Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayrak, Celal
dc.contributor.authorBaşal, Suphan Ceren
dc.date.accessioned2019-07-05T11:31:24Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7745
dc.description.abstractThis research study aims to identify the impacts of augmented reality and QR code based mechanics laboratory experiments (mechanical and linear motion, simple harmonic motion, inclined plane at air table, variable “g” pendulum, free fall) on physics teacher candidates’ academic performance, attitude and concerns towards physics laboratories. The research has been carried out with the quantitative research method according to the sampling model. Quasi-experimental design with pre-test / post-test control groups were used as the test model. The research study included 16 teacher candidates at 2nd grade. They were taking FZÖ203 Mechanics Laboratory course during 2016-2017 fall semester at Hacettepe University Mathematics and Science Education School, Physics Education Department. In this study “Fundamental Science Laboratory Achievement Test”, “Attitude Scale Towards Physics Laboratory” and “Physics Laboratory Concerns Scale” were used to evatuate the performance and the attitude and to analyze the concerns of the teacher candidates. In addition, semi-structured interviews with six of the teacher candidates were carried out in order to support the findings of the research conducted Mann-Whitney U Test and Wilcoxon marked rows. Test were used to analyze the data obtained from the research study and the result obtained showed that AG and QR code-based mechanics laboratory experiments have positively influenced the academic performance and attitude of teacher candidates and decreased their concerns. In parallel to results obtained, it is highly recommended that AG and QR code Technologies should not only be used for physics education but also can be extended to other applied laboratory sciences as well.tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFizik eğitimitr_TR
dc.subjectMekanik laboratuvarı
dc.subjectArtırılmış gerçeklik
dc.subjectKarekod
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleArtırılmış Gerçeklik ve Karekod Teknolojileri Kullanılarak Geliştirilen Mekanik Laboratuvarı Deneylerinin Bazı Değişkenler Üzerindeki Etkisinin Araştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeA Research On Evaluating The Impact On Some Variables For Mechanics Laboratory Experiments Developed With Augmented Reality And Qr Code Technologiestr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada, artırılmış gerçeklik (AG) ve karekod teknolojileri kullanılarak geliştirilen mekanik laboratuvarı deneylerinin, fizik öğretmen adaylarının mekanik laboratuvarındaki akademik başarılarına, tutumlarına ve kaygılarına etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda mekanik laboratuvarı föyünde yer alan mekanik ve doğrusal hareket, değişken “g” sarkacı, hava masasında eğik düzlem, basit harmonik hareket ve serbest düşme hareketi deneyleri, AG ve karekod teknolojileri kullanılarak geliştirilmiştir. Nicel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen araştırma, deneme modeline göre yürütülmüştür. Deneme modeli olarak öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde, Hacettepe Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda FZÖ203 Mekanik Laboratuvarı dersine kayıtlı toplam 16 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının başarılarını değerlendirmek için “Temel Fizik Laboratuvarı Başarı Testi (TFLBT)”, tutumlarını incelemek için “Fizik Laboratuvarına Yönelik Tutum Ölçeği (FLYTÖ)” ve kaygılarını belirlemek için de “Fizik Laboratuvarı Kaygı Ölçeği (FLKÖ)” kullanılmıştır. Elde edilen bulguları desteklemek amacıyla ayrıca deney grubu öğretmen adaylarının altı tanesi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edildiği araştırmada, AG ve karekod teknolojileri kullanılarak geliştirilen mekanik laboratuvarı uygulamalarının öğretmen adaylarının başarılarını ve tutumlarını olumlu yönde etkilendiği ve kaygılarını azalttığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar paralelinde, AG ve karekod teknolojilerinin kullanımının yaygınlaştırılması ve sadece fizik eğitimi alanında değil, diğer laboratuvar uygulamalı bilim dallarında da kullanılması önerilmektedirtr_TR
dc.contributor.departmentOrta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster