Ara
Toplam kayıt 20, listelenen: 1-10
Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitimi ve Pedagojik Dokümantasyon Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12)
The main purpose of this study is to examine the effects of a Practice-Based Classroom Management Program and Pedagogical Documentation implementation on classroom management skills of preschool teachers. The mixed research ...
Tamamlayıcı Erken Mudahale Programının Multeci Cocukların Benlik Saygısına, Sosyal Becerilerine ve Psikolojik Sağlamlığına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The purpose of this research was to investigate the effects of laughter yoga as a complementary intervention program on social skill, self-esteem and resilience of refugee children. The research design was randomized ...
Sesbilgisel Farkındalık Mesleki Gelişim Programı’nın Okul Öncesi Öğretmenleri ve Çocukları Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The aim of the study is to investigate the effects of Phonological Awareness Professional Development Program on teachers' phonological awareness knowledge, practice level of phonological awareness instruction in the ...
“Okul Öncesi Matematik Programı”Nın Çocukların Matematik Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The purpose of the current study is to adapt and apply the Pre-K Mathematics Curriculum, which is applied by training teachers, to Turkish and also to examine the effects of the curriculum on the math skills of 48-66 ...
Okuma Destek Programının İlkokul Öğrencilerinin Okuma Güçlüğü Sağaltımına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)
The main purpose of the research is to develop a “Reading Support Curriculum” (RSC) for students with reading difficulties and to test the effectiveness of the developed reading support program. For this purpose, in this ...
Sanat ve Bilimle Keşif Programı'nın çocukların yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerine yansımaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The study aimed to reveal the reflections of the Exploration with Art and Science Program (EASP), an integrated visual arts and science education program for 60-72-month-old children, on children's creative thinking and ...
Sanat ve Bilimle Keşif Programı'nın çocukların yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerine yansımaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The study aimed to reveal the reflections of the Exploration with Art and Science Program (EASP), an integrated visual arts and science education program for 60-72-month-old children, on children's creative thinking and ...
ÖZEL YETENEKLİ VE TANILANMAMIŞ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-06-06)
In this study, the reading comprehension strategies used by gifted and unidentified 4th-grade students while reading narrative and informative texts were examined with a holistic multi-case design from qualitative research ...
Resimli Çocuk Kitaplarının 5 Yaş Çocuklarının Bakış Acısı Alma Becerisi ve Dil Gelişimine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This research is conducted to examine the effect of Language Development and Perspective Taking Education on the language and perspective taking skills of 5 years old children. Pre-test post-test quasi-experimental design ...
Resimli Öykü Kitabı Okuma Etkinliklerinin 3 Yaş Çocuklarının Dil Gelişimleri ve Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The purpose of this thesis is to investigate the impact of picture story book reading activities on the language development and social skills of 36-48 month-old children. The effects of activities on children's language ...