Browsing Özel Eğitim Bölümü by Subject "L- Eğitim"
Now showing items 1-5 of 5
-
4-5 Yaş Grubu Özel Yetenekli Öğrencilerin Tanılanması Üzerine Bir Model Geliştirilmesi: Türkiye Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this study is to develop an identification model based on a theoretical framework and performance to identify talented children in 4-5 years old who take education in preschools. The validity of it was ... -
Özel Yetenekli Öğrencilerin Davranış Problemlerinin ve Öğretmenlerin Bu Davranışlarla Baş Etme Yöntemlerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)Gifted students often exhibit certain behavioral problems that affect the educational process. In this study, it is aimed to determine the behavioral problems of gifted students who attended Science and Art Centers and the ... -
Üstün Öğrenciler İçin Hazırlanan Çalışma Etkinliklerinin Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to determine the effect of the study activities prepared for gifted students on their creative thinking skills. In the study, one of the quantitative research methods, quasi-experimental design ... -
Üstün Zekâlı Kızlara Yönelik Hazırlanan Genel ve Akademik Benlik Algısı Geliştirme Programının Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-06-05)The self is a dynamic concept that is shaped as a result of interactions with the environment from the first years of the individual's life. Autobiographical interpretations developed for this concept constitute the ... -
Üstün Zekâlı Öğrencilere Yönelik Farklılaştırılmış Matematik Öğretiminin Etkililiği: Bir Meta-Analiz Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)This study, aimed to examine the effect of differentiated mathematic instruction, which is often used with gifted students. Differentiated instruction is modification of the content, process and product considering the ...