Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürçay, Deniz
dc.contributor.authorDemirörs, Fulya
dc.date.accessioned2019-02-22T11:24:14Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5956
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of 7E learning model enriched with self-regulated cognitive strategies and also the effects of the 7E learning model on the performance of 9th grade students in the subject matter "energy" and on their science process skills. The sample of the research consists of 340 9th grade students studying at two Anatolian High Schools in Ankara 2016-2017 academic year. Quasi-experimental design was used in the study. Three classes of two teachers from each school were randomly assigned to experiment and control groups. For seven weeks, students in Experiment 1 Groups were taught 7E learning model enriched with self-regulated cognitive strategies (7E+S), students in Experiment 2 Groups were taught with only 7E learning model (7E), and students in Control Groups were taught with traditional learning methods. As a measurement tool; the Energy Achievment Test (EPT) was used to measure students' achievment in the energy unit, the Science Process Skills Test (SPST) was used to test whether the science process skills had improved, and the interview forms were used to get opinions and suggestions from students and teachers. As a result of the study, MANCOVA was used to test the effects of the 7E learning model enriched with self-regulated cognitive strategies and the effects of only 7E learning model on the achievment of 9th grade students in the unit Energy and on their science process skills. Analyses carried out indicated that there is a statistically significant difference in favor of experimental groups between the scores of 9th grade students taught 7E learning model enriched with self-regulated cognitive strategies (7E+S) and the scores of students taught with only 7E learning model (7E) regarding their performance in the subject matter energy and scientific process skills. However, in comparing the 7E learning model enriched with self-regulated cognitive strategies to the 7E learning model, there was no significant difference between the performance of the 9th grade students on energy and their science process skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFizik Eğitimi
dc.subject7E Öğrenme Modeli
dc.subjectÖz Düzenleme
dc.subjectBilişsel Stratejiler
dc.subjectBilimsel Süreç Becerileri
dc.subjectEnerji
dc.titleÖzdüzenleyici Bilişsel Stratejilerle Zenginleştirilmiş 7e Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Enerji Konusundaki Başarılarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmanın amacı, öz düzenleyici bilişsel stratejilerle zenginleştirilmiş 7E öğrenme modelinin ve 7E öğrenme modelinin 9. Sınıf öğrencilerinin Enerji konusundaki başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde bulunan iki Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören ve 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında 9. Sınıfa devam eden 340 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Her bir okuldan iki öğretmenin üçer sınıfı deney ve kontrol gruplarına rastgele atanmıştır. Yedi hafta boyunca, Deney 1 gruplarındaki öğrenciler öz düzenleyici bilişsel stratejiler ile zenginleştirilmiş 7E öğrenme modeli (7E+S), Deney 2 gruplarındaki öğrenciler 7E öğrenme modeli (7E) ve kontrol gruplarındaki öğrenciler geleneksel öğrenme yöntemleriyle öğrenim görmüşlerdir. Araştırmada ölçme aracı olarak; öğrencilerin Enerji konusundaki başarılarını ölçmek amacıyla Enerji Başarı Testi (EBT), bilimsel süreç becerilerinin gelişip gelişmediğini test etmek amacıyla Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BSBT), öğrenci ve öğretmenlerin uygulamaya yönelik görüş ve önerilerini almak amacıyla ise görüşme formları kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öz düzenleyici bilişsel stratejiler ile zenginleştirilmiş 7E öğrenme modelinin ve 7E öğrenme modelinin 9. sınıf öğrencilerinin Enerji konusundaki başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisini test etmek için MANCOVA kullanılmıştır. Yapılan analizler öz düzenleyici bilişsel stratejiler ile zenginleştirilmiş 7E ve 7E öğrenme modellerinin 9. sınıf öğrencilerinin Enerji konusundaki başarıları ve bilimsel süreç becerileri puanları arasında deney grupları lehinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Ancak öz düzenleyici bilişsel stratejiler ile zenginleştirilmiş 7E öğrenme modelinin, 7E öğrenme modeli ile karşılaştırılmasında, 9. sınıf öğrencilerinin Enerji konusundaki başarıları ve bilimsel süreç becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentFizik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2020-12-31T11:24:14Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster