Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.advisorŞekercioğlu, Güçlü
dc.contributor.authorÖlmez Çağlar, Funda
dc.date.accessioned2019-07-26T08:29:10Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8052
dc.description.abstractThe purpose of the current study was twofold. The study primarily aimed to develop a possible language teacher selves scale (PLTSS) and a motivation for teaching English scale (MTES) for senior English as a foreign language (EFL) student teachers. It also aimed to explore the relationships among their possible language teacher selves, motivations for teaching English and self-efficacy beliefs. To do this, a multiphase mixed methods study was designed and conducted in a total of four phases with distinct samples of senior Turkish EFL student teachers studying at twelve different universities in Turkey. Data were collected through a composite survey form with scales on each matter of issue, written forms and interviews. While the quantitative data were analyzed statistically, qualitative data were subjected to content analysis. Findings revealed sound psychometric properties of the PLTSS and the MTES. Student teachers of English were found to have highly developed and clearly-structured ideal, ought-to and feared language teacher selves as well as high levels of autonomous motivation and self-efficacy, and a moderate level of controlled motivation for teaching English. A path analysis of these constructs highlighted that ideal and ought-to language teacher selves were strongly and positively associated with one another. Stronger ought-to selves predicted greater controlled motivation for teaching English, which predicted greater autonomous motivation in turn. In a similar vein, stronger ideal selves predicted greater autonomous motivation for teaching English, and increased autonomous motivation predicted higher levels of self-efficacy. Therefore, the results underscored the overarching impact of student teachers’ possible selves.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectL2 teacher motivationtr_eng
dc.subjectPossible selves / possible language teacher selvestr_eng
dc.subjectL2 teacher self-efficacytr_eng
dc.subjectStudent teachers of Englishtr_eng
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleRelationships Among Possible Selves, Motivations And Self-Efficacy Beliefs Of Senior Student Teachers Of Englishtr_eng
dc.title.alternativeDördüncü Sınıftaki İngilizce Öğretmenliği Öğrencilerinin Olası Benlikleri, Motivasyonları ve Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkilertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın iki temel amacı vardır. Araştırmada öncelikle dördüncü sınıftaki İngilizce Öğretmenliği öğrencileri için bir dil öğretmeni olası benlikleri ölçeği (PLTSS) ve bir İngilizce öğretme motivasyonu ölçeğinin (MTES) geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca bu öğrencilerin dil öğretmeni olası benlikleri, İngilizce öğretmeye yönelik motivasyonları ve özyeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, çok aşamalı karma desenli bir araştırma tasarlanmıştır. Araştırma, Türkiye’deki on iki farklı üniversitede öğrenim gören dördüncü sınıftaki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin oluşturduğu birbirinden farklı örneklemlerle toplam dört aşamada gerçekleştirilmiştir. İlgilenilen konulara ilişkin ölçeklerin bulunduğu bir bileşik tarama formu, yazılı formlar ve görüşmeler aracılığıyla veri toplanmıştır. Nicel veri istatistiksel olarak incelenmiş, nitel veri içerik analiziyle çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular, PLTSS ve MTES’nin güçlü psikometrik niteliklere sahip olduğunu göstermiştir. İngilizce öğretmeni adaylarının dil öğretmeni ideal, zorunlu ve korkulan benliklerinin iyi gelişmiş ve belirgin yapılanmış; İngilizce öğretmeye yönelik özerk motivasyonlarının ve özyeterliklerinin yüksek düzeyde, kontrollü İngilizce öğretme motivasyonlarının ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bu yapılara ilişkin yol analizi sonuçları, dil öğretmeni ideal ve zorunlu benliklerinin birbiriyle güçlü ve pozitif bir biçimde ilişkilendiğine işaret etmiştir. Daha güçlü zorunlu benlikler, daha yüksek düzeydeki kontrollü İngilizce öğretme motivasyonunu; daha yüksek kontrollü motivasyon ise daha yüksek özerk motivasyonu yordamıştır. Benzer bir biçimde, daha güçlü ideal benlikler, daha yüksek düzeydeki özerk İngilizce öğretme motivasyonunu ve artan özerk motivasyon daha yüksek düzeydeki özyeterliği yordamıştır. Bu nedenle, elde edilen sonuçlar öğrenmen adaylarının sahip olduğu olası benliklerin kapsamlı etkisini vurgulamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.identifier.ORCIDhttp://orcid.org/0000-0001-6114-8445tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster