Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYazıcı , Nermin
dc.contributor.authorYılmaz , Cansın
dc.date.accessioned2019-07-26T08:29:27Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8053
dc.descriptionYüksek Lisans Tezitr_TR
dc.description.abstractLanguage learning areas are scaled as A1, A2, B1, B2, C1, C2 and language competencies are defined in Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment which was prepared for standardizing foreign language teaching. In this study, Common European Framework B1 reading competencies are determined as Turkish reading learning outcomes. Taking these outcomes as a reference, appearances of outcomes are described in three language learning sets (Yedi İklim, İstanbul and Yeni Hitit) which are commonly accepted in Turkey.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİçindekiler Öz ii Abstract iii Teşekkür iv İçindekiler v Tablolar Dizini vii Şekiller Dizini ix Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 4 Araştırma Problemi 5 Sayıltılar 6 Sınırlılıklar 6 Tanımlar 6 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 9 Okuma ve Okuma Eğitimi 9 YDOTÖ’de Okuma Eğitimi 11 Okuma Eğitiminde Metin ve Önemi 13 DİAOÖÇ’de Okuma Becerisi ve B1 Düzeyi 16 İlgili Araştırmalar 18 Bölüm 3 Yöntem 21 İnceleme Nesneleri 21 Veri Toplama Süreci 24 Veri Toplama Araçları 28 Verilerin Analizi 29 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 30 Kitaplar ve Üniteler 30 Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti 31 İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı 45 Ankara Üniversitesi Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı 53 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 76 Sonuç, Tartışma 76 Öneriler 83 Kaynaklar 84 EK-A: Etkinlik Kontrol Listesi 87 EK-B: Etik Komisyonu İzin Muafiyeti 88 EK-C: Etik Beyanı 89 EK-Ç: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 90 EK-D: Thesis Originality Report 91 EK-E: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 92tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçe öğretimitr_TR
dc.subjectOkuma becerisitr_TR
dc.subjectB1 seviyetr_TR
dc.subjectMetintr_TR
dc.subjectDiller için Avrupa ortak başvuru metnitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleAvrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Bağlamında Okuma Kazanımlarının (B1 Düzeyi) Ders Kitaplarındaki Görünümütr_TR
dc.title.alternativeAppearance Of Reading Comprehension Outcomes In (B1 Level) Books In The Context Of Common European Framework Of Referencetr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYabancı dil öğretiminde standart sağlayabilmek amacıyla hazırlanmış olan Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi; Öğrenme, Öğretme, Değerlendirme’de (Common European Framework of Reference for Languages; Learning, Teaching, Assessment) yer alan öğrenme alanları A1, A2, B1, B2, C1, C2 olarak seviyelendirilmiş ve bunlara ilişkin yeterlikler tanımlanmıştır. Bu çalışmada, Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Metni B1 seviyesi okuma alanı yeterlikleri, Türkçe okuma kazanımları olarak belirlenmeye çalışılmış ve bu belirlenen okuma kazanımları referans alınarak, kazanımların, yabancılara Türkçe öğretimi alanında Türkiye’de kabul gören üç setin (Yedi İklim Türkçe, İstanbul Yabancılar İçin Türkçe ve Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe) B1 düzeyi ders kitabı metinlerindeki görünümü betimlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster