Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.authorKardeş, Servet
dc.date.accessioned2018-10-30T11:36:56Z
dc.date.issued2018-10
dc.date.submitted2018-09-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5272
dc.description.abstractThe purpose of this study is to adapt The World United (Birleşen Dünyalar) program prepared for the social emotional development of 6-7 year old Syrian children receiving education at Temporary Training Centers, to support this program with a 3-weeks program module and analyze the effects this program on the social-emotional development of children through various assessment tools. In this study, the convergent parallel design was used in which quantitative and qualitative research methods are used together. This study was conducted in the spring semester of 2017-2018 at the temporary training centers in Altındağ district of Ankara province. This study was conducted with 68 children in total, including 44 in the experimental groups. The independent variable of this study which is carried out as a semi-experimental study is social emotional development program while the dependent variable is social emotional development of children.In this study, 44 activities were applied to the children in the experimental groups for 11 weeks. During the study, 15 Turkish teachers and 5 Syrian families were interviewed. The effects of Birleşen Dünyalar program on children's social emotional development were evaluated using statistical analyzes of MANOVA and Kruskall Wallis. Findings of this study show that Birleşen Dünyalar Program contributes to the social emotional development of refugee children and the effects of the program are long-term.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectErken Çocukluk Eğitimi
dc.subjectBirleşen Dünyalar Programı
dc.subjectSuriyeli Mülteciler
dc.subjectSosyal Duygusal Gelişim
dc.subjectSosyal Beceriler
dc.titleMülteci Çocukların Psikososyal Gelişimine Yönelik Program Uyarlanmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı; Geçici Eğitim Merkezlerinde eğitim alan 6-7 yaş grubundaki Suriyeli çocukların sosyal duygusal gelişimine yönelik hazırlanan The World United (Birleşen Dünyalar) Sosyal Duygusal Gelişim Programı’nı uyarlamak, 3 haftalık programdan oluşan bir modülle desteklemek ve bu programın çocukların sosyal duygusal gelişimi üzerindeki etkilerini çeşitli değerlendirme araçları yoluyla incelemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı yakınsayan paralel karma desen kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 bahar döneminde, Ankara ili Altındağ ilçesinde bulunan, Suriyeli sığınmacılara eğitim veren geçici eğitim merkezlerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma 44’ü deney gruplarında olmak üzere toplamda 68 çocuk ile yürütülmüştür. Yarı deneysel çalışma olarak yürütülen bu araştırmanın bağımsız değişkeni Birleşen Dünyalar sosyal duygusal gelişim programıyken, bağımlı değişken ise çocukların sosyal duygusal gelişimleridir. Bu araştırmada deney gruplarındaki çocuklara 11 hafta boyunca 44 etkinlik uygulanmıştır. Uygulamalar esnasında 15 Türk öğretmen ve 5 Suriyeli aile ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Birleşen Dünyalar Programı’nın çocukların sosyal duygusal gelişimi üzerindeki etkileri, MANOVA ve Kruskall Wallis istatistiksel analizleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, Birleşen Dünyalar Programı’nın mülteci çocukların sosyal duygusal gelişimine katkıda bulunduğunu ve programın etkilerinin uzun süreli olduğunu ortaya koymuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.contributor.authorID51834tr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2020-10-31T11:36:56Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster