dc.contributor.advisor | Demiraslan Çevik, Yasemin | |
dc.contributor.author | Uçar, Beyza | |
dc.date.accessioned | 2018-10-30T12:14:45Z | |
dc.date.available | 2018-10-30T12:14:45Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-24 | |
dc.identifier.citation | Uçar, B. (2018). Akran dönütü ile desteklenmiş argüman haritalarının öğrencilerin argümantasyon becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5299 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to explore the effect of argument maps scaffolded with peer feedback on learners’ argumentation skills. The participants consisted of 43 (21 female, 22 male) students studying at the Department of Computer Education and Instructional Technologies. Learners were divided into two groups as experiment (n=23) and control (20). The learners in the control group developed individually arguments about teaching methods using argument maps. Similar to the control group, the students in the experimental group first developed the arguments individually with the argument maps. Later, they gave feedback to their peers about the arguments they developed and received feedback from their peers. In the research, it was used mixed research method to investigate how argument maps scaffolded with peer feedback affected learners' argumentation skills. In this line, both quantitative and qualitative analyzes were conducted. Argumentation skills pre-post test scores were used for quantitative analysis, while arguments developed by learners in the argumentation skills posttest and data obtained from the interviews were used for qualitative analysis. The results showed that, both argument maps and argument maps scaffolded with peer feedback improved students’ argumentation skills. However, the results also revealed that, argument maps scaffolded with peer feedback was more effective as compared to the argument maps alone. When examining the arguments created by both experimental and control groups in the post test, it is determined that learners in experimental group developed more complex arguments than those in the control group. Learners in both experimental and control groups stated that visualization of arguments with the help of argument maps facilitated the creation and reading of arguments, provided a more comprehensive view of argumentation skills, and provided practicality in constructing arguments. | tr_TR |
dc.description.sponsorship | Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri ve Koordinasyon Birimi (BAP) | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini x
Şekiller Dizini xi
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xii
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 6
Araştırma Problemi 7
Sayıltılar 8
Sınırlılıklar 8
Tanımlar 8
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli 10
Argüman ve Argümantasyon 10
Argümantasyon Modelleri 11
Argümantasyon ile ilgili Yürütülen Çalışmalarda İki Bakış Açısı: Argümantasyonu Öğrenme ve Argümantasyonla Öğrenme 14
Argüman Haritaları 16
Akran Dönütü 18
İlgili Araştırmalar 21
Argüman Haritaları ve Argümantasyon Becerileri ile İlgili Çalışmalar 21
Akran Dönütü ve Argümantasyon Becerileri ile İlgili Çalışmalar 32
İlgili Araştırmalar Özet 36
Bölüm 3 Yöntem 38
Araştırmanın Yöntemi 38
Çalışma Grubu 39
Veri Toplama Araçları 40
Araştırma Sürecinde Kullanılan Argüman Haritalama Aracı 42
Dönüt Sürecinin Gerçekleştirildiği Google Drive Ortamı 42
Uygulama Süreci 43
Verilerin Analizi 47
Araştırmanın İç ve Dış Geçerliği 52
Bölüm 4 Bulgular 53
Akran Dönütü İle Desteklenmiş Argüman Haritalarının Öğrencilerin Argümantasyon Becerilerine Etkisine İlişkin Bulgular 53
Araştırmanın Alt Problemlerine İlişkin Bulgular 54
Bölüm 5 Sonuç,Tartışma ve Öneriler 74
Sonuç ve Tartışma 74
Öneriler 77
Araştırmaya Dönük Öneriler 77
Uygulamaya Dönük Öneriler 78
Kaynaklar 79
EK A: Argümantasyon Becerileri Testi 94
EK B: Argümantasyon Becerilerini Değerlendirmek İçin Kullanılan Rubrik 98
EK C: Deney Grubu Görüşme Soruları 100
EK Ç: Kontrol Grubu Görüşme Soruları 101
EK D: Eğitim Sürecinde Kullanılan Sunum 102
EK E: Etkinlik Sorusu 107
EK F: Etkinlik Sorusu 109
EK G: Etkinlik Sorusu 110
EK H: Akran Dönütü Dosyası 111
EK İ: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 114
EK İ: Etik Beyan 115
EK J: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 116
EK K: Thesis Originality Report 117
EK L: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 118 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Argüman Haritaları | tr_TR |
dc.subject | Akran Dönütü | tr_TR |
dc.subject | Argümantasyon Becerileri | tr_TR |
dc.subject | Argument Maps | tr_TR |
dc.subject | Peer Feedback | tr_TR |
dc.subject | Argumentation Skills | tr_TR |
dc.title | Akran Dönütü İle Desteklenmiş Argüman Haritalarının Öğrencilerin Argümantasyon Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, akran dönütü ile desteklenmiş argüman haritalarının öğrenenlerin argümantasyon becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, bir devlet üniversitesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 3. sınıfında öğrenim gören 21 kadın, 22 erkek olmak üzere toplam 43 öğrenenden oluşmaktadır. Araştırma sürecinde öğrenenler deney (n=23) ve kontrol (n=20) olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Kontrol grubundaki öğrenenler argüman haritalarını kullanarak bireysel olarak öğretim yöntemleri konusunda argüman geliştirmişlerdir. Deney grubundaki öğrenenler de öncelikle argüman haritaları ile bireysel olarak argüman geliştirmişlerdir. Sonrasında ise, geliştirdikleri argümanlarla ilgili akranlarına hem dönüt vermiş hem de akranlarından dönüt almışlardır. Araştırmada akran dönütü ile desteklenmiş argüman haritalarının öğrenenlerin argümantasyon becerilerini nasıl etkilediğini araştırmak üzere karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda nicel ve nitel analizler yapılmıştır. Nicel analizler için argümantasyon becerileri ön-son test puanları, nitel analizler için ise öğrenenlerin argümantasyon becerileri son testinde geliştirdikleri argümanlar ve görüşme formundan elde edilen veriler kullanılmıştır. Sonuç olarak, grup içi performanslar karşılaştırıldığında hem argüman haritalarının hem de akran dönütü ile desteklenmiş argüman haritalarının argümantasyon becerilerinin öğrenilmesinde etkili birer yöntem olduğu bulunmuştur. Ancak gruplar arası performanslar karşılaştırıldığında, argümantasyon becerilerinin öğrenilmesinde sadece argüman haritalarının kullanılmasından ziyade akran dönütü ile desteklenmesinin daha etkili olduğu belirlenmiştir. Her iki gruptaki öğrenenlerin son testte geliştirdikleri argüman yapıları incelendiğinde ise, deney grubunda yer alan öğrenenlerin daha karmaşık argümanlar geliştirdikleri saptanmıştır. Ayrıca hem deney hem de kontrol grubunda yer alan öğrenenler, argüman haritalarının argümanı görselleştirmesinin argüman oluşturmayı ve okumayı kolaylaştırdığını, argümantasyon becerilerini daha kapsamlı düşünmelerini sağladığını ve argüman oluşturmada pratiklik kazandırdığını ifade etmişlerdir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |