Show simple item record

dc.contributor.advisorGücüm, Emine Berna
dc.contributor.authorErkahraman, Burcu
dc.date.accessioned2018-10-30T13:04:16Z
dc.date.available2018-10-30T13:04:16Z
dc.date.issued2018-08
dc.date.submitted2018-06-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5333
dc.description.abstractThis study is prepared for determine the adults’ opinions and attitudes of science, technology, sources of information, scientific and technological developments according to their gender, age groups and educational levels. Descriptive scanning model was used in the study. Study group consists of 289 people over 18 years of age who live in different districts in Bursa and whose gender, age group, education level, occupational groups and socioeconomic classes differ. A data gathering tool was included in the questionnaire, titled "How Interested Are We in Science and Technology?" developed by Gucum, to help determine the attitudes and understandings of individuals. Two-factor ANOVA was performed for unrelated samples in order to determine the differences between dependent variables and gender, age, educational level and their interaction with each other. According to the results, the level of interest and knowledge about science and technology and perception of environmental problems didn’t change according to the gender but it was changed according to age and education level. The level of interest in science and technology studies and the frequency of use of information resources have changed according to gender, age and education. The level of perception of the resources used in science and technology related subjects didn’t change according to gender, age and education. The attitudes towards science and technology didn’t change according to gender and age, but it changed according to education. The level of basic knowledge about science and technology changed according to age, while it didn’t change according to gender and education level.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFen Ve Teknoloji
dc.subjectOkul Fen Öğretim Programları
dc.subjectYetişkinler
dc.titleTürkiye'de Fen Ve Teknolojiye Yönelik Toplumdaki Yetişkinlerin Tutumu Ve Anlayışıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, Türkiye’de öğrencilerin, öğretmenlerin veya öğretmen adaylarının bilim, teknoloji, matematik ve mühendisliğe yönelik düşünceleri, ilgileri veya tutumlarıyla ilgili çok sayıda çalışma olmasına rağmen yetişkinlere yönelik bir çalışmaya rastlanmamış olması sebebiyle yetişkinlerin cinsiyetine, yaş gruplarına ve eğitim düzeylerine göre bilim ve teknolojiye yönelik görüşlerini, bilgi edinme kaynaklarını, fen ve teknoloji gelişmelerine karşı ilgilerini ve tutumlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa ilinin farklı ilçelerindeki; cinsiyet, yaş grubu, eğitim düzeyi, meslek grupları ve sosyoekonomik sınıfları değişiklik gösteren 18 yaş ve üzerindeki 289 kişi oluşturmaktadır. Katılımcılara Gücüm tarafından geliştirilen “Fen ve Teknolojiyle ne kadar ilgileniyoruz” başlıklı, bireylerin tutumlarını ve anlayışlarını belirlemeye çalışan anket sorularını içeren veri toplama aracı uygulanmıştır. Analizde bağımlı değişkenler ile cinsiyetin, yaşın ve eğitim düzeyinin bu değişkenlerin birbirleriyle etkileşimlerinin sebep olduğu farkları belirlemek amacıyla ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için iki faktörlü (yönlü) Varyans Analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre fen ve teknolojiye yönelik ilgi ve bilgi düzeyinin ve çevre problemlerini algılama düzeyinin cinsiyete göre değişmediği ancak yaşa ve eğitim düzeyine göre değiştiği görülmüştür. Fen ve teknoloji çalışmalarına yönelik ilgi düzeyi ve bilgi kaynaklarının kullanım sıklığının, cinsiyete, yaşa ve eğitim düzeyine göre değiştiği görülmüştür. Fen ve teknoloji ile ilgili konulara ilişkin kullanılan kaynaklara yönelik algı düzeyinin, cinsiyet, yaş ve eğitim düzeyine göre değişmediği gözlenmiştir. Fen ve teknolojiye yönelik tutumun cinsiyet ve yaşa göre değişmediği, eğitim düzeyine göre değiştiği görülmüştür. Fen ve teknoloji ile ilgili temel bilgi düzeyinin, cinsiyete ve eğitim düzeyine göre değişmezken, yaşa göre değiştiği gözlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.contributor.authorID10206300tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record