Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYalaki, Yalçın
dc.contributor.authorCoşkun, Leyla
dc.date.accessioned2018-10-30T11:35:33Z
dc.date.available2018-10-30T11:35:33Z
dc.date.issued2018-06-25
dc.date.submitted2018-06-05
dc.identifier.citationCOSKUN, L. (2018). İlkokul 4.sınıflarda fen bilimleri dersinin araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımıyla işlenmesi: Bir eylem araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5271
dc.description.abstractIn the world and in our country, it is seen that the developments in science in recent years have increased the importance of science education. With the increased emphasis on science education, many countries' curricula are being renewed in order to educate individuals with better science education and to better teach science. With this renewal which is reflected in our education system, our approach to science education is grounded on inquiry based education. In this study, it is aimed to investigate the effects of inquiry based education in science teaching on 4th grade students’ science learning, inquiry skills, and attitudes towards science. The methodology of the study is action research. The participants of the study were 43 primary school students attending a public school in the Sulltangazi province of Istanbul during the 2017-2018 schoolyear. Both quantitative and qualitative data were collected through a mixed method design. In order to gather qualitative data the researcher used observation notes and student interview notes; to gather quantitative data, the researcher used Inquiry Skills Test and Research Skills Rubric. To analyze qualitative data, content analysis was used and to analyze quantitative data SPSS statistical program was used. The results of the study showed that inquiry based science education contributed to students’ science learning, inquiry skills, and attitudes towards science learning positively. This study is important in showing the feasibility of applying inquiry based science education in crowded classrooms and with negative physical conditions.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini viii Şekiller Dizini ix Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 6 Araştırma Problemi 7 Sayıltılar 7 Sınırlılıklar 8 Tanımlar 8 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 9 Fen Bilimleri ve Fen Bilimleri Öğretimi 9 İlköğretimde Fen Bilimleri Dersinin Yeri, Önemi ve Amaçları 11 Fen Bilimleri Öğretim Programlarında Araştırmaya Dayalı Eğitim 13 Araştırmaya Dayalı Fen Eğitimi 18 Araştırmaya Dayalı Fen Eğitiminin Uygulama Adımları 22 Araştırmaya Dayalı Fen Eğitimi Uygulama Yaklaşımları 24 Araştırmaya Dayalı Fen Eğitiminin Faydaları 29 İlgili Araştırmalar 29 Bölüm 3 Yöntem 36 Eylem Araştırması 36 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 39 Veri Toplama Süreci 40 Veri Toplama Araçları 42 Verilerin Analizi 48 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 49 Nitel Verilerden Elde Edilen Bulgular 49 Nicel Verilerden Elde Edilen Bulgular 72 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 80 Sonuç ve Tartışma 80 Öneriler 87 Kaynaklar 88 EK- A: Örnek Etkinlik Ders Planı 99 EK-B: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 100 EK-C: Milli Eğitim Bakanlığı Çalışma İzin Belgesi 101 EK-Ç: Etik Beyanı 102 EK-D: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 103 EK-E: Thesis Originality Report 104 EK-F: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 105 Tablo 1 Araştırmada Uygulanan Etkinlikleri ve İlgili Oldukları Kazanımlar 41 Tablo 2 ABT Sorularının Ölçmeyi Hedeflediği Beceriler 42 Tablo 3 Rubrik Değerlendirme Ölçeği 44 Tablo 4 Nitel Verilerin Kodlanması Sonucu Ortaya Çıkan Temalar 49 Tablo 5 Rubrik Verileri 73 Tablo 6 Araştırma Becerileri Testi Ön test – Son Test Puanları t-Testi Sonuçları 79   Şekiller Dizini Şekil 1. Nitel verilerin analizi sonucu oluşan temaların görsel gösterimi. 50 Şekil 2. Araştırma sorusu sorma becerisi grafiği. 74 Şekil 3. Değişkenleri belirleme becerisi grafiği. 74 Şekil 4. Hipotez kurma becerisi grafiği. 75 Şekil 5. Araştırmayı planlama becerisi grafiği. 75 Şekil 6. Araştırmayı yapma becerisi grafiği. 76 Şekil 7. Verileri değerlendirme ve yorumlama becerisi grafiği. 76 Şekil 8. Araştırmayı değerlendirme becerisi grafiği. 77 Şekil 9. Kayıt altına alma ve tartışma grafiği. 77 Şekil 10. Gözlem yapma becerisi grafiği. 78 Şekil 11. Sınıflandırma becerisi grafiği. 78tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectAraştırmaya Dayalı Öğrenme
dc.subjectFen Öğrenme
dc.subjectAraştırma Becerileri
dc.subjectİlkokul
dc.titleİlkokul 4. Sınıflarda Fen Bilimleri Dersinin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İşlenmesi: Bir Eylem Araştırmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDünyada ve ülkemizde son yıllarda fen bilimlerinde yaşanan gelişmelerle fen eğitiminin öneminin arttığı görülmektedir. Fen eğitimine verilen önemin artmasıyla birçok ülke öğretim programları daha iyi fen eğitimi almış bireyler yetiştirmek ve fenni daha iyi öğretmek amacıyla yenilemektedir. Ülkemizde de öğretim programlarına yansıyan bu yeniliklerle fen öğretim programlarının benimsediği öğrenme yaklaşımı araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada fen öğretim programında benimsenen araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen öğrenmelerine, araştırma becerilerine ve fenne karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın metodolojisi eylem araştırması olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 43 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında araştırmacı gözlem notları ve öğrenci görüşme formları, nicel verilerin toplanmasında Araştırma Becerileri Testi ve Araştırma Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi, nicel verilerin analizinde ise SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; araştırmaya dayalı fen eğitiminin öğrencilerin fen öğrenmelerine, araştırma becerilerine ve fenne karşı tutumlarına katkı sağladığı görülmüştür. Bu çalışma, araştırmaya dayalı fen eğitiminin kalabalık sınıflarda ve donanım olarak olumsuz şartlara sahip okullarda uygulanabilirliğini göstermesi açısından önemlidir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.contributor.authorID10197378tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster