dc.contributor.advisor | Çelik, Serkan | |
dc.contributor.author | Küçükgöz, Arzuhan Beyza | |
dc.date.accessioned | 2019-03-28T10:42:56Z | |
dc.date.issued | 2019-03 | |
dc.date.submitted | 2019-03-06 | |
dc.identifier.citation | Küçükgöz, A.B. (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikro Öğretim Kapsamında Etkileşimli Tahta Kullanımı ile ilgili Görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/6289 | |
dc.description.abstract | The purpose of this mixed type study is to determine the perceptions of prospective classroom teachers on implementing micro teaching method and using interactive whiteboards in teacher education. The current research was conducted to purport prospective classroom teachers’ perceptions about utilizing interactive whiteboards through micro teaching processes within teacher education. The study also aimed to expand on potential of micro teaching that is implemented into prospective classroom teachers’ education on instructional technology and materials development. The data was collected from 272 prospective classroom teachers attending Hacettepe University Faculty of education and enrolled at “Instructional Technologies and Material Development” course at this university. The data was collected by means of Interactive Whiteboard Perception Scale and semi structured interview form. While the quantitative data were analyzed through descriptive statistics and independent samples t-test, the qualitative data analyzed through content analysis. Analyses of the data indicate that perceptions of prospective classroom teachers’ are in a positive way and their perceptions do not vary significantly in terms of gender. This study pointed out that prospective classroom teachers consider using interactive whiteboards at their future careers and they perceive IWBs possess numerous advantages on instruction at primary level. In addition, they are clear with the positive effect of implementing micro teaching method within teacher education process and they recommend utilizing micro teaching in professional development of prospective classroom teachers. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz ii
Abstract iii
Teşekkür v
İçindekiler vi
Tablolar Dizini viii
Şekiller Dizini ix
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 3
Araştırma Problemi 5
Sayıltılar 6
Sınırlılıklar 6
Tanımlar 6
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 8
Eğitimde Teknoloji Kullanımı 8
Etkileşimli Tahtalar 12
Mikro Öğretim 15
Mikro Öğretim ile Etkileşimli Tahta Eğitimi 21
İlgili Araştırmalar 24
Bölüm 3 Yöntem 28
Araştırmanın Çalışma Grubu 28
Veri Toplama Süreci 29
Veri Toplama Araçları 30
Verilerin Analizi 33
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 34
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkileşimli Tahta İle İlgili Görüşlerine Yönelik Bulgular 34
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkileşimli Tahta İle İlgili Görüşlerinin Cinsiyet Değişkenine Yönelik Bulguları 37
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkileşimli Tahtaları Gelecekteki Meslek Ortamlarında Kullanma Planlarına Yönelik Bulgular 37
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikro Öğretim Çalışmalarının Öğretmen Eğitimine Etki ve Katkıları Hakkındaki Görüşlerine Yönelik Bulgular 44
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 51
Öneriler 56
Kaynaklar 58
EK-A: Etkileşimli Tahta Görüş Ölçeği 69
EK-B: Etkileşimli Tahta Görüş Ölçeği Kullanma İzni 72
EK-C: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu 73
EK-Ç: Ders Kapsamında Kullanılmış Olan Etkileşimli Tahta Materyal Örnekleri 74
EK-D: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 80
EK-E: Etik Beyanı 81
EK-F: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 82
EK-G: Thesis Originality Report 83
EK-Ğ: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 84 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Etkileşimli tahta | |
dc.subject | Mikro öğretim | |
dc.subject | Öğretmen eğitimi | |
dc.subject | Sınıf eğitimi | |
dc.title | Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikro Öğretim Kapsamında Etkileşimli Tahta Kullanımı ile İlgili Görüşleri | tr_TR |
dc.title.alternative | Perceptions Of Prospective Classroom Teachers On Using Interactive Whiteboards Through Micro-Teaching | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen eğitiminde mikro öğretim uygulamaları ve etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma ile sınıf öğretmeni adaylarının etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşleri, görüşlerin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve adayların etkileşimli tahtaları gelecekteki meslek yaşantılarında kullanma planları ile Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersi kapsamında yaptıkları mikro öğretim uygulamalarının öğretmen eğitimine etki ve katkıları hakkındaki görüşleri irdelenmiştir. Çalışmaya Hacettepe Üniversitesinde öğrenim gören ve Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersini almış olan 272 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla yürütülen bu çalışma bir karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmada nicel veriler Etkileşimli Tahta Görüş Ölçeği, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, bağımsız örneklemler t-Testi; nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi neticesinde, sınıf öğretmeni adaylarının etkileşimli tahta ile görüşlerinin yüksek oranda olumlu olduğu ve bu görüşlerin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerin analizi ile; sınıf öğretmeni adaylarının etkileşimli tahtaları gelecekteki mesleki yaşantılarında kullanmak istedikleri, etkileşimli tahtaların yararlarına inandıkları ve deneyimledikleri mikro öğretim uygulamalarına olumlu baktıkları, bu uygulamadan verim aldıkları ve deneyimlenmesini tavsiye ettikleri bir uygulama olarak gördükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmen eğitiminde mikro öğretim uygulamaları ve etkileşimli tahta kullanımına yönelik bir takım önerilerde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | - | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |