Konu "Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları." için Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-17
-
Algoritma Öğreniminde Gruplar Arası İşbirliğini Destekleyen Çevrimiçi Bir Ortamın Tasarlanması Ve Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)According to Social Constructivist Learning Theory, social interaction is at the center of learning. For this reason, it is recommended to include intergroup interaction in the collaborative learning process. In this thesis ... -
Anımsatma İstemlerinin Öğrencilerin Çevrimiçi Akademik Yardım Arama Davranışlarına Etkisinin Öğrenme Analitikleri İle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The effective use of self regulation strategies has been considered very important in online learning environments and it is known that learners need to be supported in this context. Academic Help Seeking (AHS), as one ... -
Çalışma Belleği Kapasitesi ve Duygusal Tasarımın Çokluortam Öğrenme Materyaline Bağlanma Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this research is to examine the effect of working memory capacity (WMC) and MLM types with ED on engagement to MLM and learning. The research is planned as two sub-studies. In the first study, MLMs with ... -
Çevrimiçi Öz-Düzenlemeli Öğrenme Süreci ve Üstbilişsel Yargı Eğitiminin Performans ve Üstbilişsel Yargılara Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)Metacognition is being aware of and controlling one's own learning processes and knowledge. Metacognitive judgment is a tool that enables individuals to make evaluations by monitoring and reflecting their cognitive activities ... -
Çevrimiçi Proje Tabanlı İnfografik Tasarlama Etkinliklerinin Özdüzenleme ve Paylaşımlı Üstbiliş Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Today, where online courses are used more intensively than ever, the development of students' self-regulation and shared metacognition skills is of great importance. In this regard, the importance of project-based learning ... -
Dijital Bağımlılık ile Dijital Risk Alma, Doğru Kullanım, Bilişsel Esneklik ve Duygu Düzenleme İlişkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-02-06)Digital addiction is showing itself with increasing momentum compared to previous generations. Individuals encounter many risk factors throughout their digital experiences. In order to avoid the undesirable consequences ... -
Dönüt Türünün İçsel Motivasyon, Performansa Yönelik Öz-Yeterlik ve Dönüte Yönelik Yarar Algısı Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)This study examines the effect of elaborated feedback and elaborated feedback provided with affective feedback in formative assessment on situational intrinsic motivation, perceived usefulness of feedback, and perceived ... -
Farklı Öğrenme Analitiği Türlerine Dayalı Öğrenme Panellerinin Tasarımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This study aims to design a learning analytics dashboard including different analytic types (descriptive, diagnostic, predictive, and prescriptive), to determine learners' tendencies toward its elements in a data-driven ... -
Okul Sonrası Robotik Kodlama Eğitiminde Öğretmenlerin Rolleri ve Görevlerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Temelinde İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The duties and responsibilities of teachers vary depending on the circumstances. The functions and responsibilities of the teacher vary depending on whether formal education in schools or after-school education, one sort ... -
Oyunlaştırmada Hikaye Kullanımı İle Oyuncu Türünün Bağlılık ve İngilizce Akademik Yazmadaki Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-01-18)Research examines the positive impact of gamification on engagement and academic performance and its impact on different game elements. However, there is little research investigating the impact of the use of stories. ... -
Oyunlaştırılmış İngilizce Dersinde Başarı, Tutum ve Motivasyon Değişkenlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Gamification can be defined as using game design elements in non-game contexts. Although most of the studies indicate that gamification has a positive impact on achievement, some of them claim that the effect is not ... -
Öğrencilerin Akademik Erteleme Davranışlarının Öğrenme Analitikleri Bağlamında Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)In this study, it is aimed to model academic procrastination behaviors by using the traces in the online learning environment. In this context, by examining the students' homework submission behaviors; Students were grouped ... -
Öğretmenler İçin Bilgi İşlemsel Düşünmeye Özelleşmiş Bir Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Tasarımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-28)The aim of this study is to design an online learning environment which has been specialized for computational thinking of teachers. An opportunity has been provided related to experiencing a process with the development ... -
Özel Eğitim İçin Oyun Temelli Öğrenme Platformunun Tasarlanması ve Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07)The current dissertation aims to design and develop a game-based learning platform (GBLP) for special education. Based on the design research model, a needs analysis was conducted for the literature review and to determine ... -
Tersine Mentorluk Sürecinde Teknoloji Mentorlarına Yönelik Hazırlanan Çevrimiçi Eğitimin Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Abstract Nowadays, educational environments are also affected by the rapid changes in information and technology and the use of technology in learning-teaching processes is becoming increasingly widespread. In this respect, ... -
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Programı Dışı Etkinliklere Yönelik Deneyimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study, the students’ views towards the use of extracurricular activities in programming were examined. In this research, the sequential transformational design method, in which qualitative and quantitative techniques ... -
Veri Destekli Öğretime Yönelik Bir Bilgi Sisteminin Özelliklerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-04-25)The fact that teachers using educational data for making instructional decisions has been a matter of ongoing research interest in the relevant literature. These practices which can be considered within the scope of ...