Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelik, Serkan
dc.contributor.authorKüçükgöz, Arzuhan Beyza
dc.date.accessioned2019-03-28T10:42:56Z
dc.date.issued2019-03
dc.date.submitted2019-03-06
dc.identifier.citationKüçükgöz, A.B. (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikro Öğretim Kapsamında Etkileşimli Tahta Kullanımı ile ilgili Görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6289
dc.description.abstractThe purpose of this mixed type study is to determine the perceptions of prospective classroom teachers on implementing micro teaching method and using interactive whiteboards in teacher education. The current research was conducted to purport prospective classroom teachers’ perceptions about utilizing interactive whiteboards through micro teaching processes within teacher education. The study also aimed to expand on potential of micro teaching that is implemented into prospective classroom teachers’ education on instructional technology and materials development. The data was collected from 272 prospective classroom teachers attending Hacettepe University Faculty of education and enrolled at “Instructional Technologies and Material Development” course at this university. The data was collected by means of Interactive Whiteboard Perception Scale and semi structured interview form. While the quantitative data were analyzed through descriptive statistics and independent samples t-test, the qualitative data analyzed through content analysis. Analyses of the data indicate that perceptions of prospective classroom teachers’ are in a positive way and their perceptions do not vary significantly in terms of gender. This study pointed out that prospective classroom teachers consider using interactive whiteboards at their future careers and they perceive IWBs possess numerous advantages on instruction at primary level. In addition, they are clear with the positive effect of implementing micro teaching method within teacher education process and they recommend utilizing micro teaching in professional development of prospective classroom teachers.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür v İçindekiler vi Tablolar Dizini viii Şekiller Dizini ix Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 3 Araştırma Problemi 5 Sayıltılar 6 Sınırlılıklar 6 Tanımlar 6 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 8 Eğitimde Teknoloji Kullanımı 8 Etkileşimli Tahtalar 12 Mikro Öğretim 15 Mikro Öğretim ile Etkileşimli Tahta Eğitimi 21 İlgili Araştırmalar 24 Bölüm 3 Yöntem 28 Araştırmanın Çalışma Grubu 28 Veri Toplama Süreci 29 Veri Toplama Araçları 30 Verilerin Analizi 33 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 34 Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkileşimli Tahta İle İlgili Görüşlerine Yönelik Bulgular 34 Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkileşimli Tahta İle İlgili Görüşlerinin Cinsiyet Değişkenine Yönelik Bulguları 37 Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkileşimli Tahtaları Gelecekteki Meslek Ortamlarında Kullanma Planlarına Yönelik Bulgular 37 Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikro Öğretim Çalışmalarının Öğretmen Eğitimine Etki ve Katkıları Hakkındaki Görüşlerine Yönelik Bulgular 44 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 51 Öneriler 56 Kaynaklar 58 EK-A: Etkileşimli Tahta Görüş Ölçeği 69 EK-B: Etkileşimli Tahta Görüş Ölçeği Kullanma İzni 72 EK-C: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu 73 EK-Ç: Ders Kapsamında Kullanılmış Olan Etkileşimli Tahta Materyal Örnekleri 74 EK-D: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 80 EK-E: Etik Beyanı 81 EK-F: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 82 EK-G: Thesis Originality Report 83 EK-Ğ: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 84tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectEtkileşimli tahta
dc.subjectMikro öğretim
dc.subjectÖğretmen eğitimi
dc.subjectSınıf eğitimi
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Mikro Öğretim Kapsamında Etkileşimli Tahta Kullanımı ile İlgili Görüşleritr_TR
dc.title.alternativePerceptions Of Prospective Classroom Teachers On Using Interactive Whiteboards Through Micro-Teachingtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen eğitiminde mikro öğretim uygulamaları ve etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma ile sınıf öğretmeni adaylarının etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşleri, görüşlerin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve adayların etkileşimli tahtaları gelecekteki meslek yaşantılarında kullanma planları ile Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersi kapsamında yaptıkları mikro öğretim uygulamalarının öğretmen eğitimine etki ve katkıları hakkındaki görüşleri irdelenmiştir. Çalışmaya Hacettepe Üniversitesinde öğrenim gören ve Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersini almış olan 272 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla yürütülen bu çalışma bir karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmada nicel veriler Etkileşimli Tahta Görüş Ölçeği, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, bağımsız örneklemler t-Testi; nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi neticesinde, sınıf öğretmeni adaylarının etkileşimli tahta ile görüşlerinin yüksek oranda olumlu olduğu ve bu görüşlerin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerin analizi ile; sınıf öğretmeni adaylarının etkileşimli tahtaları gelecekteki mesleki yaşantılarında kullanmak istedikleri, etkileşimli tahtaların yararlarına inandıkları ve deneyimledikleri mikro öğretim uygulamalarına olumlu baktıkları, bu uygulamadan verim aldıkları ve deneyimlenmesini tavsiye ettikleri bir uygulama olarak gördükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmen eğitiminde mikro öğretim uygulamaları ve etkileşimli tahta kullanımına yönelik bir takım önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.terms-tr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster