşlemci-Tabanlı Çoklu Görev Yaklaşımı 11 Çoklu Görev İle İlgili Araştırmalar 12 Çoklu Görev ve Özdüzenleme İle İlgili Araştırmalar 23 Bölüm 3 Yöntem 27 Araştırma Grubu 27 Veri Toplama Süreci 28 Veri Toplama Araçları 28 Verilerin Analizi 38 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 40 Öğrencilerin Ders Çalışırken Aynı Anda Kullanmayı Tercih Ettikleri Uygulamalar Nelerdir? 40 Öğrencilerin Çeşitli Etkinliklere Göre Yaptıklarını İfade Ettikleri Çoklu Görevler Nelerdir? 44 Öğrencilerin Demografik Özelliklerine Göre Çoklu Görev Algıları Farklılık Göstermekte midir? 53 Öğrencilerin Çoklu Görev Algıları ile Özdüzenleyici Öğrenmeleri Arasında İlişki Var mıdır? 57 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 62 Sonuç ve Tartışma 62 Öneriler 64 Kaynaklar 66 EK-A: Kişisel Bilgi Formu 74 EK-B: Algılanan Çoklu Görev Ölçeği 75 EK-C: Etkinlik Temelli Çoklu Görev Anketi 76 EK-Ç: Uygulama Temelli Çoklu Görev Anketi 79 EK-D: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 80 EK-E: Etik Beyanı 81 EK-F: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 82 EK-G: Thesis Originality Report 83 EK-Ğ: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 84  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇoklu görevtr_TR
dc.subjectÖzdüzenleme becerileritr_TR
dc.subjectÖzdüzenleyici öğrenmetr_TR
dc.subjectAkademik başarıtr_TR
dc.subjectÜniversite öğrencileritr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Öğretim (İlkeler ve uygulama)tr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Çoklu Görev Davranışları ve Çoklu Görev Algıları İle Özdüzenleme Becerileri Arasındaki İlişkitr_TR
dc.title.alternativeUniversity Students’ Multitasking Behaviors And The Relationship Between Multitasking Perceptions And Self Regulated Skillstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışmasında üniversite öğrencilerinin çoklu görev algıları ve özdüzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Katılımcılar, elverişli örneklem ile ulaşılan ve veri toplama aracını gönüllü olarak dolduran 544 yükseköğrenim öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler; kişisel bilgi formu, “Özdüzenleyici Öğrenme Ölçeği”, araştırmacı tarafından geliştirilen “Algılanan Çoklu Görev Ölçeği”, “Uygulama Temelli Çoklu Görev Anketi” ve “Etkinlik Temelli Çoklu Görev Anketi” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü varyans analizi, bağımsız örneklem t testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin ders çalışırken en fazla “Whatsapp”, “Youtube” ve “Instagram” uygulamalarını kullandıkları; basılı materyal ve oyun oynarken çoklu görev etkinliği olarak en fazla müzik dinledikleri; evde ders çalışırken en fazla basılı materyal okuma ve telefonla konuşma etkinliklerini yaptıkları; Öğrenme Yönetim Sistemi kullanırken en fazla başka Öğrenme Yönetim Sistemlerini birlikte kullandıkları görülmüştür. Öğrencilerin cinsiyet, ailesiyle birlikte kalması ve akademik başarılarına göre çoklu görev puanlarının istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Özdüzenleme becerileri ve çoklu görev algıları arasında özdüzenlemenin izleme boyutu dışındaki tüm boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı zıt yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Özdüzenlemenin izleme boyutu ve çoklu görev arasındaki pozitif ilişki ile ilgili olarak izleme becerisine sahip öğrencilerin performanslarını daha iyi takip edebilmelerine bağlı olarak performansla ilgili çoklu görev algılarının daha yüksek olduğu söylenebilir. Sonuç olarak yapıcı-engelleyici çoklu görev yaklaşımını temel alarak, öğrenciler arasında çoklu görevi engellemeye çabalamak yerine, yapıcı çoklu görevler yapabilmeleri için öğrencilerin özdüzenleme becerilerinin geliştirilmesi üzerine yoğunlaşılmasının engelleyici çoklu görev ile ilgili bir çözüm olabileceği ileri sürülebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Educationtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Educational Process: Classroom Perspectivestr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Educational Process: School Perspectivestr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Educational Process: Societal Perspectivestr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Communications Mediatr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Information/Communications Systemstr_TR
dc.subject.jitaJITA Classification System of Library and Information Science::Information use and sociology of informationtr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record