dc.contributor.advisor | Acarlı, Dilek Sultan | |
dc.contributor.author | Deveci, Elif | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:31:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8059 | |
dc.description.abstract | Abstract
Today’s technological developments require all teachers to perform an effective and productive learning by integrating their pedagogical and content knowledge into teaching process as well as technology knowledge. In this study, it’s examined that the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) of pre-service biology teachers on protein synthesis. The study is carried out with 8 pre-service biology teachers. In this research, semi-structured interview form, open-ended content knowledge test, lesson plan and lesson plan evaluation form were used as data collection tools. Data was analysed simultaneously within the scope of TPACK components and evaluated together. Data was analysed with MAXqda which is qualitative data analysis program and be evaluated by content analysis method. As a result of the research, it is seen that pre-service biology teachers believes that the use of technology within teaching protein synthesis will be helpfull. It is defined that pedagogical, technological and technological pedagogical knowledge of pre-service biology teachers is partially sufficient. Also it is determined that their content knowledge of protein synthesis isn’t sufficient and there are important knowledge deficiencies and misconceptions. Since their content knowledge of protein synthesis is insufficient, they couldn’t be able to explain how to use their pedagogical knowledge on teaching the topic. In other words, their explanations regarding the pedagogical content knowledge were insufficient. In the same manner, their deficiency of the content knowledge is reflected in technological content knowledge. Nonetheless, in spite of their technological and pedagogical knowledge is sufficient separately, they have difficulty in integrate technological knowledge with teaching content.
Keywords: protein synthesis, biology teaching, technology knowledge, technological pedagogical content knowledge, content analysis. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İçindekiler
Öz ii
Abstract ii
Teşekkür ii
Tablolar Dizini ii
Şekiller Dizini ii
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini ii
Bölüm 1 Giriş 2
Problem Durumu 2
Araştırmanın Amacı ve Önemi 2
Araştırma Problemi 2
Sayıltılar 2
Sınırlılıklar 2
Tanımlar 2
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 2
Bölüm 3 Yöntem 2
Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 2
Veri Toplama Süreci 2
Veri Toplama Araçları 2
Verilerin Analizi 2
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 2
Pedagojik Bilgi 2
Pedagojik Alan Bilgisi 2
Teknoloji Bilgisi 2
Teknolojik Pedagojik Bilgi 2
Teknolojik Alan Bilgisi 2
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi 2
Alan Bilgisi 2
Öğretmen Adaylarının TPAB’nin Farklı Bileşenlerindeki Bilgi Düzeyleri Arasındaki İlişki 2
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 2
Pedagojik Bilgi İle İlgili Sonuç, Tartışma ve Öneriler 2
Pedagojik Alan Bilgisi İle İlgili Sonuç, Tartışma ve Öneriler 2
Teknoloji Bilgisi İle İlgili Sonuç, Tartışma ve Öneriler 2
Teknolojik Pedagojik Bilgi İle İlgili Sonuç, Tartışma ve Öneriler 2
Teknolojik Alan Bilgisi İle İlgili Sonuç, Tartışma ve Öneriler 2
Alan Bilgisi İle İlgili Sonuç, Tartışma ve Öneriler 2
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi İle İlgili Sonuç, Tartışma ve Öneriler 2
Kaynaklar 2
EK-A: Görüşme Formu 2
EK-B: Alan Bilgisi Soruları ve Cevapları 2
EK-C: Ders Planı ve Ders Planı Değerlendirme Formu 2
EK-Ç: Gönüllü Katılım Formu 2
EK-D: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 2
EK-E: Etik Beyanı 2
EK-F: Yüksek Lisans/Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu 2
EK-G: Thesis/Dissertation Originality Report 2
EK-Ğ: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 2 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Protein sentezi | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Teknoloji bilgisi | tr_TR |
dc.subject | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | tr_TR |
dc.subject | İçerik analizi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Biyoloji Öğretmen Adaylarının Protein Sentezi Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi | tr_TR |
dc.title.alternative | Technological Pedagogical Content Knowledge of Pre-Service Biology Teachers on Protein Synthesis | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Öz
Günümüzdeki teknolojik gelişmeler, öğretmenlerin pedagojik ve alan bilgilerinin yanı sıra teknoloji bilgilerini de öğretim sürecine entegre ederek etkili ve verimli bir öğrenme gerçekleştirmelerini gerektirmektedir. Çalışmada, biyoloji öğretmen adaylarının protein sentezi konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) incelenmiştir. Çalışma, 8 biyoloji öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu, açık uçlu alan bilgisi testi, ders planı ve ders planı değerlendirme formu kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, TPAB bileşenleri çerçevesinde eş zamanlı olarak analiz edilip birlikte değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde bir nitel veri analizi programı olan MAXqda kullanılmıştır. Veriler, nitel içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, biyoloji öğretmen adaylarının protein sentezi konusunun anlatımında teknolojiden faydalanmanın yararlı olacağına inandıkları ve kullanmak istedikleri görülmüştür. Öğretmen adaylarının pedagojik bilgi, teknolojik bilgi, teknolojik pedagojik bilgi açısından kısmen yeterli oldukları belirlenmiştir. Protein sentezine ilişkin konu alan bilgilerinin ise yeterli düzeyde olmadığı, önemli bilgi eksiklikleri ve kavram yanılgıları olduğu tespit edilmiştir. Protein sentezine ilişkin alan bilgileri yeterli olmadığından sahip oldukları pedagojik bilgiyi konunun öğretimi bağlamında nasıl kullanacaklarını açıklayamamışlardır. Bir başka deyişle pedagojik alan bilgisi bileşenine ilişkin açıklamaları yetersiz olmuştur. Aynı şekilde alan bilgilerindeki eksiklik, teknolojik alan bilgilerine de yansımıştır. Bununla birlikte teknoloji bilgileri, pedagojik bilgileri tek başlarına iyi olmasına rağmen teknoloji bilgilerini konu alanının öğretimine entegre etmekte zorlanmışlardır.
Anahtar sözcükler: protein sentezi, biyoloji öğretimi, teknoloji bilgisi, teknolojik pedagojik alan bilgisi, içerik analizi. | tr_TR |
dc.contributor.department | Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.identifier.ORCID | https://orcid.org/0000-0001-7819-5985 | tr_TR |