Show simple item record

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorYütük, Tarık
dc.date.accessioned2018-10-30T12:11:24Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-09-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5294
dc.description.abstractThis study aims to probe into the attitudes of prospective English language teachers and practice English language teachers towards disruptive behaviors of their students in order to shed light upon the affective aspects of teachers in classroom management in foreign language teaching. Therefore, 8 practice English language teachers and 41 pre-service English language teachers participate into the study. Within this frame, both quantitative and qualitative research methodologies are amalgamated to collect data. In detail, the scale for teachers’ attitudes towards disruptive behaviors in classrooms, semi-structured interview, and observation techniques are used. Results are analyzed with respect to these two methodologies. Following the data collection and analyses, both their attitudes and practices in relation to these attitudes are scrutinized. Then, implications and suggestions regarding disruptive behaviors are discussed in detail.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectClassroom Management
dc.subjectDisruptive Behaviors
dc.subjectAffective Aspects
dc.subjectTeachers’ Attitudes
dc.subjectClassroom Practices
dc.titleAttitudes of Prospective English Language Teachers and Practice Teachers towards Disruptive Behaviourstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, yabancı dil öğretiminde sınıf yönetiminde öğretmenlerin duyuşsal özelliklerine ışık tutmak amacıyla geleceğin İngilizce öğretmenleri ile çalışmakta olan İngilizce öğretmenlerinin sınıf düzenini bozan öğrenci davranışlarına karşı tutumlarını incelemeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda, görev yapmakta olan 8 İngilizce öğretmeni ile İngilizce Öğretmenliği bölümünde okumakta olan 41 öğrenci çalışmada yer almaktadır. Bu kapsamda, nicel ve nitel araştırma yöntemleri bir arada kullanılarak veri toplanmıştır. Söz gelimi, öğretmenlerin sınıf düzenini bozan davranışlara karşı tutumları ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem tekniği kullanılmıştır. Sonuçlar bu iki araştırma yöntemi göz önüne alınarak analiz edilmiştir. Veri toplanmasını ve analizini takiben, katılımcıların tutumları ve onların bu davranışlara yönelik uygulamaları incelenmiştir. Bunun ardından, konu ile ilgili olarak uygulamalar ve öneriler detaylı olarak ele alınmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termstr_TR
dc.embargo.lift2020-10-31T12:11:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record