Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktürkoğlu, Banu
dc.contributor.authorTuncar, Merve
dc.date.accessioned2019-07-26T08:23:51Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8036
dc.description.abstractScience lessons are thought to be of great importance in the training of experienced individuals. Research carried out to increase the success of students in science classes emphasizes the importance of an "Inquiry-Based Learning Approach." With inquiry-based learning (IBL), students are given the opportunity to understand the world and structure their knowledge through their own experiences, like a scientist. With this in mind many countries, including Turkey, have adopted IBL into their science curriculum in recent years. 3rd Grade is critical with regards to science, as this is the first time students are faced with science lessons in elementary. Our starting point is to evaluate the curriculum we follow in 3rd grade according to IBL components. The qualitative research approach has been implemented to assess the existence and appropriateness of IBL components in the Science Curriculum of 3rd Grade. As a data collection tool, a checklist was increased to demonstrate the suitability of the curriculum according to IBL.To increase the depth of the study, the scale that was developed was used on both the Turkish 3rd Grade Science Curriculum and the Singapore 3rd Grade Science Curriculum. It is important to note that Singapore's Science curriculum is an inquiry-based program and ranked 1st place in Science in the PISA 2015 index. It is concluded that The Turkish 3rd Grade Science Curriculum elements have insufficient data to support IBL. In order to be truly successful and effective in IBL, various recommendations have been made for issues to be considered in curriculum instruction studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSorgulamaya dayalı öğrenmetr_TR
dc.subjectFen bilimleri dersi
dc.subjectÖğretim programı
dc.subjectÜçüncü sınıflar
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleTürkiye ve Singapur'un 3. Sınıf Fen Öğretimi Programlarında Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Unsurlarıtr_TR
dc.title.alternativeInquiry Based Learning Components In Turkey And Singapore's 3‘Rd Grade Science Curriculumtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetFen bilimleri dersinin donanımlı bireylerin yetiştirilmesinde büyük önem taşıdığı düşünülmektedir. Fen bilimleri derslerinde öğrencilerin fen başarısını artırmak için yapılan araştırmalarda, “Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı”nın önemi vurgulanmıştır. Sorgulamaya dayalı öğrenmeyle, öğrencilere, gerçek bir bilim insanı gibi kendi deneyimleri aracılığıyla, dünyayı anlama ve bilgilerini yapılandırma olanağı sağlanmaktadır. Bu gerekçe ile son yıllarda Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu birçok ülke tarafından fen öğretimi programlarında, sorgulamaya dayalı öğrenmenin benimsendiği görülmektedir. İlköğretimin ilk kademesinde öğrencilerin ilk defa karşılaştıkları fen dersi olma özelliği ile kritik öneme sahip olduğu düşünülen 3. sınıflar fen bilimleri dersinde, takip edilen öğretim programının sorgulamaya dayalı öğrenme unsurlarının varlığı bakımından incelenmesi bu araştırmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. 2018-2019 Eğitim ve Öğretim Yılı itibari ile yürürlüğe giren 3. Sınıflar Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda sorgulamaya dayalı öğrenme unsurlarının varlığını incelemek için nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak, öğretim programlarının, sorgulamaya dayalı öğrenmeye uygunluğunu ortaya koymak amacıyla bir kontrol listesi geliştirilmiştir. Çalışmanın derinliğini artırmak adına Türkiye’nin 3. Sınıflar Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile programında sorgulamaya dayalı öğrenmeye yer veren ve PISA 2015 bilim başarı sıralamasında ilk sırada yer alan Singapur’un 3. Sınıflar Bilim Programı, geliştirilen kontrol listesi ile incelenmiştir. Her iki programa dair bulgular karşılaştırmalı olarak yorumlanmıştır. Türkiye’nin 3. Sınıflar Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda, sorgulamaya dayalı öğrenme unsurlarına sınırlı düzeyde yer verildiği görülmüştür. Program’da, sorgulamaya dayalı öğrenmeyi destekleyecek nitelikteki ifadelere yeterince yer verilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Sorgulamaya dayalı öğrenmede gerçek anlamda başarılı ve etkili olmak için program geliştirme çalışmalarında dikkat edilecek hususlar üzerine çeşitli önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.lift2021-07-27T08:23:51Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster