Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorAltunel, İrem
dc.date.accessioned2019-01-15T06:04:35Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2018-12-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5688
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the relationship between mindset and foreign language anxiety (FLA) of EFL learners at both a private and a state university in Turkey. Quantitative methods were used and two Likert-scales, Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) and Dweck’s Mindset Instrument (DMI) were administered to collect a set of data. Turkish versions of the both scales were used during this phase. Four demographic factors namely gender, type of department, type of high school graduated from, and L2 proficiency level were used as variables. Besides, three sub-dimensions of language anxiety, which are communication apprehension, test anxiety, and fear of negative evaluation, were also examined. The study was conducted at the prepatory school of Gazi University and Atılım University, with 203 participants. The data obtained from the scales were analyzed through both descriptive and inferential statistics using SPSS Statistics 21.0. Both parametric and non-parametric tests were applied depending on whether the data was normally distributed. The findings revealed that there was no statistically significant correlation between mindset and foreign language anxiety. Moreover, their mindset and foreign language classroom anxiety did not differ significantly in regard to type of department, type of high school graduated from, and L2 proficiency level. However, it was found out that participants’ mindset differed significantly in regard to gender, and female participants tended to have a growth mindset more than male participants. Moreover, a positive correlation at a statistically significant level was attained between department of study and the sub-dimension of fear of negative evaluation.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectZihniyet
dc.subjectYabancı Dil Öğrenme Kaygısı
dc.subjectYabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenen Öğrenciler
dc.subjectCinsiyet
dc.subjectOkunulan Bölüm Türü
dc.subjectMezun Olunan Lise Türü
dc.subjectİngilizce Yeterlik Seviyesi
dc.titleAn Investigation into the Relationship Between Mindset and Foreign Language Anxietyeng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde ve bir özel üniversitede yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin zihniyet ve yabancı dil öğrenme kaygısı arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu amaçla, çalışmada nicel yöntemler kullanılmış olup, veri toplama sürecinde iki Likert ölçek, Yabancı Dil Sınıf Kaygı Ölçeği ve Zihniyet Ölçeği uygulanmıştır. Her iki ölçeğinde katılımcıların ana dili olan Türkçe versiyonu uygulanmıştır. Çalışmada katılımcıların cinsiyeti, okunulan bölüm türü, (sözel vs sayısal), mezun olunan lise türü ve şu anki İngilizce yeterlik seviyesi, 4 demografik değişken olarak kullanılmıştır. Bunun yanı sıra, yabancı dil öğrenme kaygısının 3 altboyu olan iletişim kaygısı, test kaygısı ve olumsuz değerlendirilme korkusu da incelenmiştir. Araştırma, Gazi Üniversitesi ve Atılım Üniversitesi hazırlık okulunda toplam 203 katılımcıya uygulanmıştır. Her iki üniversitedeki katılımcı sayısı birbiriyle dengelidir. Ölçeklerden elde edilen nicel veriler SPSS İstatistik 21.0 kullanılarak analiz edilmiş ve hem betimsel hem de çıkarımsal istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Ayrıca, veri analizinde verinin normal dağılıp dağılmamasına göre hem parametrik hem de parametrik olmayan testler uygulanmıştır. Bulgular, zihniyet ile yabancı dil kaygısı arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya çıkarmıştır. Dahası, öğrencilerin zihniyetleri ve yabancı dil öğrenme kaygısı, kayıtlı oldukları bölümlere, mezun oldukları lise türüne ve şu anki İngilizce seviyelerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Öte yandan, öğrencilerin zihniyetleri cinsiyete göre anlamlı derece farklılık göstermiş olup, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla gelişim zihniyetine sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin bölüm türleri ile olumsuz değerlendirilme korkusu alt boyutu arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.contributor.authorID271322tr_TR
dc.embargo.terms3 aytr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster