Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAykal, Kerem Timur
dc.contributor.authorBursal, Mehmet Berkem
dc.date.accessioned2019-07-10T07:50:39Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-26
dc.identifier.citationAktüze, İ. (2004): Müziği Anlamak-Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, Pan yayıncılık, İstanbul Boyden, David P. and Sonya Monosoff. The New Grove: Violin Family. Campbell, Margaret. (1989) The Great Cellists. Robson Books, London Dilworth, J. (1999): The Cello: Originsvand Evolution, The Cambridge Companion to the Cello ed.Robin Stowell. Cambridge University Press Ekber, K. Romberg’den Klengel’e 19. Yüzyıl Alman Viyolonsel Okulunda Besteci Viyolonselciler ve 20. Yüzyıl Viyolonselcilerine Etkileri, 2014 Gagnon, M.E. (2005): The Influence Of The French Cello School In North America Stowell, Robin. (2000) The Cambridge Companion to the Cello. Cambridge University Press B. Romberg. Violoncell-Schule Akı, E. (1995) Müzisyenlerde Üst Ekstremite ve Gövde Değerlendirmesi, Hacettepe Ünv. Sağlık Bil.Enst., (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), 5,6, 8, 9, 10- 11, 41-42, Ankara. Ali. Kemal. Oğuz, Bayram. Kaymak, Mesleki Kas İskelet Sistemi Bozuklukları, Hacettepe Tıp Dergisi 2011; 42:165-172 Çağlar, C. (1994) “Müzisyenlerde En Çok Rastlanan Kas-İskelet Sistemi Problemleri”, Fizyoterapistler Sempozyumu, s. 5, 7, 9, İstanbul. Fry, H. J. H. (1986) “Overuse Syndrome in Musicians: Prevention and Management”, The Lancet (September): 728–731. Gürses, N. (1994) “Müzisyenler İçin Öneriler”, Fizyoterapi–Rehabilitasyon Dergisi., cilt:7, No: 6 (Aralık), 115–121, Ankara. Hızır. Ulvi, Remzi. Yiğiter, Recep. Aygül, Asuman. Orhan. Varoğlu, Karpal Tünel Sendromunda Tanı ve Tedavi Yaklaşımları, Van Tıp Dergisi, 11 (4):155-160, 2004 İşkodralı, M. E. (2012) Viyolonselin, Solo Çalgı Olarak Ön Plana Çıkmasına Öncülük Eden Besteci Çellistlerin Biyografileri Ve Bu Doğrultudaki Çalışmalarının İncelenmesi 66 Livanelioğlu, A. (1994) “Overuse sendromu”, Fizyoterapistler Sempozyumu, 64– 70, İstanbul. Op. Dr. Haldun Orhun Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı * Müzisyen Sağlığı Günleri-I, 11-12 Mart 2005, Yıldız Teknik Üniversitesi, İst. Uzman Fizyoterapist, Erkan. Demiral, Mekanik Bel Ağrısı Nedir? 2014 Yurdal Serarslan, İsmet M. Melek, Taşkın Duman, Karpal Tünel Sendromu, Pamukkale Tıp Dergisi, 2008;1:45-49 İnternet Kaynakları History Of The Cello, http://www.andrewdunncello.com/essay Prof. Dr. Orhan Barlas, Siyatik ve Bel Hastalıkları, 2014 http://orhanbarlas.net/siyatik-ve-bel-hastaliklari/tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7823
dc.description.abstractVioloncello training is a process that starts at an early age and can greatly affect both the musical and physical development of the individual. The development of violoncello training through the ages was not only to change the sound the instrument produce but also to make the person who is playing the violoncello more comfortable and allow for ease of playing. These historical developments would suggest that the sizes of the violoncello carry significant importance. Playing violoncello is a physical activity that requires physiological recognition of the human body. The technical and musical obstacles encountered during the training process can sometimes push muscular and skeletal system and result in physiological disorders. These disorders are examined by the Department of Physiotherapy and Rehabilitation or in cases where surgical treatment is required are examined by the Department of Orthopaedics and Traumatology. Examination of the cello performance technique will reveal the physiological disorders that may arise and the effects of these disorders that will complicate the execution and will contribute to its understanding. The purpose of this thesis is to inform players of violoncello about muscular and skeletal system. This thesis will provide all physiological needs and techniques for violoncello playing, orthopaedic diseases encountered during violoncello training with their causes and ways to prevent such diseases, with expert views.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖZ ............................................................................................................................................................................................ i ABSTRACT ......................................................................................................................................................................... ii TEŞEKKÜR ....................................................................................................................................................................... iii İÇİNDEKİLER DİZİNİ .................................................................................................................................................. iv TABLOLAR DİZİNİ ...................................................................................................................................................... vii GÖRSEL DİZİNİ ................................................................................................................................................................ 9 GİRİŞ .................................................................................................................................................................................. 10 TEZİN AMACI ................................................................................................................................................................ 11 TEZİN YÖNTEMİ ..................................................................................................................................................... 11 TEZİN EVRENİ VE ÖRNEKLEMİ ..................................................................................................................... 11 VERİLERİN TOPLANMASI ................................................................................................................................. 12 VERİLERİN ANALİZİ............................................................................................................................................. 12 1. BÖLÜM......................................................................................................................................................................... 13 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ANKARA DEVLET KONSERVATUVARI VİYOLONSEL SANAT DALI ÖĞRENCİLERİNİN ÇALMA VE ÇALIŞMAYA BAĞLI GELİŞEN FİZYOLOJİK RAHATSIZLIKLARI ÜZERİNE İSTATİSTİK BULGULAR VE YORUMLAR ........................................ 13 1.1. BETİMSEL İSTATİSTİKLER ...................................................................................................................... 13 1.2. KATILIMCILARIN ENSTRÜMAN ÇALMA SÜRELERİ İLE ÇALMA SIRASINDA VE DİNLENME ESNASINDA YAŞADIKLARI AĞRININ ŞİDDETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ .......................................................................................................................................................... 23 1.3. KATILIMCILARIN YAŞLARI İLE ÇALMA SIRASINDA VE DİNLENME ESNASINDA YAŞADIKLARI AĞRININ ŞİDDETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ............................. 24 1.4. KATILIMCILARIN GÜNDE ORTALAMA ENSTRÜMAN ÇALIŞMA SÜRELERİNİN CİNSİYETLERİNE GÖRE FARKLILIK GÖSTERİP GÖSTERMEDİĞİNİN İNCELENMESİ ....... 25 1.5. GÜVENİRLİK ANALİZİ ................................................................................................................................ 25 1.6. KATILIMCILARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ BAKIMINDAN BECK ANKSİYETE PUANLARI ARASINDAKİ FARKLILIĞIN İNCELENMESİ ..................................................................... 27 1.6.1. Katılımcıların Cinsiyetleri Bakımından Beck Anksiyete Puanları Arasında Farklılık Gösterip Göstermediğinin İncelenmesi .............................................................. 27 1.6.2. Katılımcıların Yaşları ile Beck Anksiyete Ölçeği Puanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi........................................................................................................................ 28 1.6.3. Katılımcıların Günlük Ortalama Ders Çalışma Süresi ile Beck Anksiyete Ölçeği Puanı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi ................................................................... 29 1.6.4. Katılımcıların Enstrüman Çalma Süresi (yıl) ile Beck Anksiyete Ölçeği Puanı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi ............................................................................................... 29 v 1.7. KATILIMCILARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ BAKIMINDAN KATILIMCILARIN UYARLANMIŞ MESLEKİ ANKET ÖLÇEĞİNİN ALT ÖLÇEK PUANLARI ARASINDAKİ FARKLILIĞIN İNCELENMESİ ........................................................................................................................... 30 1.7.1. Katılımcıların Cinsiyetleri Bakımından Uyarlanmış Mesleki Anket Alt Ölçek Puanları Arasında Farklılık Gösterip Göstermediğinin İncelenmesi ...................... 30 1.7.2. Katılımcıların Yaşları ile Uyarlanmış Mesleki Anket Alt Ölçek Puanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi ............................................................................................... 31 1.8. KATILIMCILARIN BECK ANKSİYETE ÖLÇEĞİ PUANLARI İLE UYARLAMIŞ MESLEKİ ANKET ÖLÇEĞİNİN ALT ÖLÇEK PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ....... 32 2. BÖLÜM......................................................................................................................................................................... 34 VİYOLONSEL BOYUTLARI VE TEMEL TUTUŞ TEKNİKLERİ................................................................. 34 2.1. VİYOLONSEL BOYUTLARI ........................................................................................................................ 34 2.2. TEMEL TUTUŞ TEKNİKLERİ ................................................................................................................... 35 2.2.1. Fizyolojik Yönden Sol El Teknikleri ........................................................................................... 36 2.2.2. Fizyolojik Yönden Sağ El Teknikleri........................................................................................... 39 3. BÖLÜM......................................................................................................................................................................... 41 VİYOLONSEL İCRACILARININ FİZİKSEL VE ZİHİNSEL GERGİNLİKLERİNİN NEDENLERİ .. 41 4. BÖLÜM......................................................................................................................................................................... 43 FİZİKSEL RAHATSIZLIKLAR ................................................................................................................................. 43 4.1. BOYUN VE SIRT RAHATSIZLIKLARI ................................................................................................... 43 4.2. OMUZ RAHATSIZLIKLARI ........................................................................................................................ 47 4.3. EL VE KOL RAHATSIZLIKLARI ............................................................................................................... 52 4.3.1. Fokal Distoni .......................................................................................................................................... 52 4.3.2. Golfçü Dirseği (Medial Epikondilit) ............................................................................................ 53 4.3.3. Tenisçi Dirseği (Lateral Epikondilit) ......................................................................................... 55 4.3.4. De Quervain’s Sendromu ................................................................................................................. 57 4.3.5. Kübital Tünel Sendromu .................................................................................................................. 59 4.3.6. Karpal Tünel Sendromu ................................................................................................................... 60 SONUÇ ............................................................................................................................................................................... 62 KAYNAKÇA ..................................................................................................................................................................... 65 EKLER ............................................................................................................................................................................... 67 EK-1: KATILIMCILARA İMZALATILAN ONAM FORMU ...................................................................... 67 vi EK-2. UYARLANMIŞ MESLEKİ ANKET ........................................................................................................ 70 EK-3. BECK ANKSİYETE ÖLÇEĞİ ................................................................................................................... 76 EK-4 : MÜZİSYEN DEĞERLENDİRME FORMU ........................................................................................ 77 EK-5: ETİK KOMİSYONU ONAY BİLDİRİMİ ............................................................................................. 83 EK-6: ETİK BEYANI ............................................................................................................................................... 84 EK-7: ORJİNALLİK RAPORU ............................................................................................................................. 85 EK-8: YAYINLAMA VE FİLRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ........................................................... 87tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectViyolonsel icracılığı
dc.subjectViyolonsel ekolleri
dc.subjectOrtopedi ve travmatoloji
dc.subjectFizik tedavi ve rehabilitasyon
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Müzik ve Müzik üzerine kitaplartr_TR
dc.titleHacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Örnekleminde Viyolonsel İcra Tekniğine Bağlı Gelişebilecek Fizyolojik Rahatsızlıklartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetViyolonsel eğitimi, küçük yaşlarda başlayan ve kişinin müzikal yönden gelişimi ile beraber fiziksel gelişimini de önemli ölçüde etkileyen bir süreçtir. Viyolonselin gelişimi ve tarih boyunca uğradığı değişimler yalnızca çıkarttığı sesi geliştirme amaçlı değil aynı zamanda çalan kişinin fiziksel rahatlığını ve çalım kolaylığını da gözeterek olmuştur. Bu tarihsel gelişim ve değişim göz önüne alındığında, çalgının boyutları ve ölçülerinin icracının yapısına uygunluğu büyük önem taşımaktadır. Viyolonsel icra etmek fiziksel bir aktivitedir ve vücudu fizyolojik olarak tanımayı gerektirir. Eğitim sürecinde aşılması beklenen teknik ve müzikal güçlükler kimi zaman kas ve iskelet sisteminin zorlanmasına ve buna bağlı rahatsızlıkların oluşmasına zemin hazırlamaktadır. Bu rahatsızlıkları, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bilim dalı ve cerrahi tedavi gerektiren durumlarda Ortopedi ve Travmatoloji bilim dalı inceler. Viyolonsel icra tekniğinin incelenmesi, ortaya çıkabilecek fizyolojik rahatsızlıkları ve bu rahatsızlıkların icrayı güçleştirecek etkilerini ortaya koyacak, anlaşılmasına katkı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, icra sanatında sakatlanmaların önüne geçebilmek için kas ve iskelet sistemi hakkında viyolonselcilerin bilinçlendirilmesidir. Bu çalışma, viyolonsel icracılığı için tüm fizyolojik gereklilikleri ve teknikleri, viyolonsel eğitimi ve icracılığında karşılaşılan ortopedik rahatsızlıkları, uzman görüşleri ışığında, nedenleri ile rahatsızlıkların oluşmasına engel olabilecek önerileri sunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYayılı Çalgılartr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-07-10T07:50:39Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster