dc.contributor.advisor | Yazıcı , Nermin | |
dc.contributor.author | Yılmaz , Cansın | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:29:27Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-27 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8053 | |
dc.description | Yüksek Lisans Tezi | tr_TR |
dc.description.abstract | Language learning areas are scaled as A1, A2, B1, B2, C1, C2 and language competencies are defined in Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment which was prepared for standardizing foreign language teaching. In this study, Common European Framework B1 reading competencies are determined as Turkish reading learning outcomes. Taking these outcomes as a reference, appearances of outcomes are described in three language learning sets (Yedi İklim, İstanbul and Yeni Hitit) which are commonly accepted in Turkey. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İçindekiler
Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
İçindekiler v
Tablolar Dizini vii
Şekiller Dizini ix
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 4
Araştırma Problemi 5
Sayıltılar 6
Sınırlılıklar 6
Tanımlar 6
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 9
Okuma ve Okuma Eğitimi 9
YDOTÖ’de Okuma Eğitimi 11
Okuma Eğitiminde Metin ve Önemi 13
DİAOÖÇ’de Okuma Becerisi ve B1 Düzeyi 16
İlgili Araştırmalar 18
Bölüm 3 Yöntem 21
İnceleme Nesneleri 21
Veri Toplama Süreci 24
Veri Toplama Araçları 28
Verilerin Analizi 29
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 30
Kitaplar ve Üniteler 30
Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti 31
İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı 45
Ankara Üniversitesi Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı 53
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 76
Sonuç, Tartışma 76
Öneriler 83
Kaynaklar 84
EK-A: Etkinlik Kontrol Listesi 87
EK-B: Etik Komisyonu İzin Muafiyeti 88
EK-C: Etik Beyanı 89
EK-Ç: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 90
EK-D: Thesis Originality Report 91
EK-E: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 92 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Okuma becerisi | tr_TR |
dc.subject | B1 seviye | tr_TR |
dc.subject | Metin | tr_TR |
dc.subject | Diller için Avrupa ortak başvuru metni | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Bağlamında Okuma Kazanımlarının (B1 Düzeyi) Ders Kitaplarındaki Görünümü | tr_TR |
dc.title.alternative | Appearance Of Reading Comprehension Outcomes In (B1 Level) Books In The Context Of Common European Framework Of Reference | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Yabancı dil öğretiminde standart sağlayabilmek amacıyla hazırlanmış olan Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi; Öğrenme, Öğretme, Değerlendirme’de (Common European Framework of Reference for Languages; Learning, Teaching, Assessment) yer alan öğrenme alanları A1, A2, B1, B2, C1, C2 olarak seviyelendirilmiş ve bunlara ilişkin yeterlikler tanımlanmıştır. Bu çalışmada, Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Metni B1 seviyesi okuma alanı yeterlikleri, Türkçe okuma kazanımları olarak belirlenmeye çalışılmış ve bu belirlenen okuma kazanımları referans alınarak, kazanımların, yabancılara Türkçe öğretimi alanında Türkiye’de kabul gören üç setin (Yedi İklim Türkçe, İstanbul Yabancılar İçin Türkçe ve Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe) B1 düzeyi ders kitabı metinlerindeki görünümü betimlenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |