Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, Duygu
dc.contributor.authorEren, Hale
dc.date.accessioned2019-02-22T11:25:06Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-01-24
dc.identifier.citationEren, H. (2019). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5958
dc.description.abstractIn this study, pedagogical beliefs of Science Teacher candidates and how they reflect these beliefs in lesson plans and process of teaching were examined. The beliefs reflected by the teacher candidates on the process of teaching, lesson plans and interviews were discussed under the titles of “teacher-centered, mixed but more toward teacher-centered, mixed but more toward student-centered, student-centered.” The research was conducted with nine voluntary teacher candidates enrolled in the School Experience course during the 2012-2013 academic year. In this study, qualitative research methods interview, document review (lesson plans), and video analysis and observation (lectures) were used. For data collection purposes, semi-structured interviews were carried out with the teacher candidates and lesson plans were collected as well as the lectures in the scope of School Experience were recorded. The content analysis was used in analysis of interviews, lesson plans and lectures. During the analysis the observation form designed by the author according the scope of the study was used for the analysis. Based on the results of the research, it was seen that while teacher candidates identified themselves as either mixed approach or student-centered approach; based on the analysis of the lesson plans and lectures teacher candidates were mostly identified as mix approach. While interview, the lesson plan and the lecture data of six teacher candidates were found to be compatible/partially compatible with each other; it was seen that the lesson plan and the lecture data of three teacher candidates were compatible with each other but not the interview data.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz Abstract Teşekkür Tablolar Dizini Şekiller Dizini Simgeler ve Kısaltmalar Dizini Bölüm 1 Giriş Problem Durumu Araştırmanın Amacı ve Önemi Araştırma Problemi Sayıltılar Sınırlılıklar Tanımlar Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar Öğretmen Eğitimi Öğretmen Merkezli ve Öğrenci Merkezli Anlayış İnanç Sistemi Öğretmen İnancı Özyeterlik İnancı Epistemolojik İnanç Pedagojik İnanç Yurtiçinde Yapılmış Çalışmalar Yurtdışında Yapılmış Çalışmalar Bölüm 3 Yöntem Araştırmanın Evreni ve Örneklemi Veri Toplama Süreci Veri Toplama Araçları Verilerin Analizi Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 1) Fen bilimleri öğretmen adayları, pedagojik inançlarını nasıl ifade etmektedirler? 2) Fen bilimleri öğretmen adayları, pedagojik inançlarını ders planlarına nasıl yansıtmaktadır? 3) Fen bilimleri öğretmen adayları pedagojik inançlarını ders anlatım süreçlerine nasıl yansıtmaktadır? 4) Fen bilimleri öğretmen adaylarının görüşme sürecinde ifade ettikleri pedagojik inançları, ders planları ve ders anlatım süreçleri arasında nasıl bir ilişki vardır? Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler Birinci alt probleme ilişkin sonuç ve tartışma: Fen bilimleri öğretmen adayları, pedagojik inançlarını nasıl ifade etmektedirler? İkinci alt probleme ilişkin sonuç ve tartışma: Fen bilimleri öğretmen adayları, pedagojik inançlarını ders planlarına nasıl yansıtmaktadırlar? Üçüncü alt probleme ilişkin sonuç ve tartışma: Fen bilimleri öğretmen adayları pedagojik inançlarını ders anlatım süreçlerine nasıl yansıtmaktadırlar? Dördüncü alt probleme ilişkin sonuç ve tartışma: Fen bilimleri öğretmen adaylarının görüşme sürecinde ifade ettikleri pedagojik inançları, ders planları ve ders süreçleri arasında nasıl bir ilişki vardır? Öneriler Kaynaklar EKLER EK-A: Görüşme Soruları İlk Hali EK-B: Görüşme Formu EK-C: Gözlem Formu EK-Ç: Kod-Tema Listesi ve Örnek Kod-Tema Tanımları EK-D: K8 Görüşme Transkript Örneği EK-E: K3 Ders Planı Örneği EK-F: Ders Anlatımlarından Örnekler EK-G: Video Transkriptlerinden Örnek (K1) EK-Ğ: Ders Planı Bölümleri EK-H: Ders Anlatım Bölümleri EK-I: Etik Komisyonu Onay Bildirimi EK-İ: MEB İzni EK-J: Etik Beyanı EK-K: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu EK-L: Thesis Originality Report EK-M: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanıtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPedagojik inançtr_TR
dc.subjectFen bilimleritr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectNitel araştırmatr_TR
dc.titleFen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışmatr_TR
dc.title.alternativeA Study On The Determination Of The Pedagogical Beliefs Of The Preservice Teacherseng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada Fen bilimleri öğretmen adaylarının pedagojik inançları ve bu inançlarını ders planlarına ve ders anlatım sürecine ne yönde yansıttıkları araştırılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşme, ders planı ve ders anlatım sürecine yansıtmış oldukları inançlar, “öğretmen merkezli anlayış, öğretmen merkezli anlayışa yakın karma bir yaklaşım, öğrenci merkezli anlayışa yakın karma bir yaklaşım ve öğrenci merkezli anlayış” başlıkları altında incelenmiştir. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Okul Deneyimi dersini alan gönüllü dokuz öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme, doküman inceleme (ders planları), video analizi ve gözlem (ders anlatımları) kullanılmıştır. Öğretmen adaylarıyla görüşme formu aracılığıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, ders planları incelenmiş ve Okul Deneyimi dersi kapsamında yapmış oldukları ders anlatımları kayıt altına alınmıştır. Görüşme, ders planı ve ders anlatım verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmış, ders planları ve ders anlatımlarında ek olarak araştırma kapsamında hazırlanan gözlem formuna göre puanlama yapılmıştır. Araştırma sonucunda, görüşme sürecinde öğretmen-öğrenci merkezli karma ve öğrenci merkezli yaklaşıma yönelik yanıtların ağırlıklı olarak verildiği görülürken; ders planı ve ders anlatım verilerine bakıldığında ise genel dağılımın öğretmen-öğrenci merkezli karma anlayışta olduğu görülmüştür. Altı öğretmen adayının görüşme, ders planı ile ders anlatım verilerinin birbiriyle uyumlu/kısmi olarak uyumlu olduğu görülürken; üç öğretmen adayının ders planı ve ders anlatım verilerinin birbiriyle uyumlu, ancak görüşme verileri ile uyumlu olmadığı görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record