dc.contributor.advisor | Köseoğlu, Pınar | |
dc.contributor.author | Gülsün, Yeliz | |
dc.date.accessioned | 2019-01-15T06:05:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-12-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5689 | |
dc.description.abstract | As a result of advances in medicine and neurology, neuroscience is an important research area in the literature. In the area of neuroscience education, which is a disciplinary science branch, it has attracted the attention of researchers with educational neuroscience studies. Neuromyths, which are nowadays called misunderstandings about brain mechanisms widely accepted by the society, are in this studies context. The aim of this research is to determine what biologic teachers' right information and correctly known mistakes (neuromyths) of brain functions. This study, carried out with Biology teachers, is important in terms of being a study in the field of biology education in order to contribute to the studies between neuroscience and education. The sample of the study constitutes 100 Biology teachers. As data collection tool was applied a ‘Data Collection for Educational Neuroscience’. This meta-analysis investigated the relationship between some demographic data of biology teachers and the neuromites they possess. Data were analyzed as frequency, percentage, cross table and chi-square test. According to the results of the study; it is seen that most of the biology teachers know 6 wrong of the 19 correct items in the measurement tool and have 9 neuromyths of the 22 neuromyths. It was revealed that those who do not read any scientific journals have more neuromyths, who have a course on educational neuroscience or who have participated in the workshop all have these neuromyths. There was no significant difference between the 9 neuromyths in the study and gender, occupational experience, graduation status. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini vii
Şekiller Dizini xii
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xiii
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 2
Araştırma Problemleri 3
Alt Problemler…... 3
Sayıltılar 4
Sınırlılıklar 4
Tanımlar 4
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 5
Beynin yapısı ve işleyişi 5
Sinirbilim ve Eğitim 13
Eğitsel Sinirbilim 16
Nöromitler (Beynin Yapısı ve İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlar) 18
Bölüm 3 Yöntem 24
Araştırmanın Çalışma Evreni ve Çalışma Grubu 24
Veri Toplama Süreci 24
Veri Toplama Araçları 24
Verilerin Analizi 28
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 29
Araştırmanın Birinci Problemine Ait Bulgular 31
Araştırmanın İkinci Problemine Ait Bulgular 34
Araştırmanın Alt Problemlerine Ait Bulgular 37
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 81
Sonuç 81
Tartışma 83
Öneriler 86
Kaynaklar 89
EK-A: Eğitsel Sinirbilime İlişkin Veri Toplama 95
EK-B: Eğitsel Sinirbilime İlişkin Veri Toplama- İkinci Bölümü’nün Cevap Anahtarı 102
EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 103
EK-Ç: Etik Beyanı 104
EK-D: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 105
EK-E: Thesis Originality Report 106
EK-F: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 107 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji Eğitimi | |
dc.subject | Eğitsel Sinirbilim | |
dc.subject | Sinirbilim | |
dc.subject | Nöromitler | |
dc.subject | Beyin | |
dc.title | Biyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının (Nöromitlerinin) Belirlenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sinirbilim tıp ve nöroloji alanındaki ilerlemelerin sonucunda alanyazında önemli bir araştırma alanı olarak yerini almıştır. Disiplinler arası bir bilim dalı olan sinirbilim eğitim alanında da eğitsel sinirbilim çalışmaları ile araştırmacıların ilgisini çekmiştir. Günümüzde toplum tarafından yaygın olarak kabul edilen beyin mekanizmaları hakkındaki yanlış anlamalar olarak adlandırılan nöromitler bu çalışmalar kapsamında yer almaktadır. Bu araştırmanın amacı, biyoloji öğretmenlerinin beyin işlevlerine ilişkin doğru bilgilerinin ve doğru bilinen yanlışlarının (nöromitlerinin) neler olduğunu belirlemektir. Sinirbilim ve eğitim arasındaki çalışmalara katkı sağlamak ve eksikliği giderebilmek için Biyoloji öğretmenleri ile yürütülen bu çalışma, biyoloji eğitimi alanında yapılan çalışma olması açısından önemlidir. Araştırmanın çalışma grubunu 100 Biyoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, 'Eğitsel Sinirbilime İlişkin Veri Toplama' başlıklı ölçme aracı uygulanmıştır. Veriler frekans, yüzde, çapraz tablo ve kikare testi olmak üzere analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre; biyoloji öğretmenlerinin çoğunun ölçme aracındaki 19 doğru maddeden 6’sını yanlış bildikleri, 22 nöromit maddesinden ise 9 nöromite sahip olduğu görülmektedir. Bilim dergileri hiç okumayanların daha fazla nöromite ve eğitsel sinirbilim ile ilgili bir ders alan ya da çalıştaya katılan kişilerin hepsinin bu nöromitlere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmadaki 9 nöromit ile cinsiyet, mesleki deneyim ve mezuniyet durumu arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Biyoloji Öğretmenliği | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10226592 | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-07-20T06:05:20Z | |