Show simple item record

dc.contributor.advisorKöseoğlu, Pınar
dc.contributor.authorGülsün, Yeliz
dc.date.accessioned2019-01-15T06:05:20Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-12-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5689
dc.description.abstractAs a result of advances in medicine and neurology, neuroscience is an important research area in the literature. In the area of neuroscience education, which is a disciplinary science branch, it has attracted the attention of researchers with educational neuroscience studies. Neuromyths, which are nowadays called misunderstandings about brain mechanisms widely accepted by the society, are in this studies context. The aim of this research is to determine what biologic teachers' right information and correctly known mistakes (neuromyths) of brain functions. This study, carried out with Biology teachers, is important in terms of being a study in the field of biology education in order to contribute to the studies between neuroscience and education. The sample of the study constitutes 100 Biology teachers. As data collection tool was applied a ‘Data Collection for Educational Neuroscience’. This meta-analysis investigated the relationship between some demographic data of biology teachers and the neuromites they possess. Data were analyzed as frequency, percentage, cross table and chi-square test. According to the results of the study; it is seen that most of the biology teachers know 6 wrong of the 19 correct items in the measurement tool and have 9 neuromyths of the 22 neuromyths. It was revealed that those who do not read any scientific journals have more neuromyths, who have a course on educational neuroscience or who have participated in the workshop all have these neuromyths. There was no significant difference between the 9 neuromyths in the study and gender, occupational experience, graduation status.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Şekiller Dizini xii Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xiii Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 2 Araştırma Problemleri 3 Alt Problemler…... 3 Sayıltılar 4 Sınırlılıklar 4 Tanımlar 4 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 5 Beynin yapısı ve işleyişi 5 Sinirbilim ve Eğitim 13 Eğitsel Sinirbilim 16 Nöromitler (Beynin Yapısı ve İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlar) 18 Bölüm 3 Yöntem 24 Araştırmanın Çalışma Evreni ve Çalışma Grubu 24 Veri Toplama Süreci 24 Veri Toplama Araçları 24 Verilerin Analizi 28 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 29 Araştırmanın Birinci Problemine Ait Bulgular 31 Araştırmanın İkinci Problemine Ait Bulgular 34 Araştırmanın Alt Problemlerine Ait Bulgular 37 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 81 Sonuç 81 Tartışma 83 Öneriler 86 Kaynaklar 89 EK-A: Eğitsel Sinirbilime İlişkin Veri Toplama 95 EK-B: Eğitsel Sinirbilime İlişkin Veri Toplama- İkinci Bölümü’nün Cevap Anahtarı 102 EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 103 EK-Ç: Etik Beyanı 104 EK-D: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 105 EK-E: Thesis Originality Report 106 EK-F: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 107tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectBiyoloji Eğitimi
dc.subjectEğitsel Sinirbilim
dc.subjectSinirbilim
dc.subjectNöromitler
dc.subjectBeyin
dc.titleBiyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının (Nöromitlerinin) Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSinirbilim tıp ve nöroloji alanındaki ilerlemelerin sonucunda alanyazında önemli bir araştırma alanı olarak yerini almıştır. Disiplinler arası bir bilim dalı olan sinirbilim eğitim alanında da eğitsel sinirbilim çalışmaları ile araştırmacıların ilgisini çekmiştir. Günümüzde toplum tarafından yaygın olarak kabul edilen beyin mekanizmaları hakkındaki yanlış anlamalar olarak adlandırılan nöromitler bu çalışmalar kapsamında yer almaktadır. Bu araştırmanın amacı, biyoloji öğretmenlerinin beyin işlevlerine ilişkin doğru bilgilerinin ve doğru bilinen yanlışlarının (nöromitlerinin) neler olduğunu belirlemektir. Sinirbilim ve eğitim arasındaki çalışmalara katkı sağlamak ve eksikliği giderebilmek için Biyoloji öğretmenleri ile yürütülen bu çalışma, biyoloji eğitimi alanında yapılan çalışma olması açısından önemlidir. Araştırmanın çalışma grubunu 100 Biyoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, 'Eğitsel Sinirbilime İlişkin Veri Toplama' başlıklı ölçme aracı uygulanmıştır. Veriler frekans, yüzde, çapraz tablo ve kikare testi olmak üzere analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre; biyoloji öğretmenlerinin çoğunun ölçme aracındaki 19 doğru maddeden 6’sını yanlış bildikleri, 22 nöromit maddesinden ise 9 nöromite sahip olduğu görülmektedir. Bilim dergileri hiç okumayanların daha fazla nöromite ve eğitsel sinirbilim ile ilgili bir ders alan ya da çalıştaya katılan kişilerin hepsinin bu nöromitlere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmadaki 9 nöromit ile cinsiyet, mesleki deneyim ve mezuniyet durumu arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentBiyoloji Öğretmenliğitr_TR
dc.contributor.authorID10226592tr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2019-07-20T06:05:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record