Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaş, Özlem
dc.contributor.authorKarasu, Zehra
dc.date.accessioned2019-03-05T10:55:02Z
dc.date.available2019-03-05T10:55:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6081
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, çocuk edebiyatı eserlerini çocuklarla felsefe yapmak yoluyla inceleyerek, güncellenmiş Bloom taksonomisinin düzeylerine göre çeşitli örnekler sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda bu araştırma, çeşitli örnekler sunması bakımından önem arz etmektedir. Araştırmanın çalışma grubunda yer alan okul, tipik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışma grubunu Nevşehir ili Derinkuyu ilçesinde bulunan bir resmî ilköğretim kurumu oluşturmaktadır. Bu okulda 4. sınıfa devam eden 10 öğrenci, araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Bu araştırma nitel araştırma deseninde bir eylem araştırmasıdır. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden gözlem, görüşme ve doküman incelenmesi kullanılmıştır. Çalışma 4 haftada, 20 saatte gerçekleştirilmiştir. Çocuklarla felsefe yapmak için ders planları hazırlanmış, hazırlanan planlar 4. sınıfa devam eden 10 öğrenciye araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Ders planları uzman görüşü alınarak seçilen Yeşil Parmaklı Tistu kitabından yararlanılarak oluşturulmuştur. Bu bağlamda, “isimler, duygular, gerçek-hayal, sevgi, mutluluk, arkadaşlık, iyilik-kötülük, özgürlük, adil olma, güzellik-çirkinlik” kavramlarından oluşan toplam 10 adet kavram felsefi açıdan irdelenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Araştırma sonucunda, işlenen 10 kavramın çocuk edebiyatı eserleriyle çocuklarla felsefe yapılarak irdelendiğinde öğrencilerin Bloom taksonomisinin üst basamakları olan çözümleme, değerlendirme ve yaratma düzeylerinde düşündükleri tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇocuk Edebiyatı
dc.subjectFelsefe
dc.subjectÇocuklar İçin Felsefe
dc.titleİlkokul Çocuklarıyla Felsefe Yapmak Üzerine Nitel Bir Çalışma: Dördüncü Sınıf Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümütr_TR
dc.contributor.authorIDYL-59141tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster