Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkök, Güldem Alev
dc.contributor.authorAkpolat, Muhammed Emin
dc.date.accessioned2019-07-26T08:25:51Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2018-06-19
dc.identifier.citationAkpolat, M. E. (2019). Üniversite öğrencilerinin öğrenme nesneleri kullanımlarının öğrenme nesnesi kabul modeline göre incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8042
dc.description.abstractSince the 2000s, with the developments in online learning environments, higher education institutions are becoming increasingly popular in e-learning environments and the importance of learning objects increasing day by day. The aim of this study is to identify variables that affect the students' tendency to use learning objects, which are teaching materials in their online learning environments, and to examine the causal relationships between these variables. The study group consisted of 427 university freshman. The Learning Object Acceptance Model (LOAM), an extended version of the Technology Acceptance Model (Davis, 1989) developed by Lau and Woods (2008a), has been adapted to Turkish and used in the study. When the findings related to the scale adapted to Turkish within the scope of the study were examined, it was found that Learning Object Acceptance Model (LOAM) was composed of 35 items with 7 factors. LOAM consists of; “pedagogical quality”, “technical quality”, “content quality”; external factors and “perceived usefulness”, “perceived ease of use”, “behavioral intention", “actual use”, main factors. The general Cronbach Alpha reliability coefficient of the scale was 0.93. The research model was tested with the Structural Equation Model (SEM) developed using Lisrel 8.0. As a result of the research, the findings show that the perceived usefulness is a direct determinant and perceived ease of use is an indirect determinant of intention to use learning objects. The perceived ease of use does not seem to have an immediate influence on the direct intention of use learning objects. According to these results, the characteristics of the learning objects affect both the perceived usefulness and the perceived ease of use of the learning objects. However, although the content quality and technological quality have a significant effect on the perceived ease of use, their effect was not observed on the perceived usefulness. Despite the fact that pedagogical quality has an effect in the positive direction on perceived usefulness and this effect is meaningful, it can be said that it has no effect on the perceived ease of use.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iv Teşekkür vi İçindekiler vii Tablolar Dizini ix Şekiller Dizini x Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xi Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 7 Araştırma Problemi 8 Sınırlılıklar 9 Tanımlar 9 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 11 Öğrenme Nesneleri 11 Teknoloji Kabul Modeli (TKM) 15 Öğrenme Nesnesi Kabul Modeli (ÖNKM) 20 İlgili Araştırmalar 24 İlgili Araştırmalara İlişkin Özet 30 Bölüm 3 Yöntem 31 Araştırmada Kullanılan Öğrenme Ortamı 31 Veri Toplama Araçları 31 Çalışma Grubu 41 Uygulama Süreci 46 Verilerin Analizi 46 Araştırmanın İç ve Dış Geçerliği 48 Bölüm 4 Bulgular 49 Araştırma Probleminin Sınanması 49 Araştırma Modelinin Uyum İyiliği İndeksleri 54 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 55 Sonuç ve Tartışma 55 Öneriler 60 Kaynaklar 62 EK-A: Öğrenme Nesnesi Kabul Ölçeği Kullanım İzin Yazısı 82 EK-B: ÖĞRENME NESNESİ KABUL ÖLÇEĞİ 83 EK-C BEB 650 – Temel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı Dersinin Öğrenme Ortamının Ekran Görüntüleri 90 EK-Ç: BEB 650 – Temel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı Dersinin Öğrenme Nesnelerinin Ekran Görüntüleri 91 EK-D: ÖNKÖ’nin Maddeleriyle İlgili Bulgular 92 EK-E: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 93 EK-F: Etik Beyanı 94 EK-G: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 95 EK-Ğ: Thesis/Dissertation Originality Report 96 EK-H: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 97tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenme nesnesitr_TR
dc.subjectTeknoloji kabul modelitr_TR
dc.subjectE-öğrenmetr_TR
dc.subjectÖğrenme ortamlarıtr_TR
dc.subjectYükseköğretimtr_TR
dc.subjectNiteliktr_TR
dc.subjectYapısal eşitlik modelitr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Öğrenme Nesneleri Kullanımlarının Öğrenme Nesnesi Kabul Modeline Göre İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamining Unıversity Students Acceptance Of Learning Objects According To Learning Object Acceptance Modeltr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet2000’li yıllardan bugüne çevrimiçi öğrenme ortamlarındaki gelişmelerle birlikte, yükseköğretim kurumları e-öğrenme ortamlarında, önemi günden güne artan öğrenme nesnelerinin kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme ortamlarının öğretim materyalleri olan öğrenme nesnelerini kullanma eğilimlerine etki eden değişkenleri tespit etmek ve bu değişkenler arasındaki nedensel ilişkileri incelemektir. Çalışma grubu 427 üniversite birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu çalışmada, Lau ve Woods (2008a) tarafından geliştirilen Teknoloji Kabul Modelinin (Davis, 1989) genişletilmiş versiyonu olan Öğrenme Nesnesi Kabul Modeli-ÖNKM (Learning Object Acceptance Model - LOAM) Türkçe'ye uyarlanarak araştırmada kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Türkçe’ye uyarlanan ölçeğe ilişkin bulgular incelendiğinde, Öğrenme Nesnesi Kabul Ölçeği’nin (ÖNKÖ), 35 madde ve 7 faktörden oluştuğu bulunmuştur. ÖNKÖ; “pedagojik kalite”, “teknik kalite” ve “içerik kalitesi” harici değişkenleri ile “yarar algısı”, “kullanım kolaylığı algısı”, “davranışsal niyet” ve “gerçek kullanım” asıl değişkenlerinden oluşmuştur. Ölçeğin genel Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,93 olarak elde edilmiştir. Araştırma modeli Lisrel 8.0 kullanılarak oluşturulan yapısal eşitlik modeli (YEM) ile sınanmıştır. Araştırmanın bulguları, bulgular yarar algısının doğrudan ve kullanım kolaylığı algısının dolaylı olarak öğrenme nesnelerinin kullanım niyetinin belirleyicileri olduğunu göstermektedir. Kullanım kolaylığı algısının, öğrenme nesneleri kullanımı için doğrudan niyet üzerinde bir etkisi olmadığı görülmektedir. Bu sonuçlara göre, öğrenme nesnelerinin özellikleri; öğrenme nesnelerinin hem yarar algısını hem de kullanım kolaylığı algısını etkilemektedir. Ancak içerik kalitesi ve teknik kalitenin kullanım kolaylığı algısı üzerinde anlamlı etkisi olmasına rağmen, yarar algısı üzerinde etkisi gözlenmemiştir. Pedagojik kalitenin yarar algısına pozitif yönde bir etkisinin olduğu ve bu etkinin anlamlı olmasına rağmen, kullanım kolaylığı algısı üzerinde etkisi olmadığı söylenebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster