Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Mete
dc.contributor.authorKaraaslan Ördek, Hande
dc.date.accessioned2018-10-02T07:56:36Z
dc.date.available2018-10-02T07:56:36Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-31
dc.identifier.citationKAYNAKÇA Akturan, U. ve Baş, T. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Arık, F. Ve Arık, I. A. (2016). Grounded Teori Metodolojisi ve Türkiye’de Grounded Teori Çalışmaları. Akademik Bakış Dergisi, 58, 285-309, Erişim: 13/03/2018, http://www.akademikbakis.org/dergi//grounded-teorimetodolojisi- ve-turkiyede-grounded-teori-calismalari201612.pdf Armstrong, C. (2007). How to Develop Successful Networking Skills in Academia. Erişim 20/09/2017. Job.ac.uk ağ sitesi:http://www.jobs.ac.uk/careersadvice/ working-in-higher-education/573/how-to-develop-successfulnetworking- skills-in-academia Başaran K. Y. (2017). Sosyal Bilimlerde Örnekleme Kuramı [Elektronik Sürüm]. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 47. 480-495. Erişim: 20/04/2018. http://www.asosjournal.com/Makaleler/1638986878_12368%20Ya%C4%9 Fmur%20KO%C3%87%20BA%C5%9EARAN.pdf Brancati, F. L., Mead, L. A. ve Levine, D. M. (1992). Early Predictors of Career Achievement in Academic Medicine, Jama, 267(10), 1372-1376, Erişim: 12/01/2018, https://jamanetwork.com/journals/jama/articleabstract/ 395680?redirect=true, Bursalı, O. (2017). Aziz Sancar ve Nobel’in Öyküsü İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi. Büyük Türkçe Sözlük (t.y.). Erişim: 08/05/2018. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TD K.GTS.5af191ba8fd321.47875785, Büyük Türkçe Sözlük (t.y.). Erişim: 12/01/2018. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TD K.GTS.5a58eb88222ae6.19467348 145 Büyük Türkçe Sözlük (t.y.). Erişim: 14/01/2018. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&view=bts&kategori1=veri lst&ayn1=bas&kelime1=akademisyen Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilim Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Carter, V. ve Good, E. (1973). Dictionary of Education, New York: McGraw Hill Book Company Chamorro-Premuzic, T. Ve Furnham, A. (2010). The psychology of personnel selection. New York: Cambridge University Press Crase, D. (2013). Highly Productive Scholars: What Drives Them toward Success?. Journal of Physical Education, Recreation & Dance 64(6), 80-83. Erişim: 20/09/2017, http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/07303084.1993.10610010?ne edAccess=true Çaykara, E. (2016). Tarihçilerin Kutbu, “Halil İnalcık Kitabı”, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık. Gençoğlu, A. Y. (2014). Bir Kavram ve Kuram Üretme Stratejisi Olarak Temellendirilmiş Kuram, Tarih Okulu Dergisi, 7(17), 681-700. Glick, W.H., Miller, C.C. ve Cardinal, L.B. (2008). Reality Check on Career Success and Weak Paradigms: Chance Still Favors the Hearty Soul, Journal of Organizational Behavior, 29(6), 715-723. Güldağ, H. ve Ekinci, İ. (2010). Aydınlık Bir Adam, Korkut Boratav, Ankara: İmge Kitabevi. 146 Güncel Türkçe Sözlük (t.y.). Erişim: 12/01/2018 http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.G TS.5a58e35c781d73.56304561 Güncel Türkçe Sözlük (t.y.). Erişim: 12/01/2018 http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.G TS.5a58e2e9e6bd16.90398144 Hernon, P. ve Schwartz, C. (2015). A View of Successor Adviceto Developing Scholars. Library & Information Science Research, 37(4), 277-384. Houghton Mifflin Harcourt Publishing Company. (2018). The American Heritage Dictionary of the English Language Fifth Edition. Erişim :14/01/2018 https://www.ahdictionary.com/word/search.html?q=success, Hubin, D.R. (1988). The Scholastic Aptitude Test: Its development and introduction, Oregon: University of Oregon, Ilgar M. Z. ve Ilgar S. C. (2013), Nitel Bir Araştırma Deseni Olarak Gömülü Teori (Temellendirilmiş Kuram). Erişim: 09/02/2018. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Ağ Sitesi: http://www.izu.edu.tr/Assets/Content/File/Enstitu_Sekreterligi/2013_Guz_ Donemi_M_Zeki_ilgar_ve_Semra_Cosgun_ilgar.pdf, Ismail, M., Rasdi, R. M. ve Wahat, N. W. A. (2005). High‐flyer women academicians: factors contributing to success, [Yüksek Uçan Kadın Akademisyenler: Başarıya Katkıda Bulunan Etmenler]. Women in Management Review, 20(2), 117-132. Kabaş, S. (2012). Hayatını Seçen Kadın “Hocaların Hocası”, Nermin Abadan Unat, İstanbul: Doğan Kitap. Kalet A. L., Fletcher K. E., Ferdman D. J. ve Bickell N. A. (2006). Defining, Navigating, and Negotiating Success: The Experiences of Mid-Career Robert Wood Johnson Clinical Scholar Women, [Başarıyı Tanıma, Gezinme 147 ve Müzakere Etme: Robert Wood Johnson Klinik Araştırmacı Kadınlarının Orta Kariyer Deneyimleri]. Journal of General Internal Medicine, 21(9), 920– 925. Kotter, Philip P. (1985). Power and Influence, New York: Free Press. Leahey, E. ve Cain, C.L. (2013). Straight from the source: Accounting for Scientific Success, [Kaynağından: Bilimsel Başarının Ölçülmesi]. Social Studies of Science, 43(6), 927-995. Leahey, E., Crockett, J. L. ve Hunter, L. A. (2008). Gendered Academic Careers: Specializing for Success?”, [Cinsiyetlendirilmiş Akademik Kariyer: Başarı için Uzmanlaşma?]. Social Forces, 86(3), 1273-1309. Lehmann, N. (1999). The big test: The secret history of the American meritocracy. New York: Farrar, Strausand Giroux Martin, G.A. (2008). An introduction to the study of education. David Matheson. (Ed). A brief history of state intervention in British schooling. (s. 206-239). Oxon: Routledge. Mümin Sekman Sözleri (t.y.). Erişim: 12/02/2018. http://www.kigem.com/muminsekman- sozleri.html, Oktar, N. ve Akdal, G. (2007). H-Göstergesi “H-Index” ve Süreli Yayınlara Uygulanımı. Türk Tıp Dizini. 5, 132-135. Erişim: 21/03/2018, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum5/page132-135.pdf, Onat, O. (2011). Genç Yetişkinlerin Ahlaki Kimliklerinin İncelenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul. Özalpman, D. (2010). “Bir Temellendirilmiş Kuram Denemesi: Politik Amaçla Marka Seçen Tüketici Yönetimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 39, 119-135. 148 Öztürk, S. (2015). Çivi Çiviyi Söker, “Muazzez İlmiye Çığ Kitabı”, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Pinheiro, D., Melkers J. ve Youtie J., (2014). Learning To Play The Game: Student Publishing as an Indicator of Future Scholarly Success, Technological Forecasting and Social Change,81,56-66, Erişim: 12/01/2018 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S004016251200220X Punch, K. F. (2011). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, (D. Bayrak, H. B. Arslan, Z. Akyüz, Çev.), Ankara: Siyasal Kitabevi. Ramli, H. S. B., Chin, A. L. L., ve Choo, A. C. P. (2016). Career Success for Women in Higher Education Institution: The Factors Influencing the Success of Women Academian, Medwell Journals, International Business Management, 10(17), 3929-3935 Schroeder, L., O’Leary, R., Jones D. ve Poocharoen, O. (2004), Routes to Scholarly Success in Public Administration: Is There a Right Path?, Public Administration Review, 64(1), 92-105. Seyman, Y. (2009). Tarihin Deltasına Yolculuk, “Sina Akşin Kitabı”, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Steel, M. (2001). Oxford Wordpower Dictionary, Oxford: Oxford University Press Stephan, P. E. ve Sharon G. L. (1992). Striking the Mother Lode in Science: The Importance of Age, Place, and Time, Oxford: Oxford University Press. Stumm, S., Hell, B. ve Premuzic, T.C., (2011). The Hungry Mind: Intellectual Curiosity Is the Third Pillar of Academic Performance, Perspectives on Psychological Science, 6(6), 574-588, Tekeli, İ. (2004). Evolution Of Performance in Social Sciences. Tekeli, İ. ve Teymur, N. (Ed.). The Institutional Transformation of Universities and its 149 Reflection on the Evaluation of the Performance of Social Scientists (s.3- 19), Ankara: Turkish National Commission Toprak, M.A. (2005). Çalışanların Bakışı Açısından Verimlilik, Temel Değerler, Başarı Faktörleri, Bir Alan Araştırması, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 4 (8), 75-85. Usta, A. (2011). Kuramdan Uygulamaya Kamu Yönetiminde Etik ve Ahlâk, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1, 39-50, Erişim: 13/03/2018, http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ksuiibf/article/viewFile/5000039244/500003 8117 Uysal, M. (2013). Efsane Dekan, Anılarıyla Cevat Geray, Ankara: İsim Yayınları. Uysal, N. (2016). Zaman Kaybolmaz, “İlber Ortaylı Kitabı”, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Vikipedia (t.y.). Erişim: 08/05/2018. http://www.wikizero. net/index.php?q=aHR0cHM6Ly90ci53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2k vTGluZ3VhX2ZyYW5jYQ, Vollmer, F. (1986). The relatianship between expectancy and academic achievement-How can it be explained?. British Journal of Educational Psychology, 56(1), 64-74. Wikipedia (t.y.). Erişim: 12/02/2018 http://www.wikizero.info/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWE ub3JnL3dpa2kvSXZ5X0xlYWd1ZQ, Wikipedia (t.y.). Erişim: 14/02/2018. http://www.wikizero.info/index.php?q=aHR0cHM6Ly90ci53aWtpcGVkaWE ub3JnL3dpa2kvS29yZWxhc3lvbg, 150 Wolman, B. (1973). Dictionary of Behavioral Science, New York: Van Nostrand Company. Yüksek Öğretim Personel Kanunu. (1983). T.C. Resmi Gazete, 18190, 13/10/1983tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5093
dc.description.abstractKARAASLAN ÖRDEK, Hande. The Perception of the Success of Academicians Working in the Field of Public Administration and the Factors That Lead them to Success: The Case of State Universities in Ankara, Master Thesis, Ankara, 2018. This thesis examines the perceptions of academicians regarding the definition(s) of success and especially academicians’ success and ways to achieve it among the academicians working in the public administration field of the departments of political science and public administration. For this purpose, first, in-depth interviews including both closed and open-ended questions were conducted with a total of 32 academicians from different levels of academic status in Ankara in six different public universities (Ankara University, Hacettepe University, Middle East Technical University, Gazi University, Yıldırım Beyazıt University and Ankara Sosyal Bilimler University). In addition to the interviews, the memories of eight Turkish social scientists, who are generally accepted to be successful in the field have been examined in order to better understand the perception of success and especially the success of the academicians and ways of achieving success. To this end, memoirs are read so as to compare and contrast the findings of the memoirs to the answers of the interview questions. Findings from both interviews and memories are analyzed together to make some evaluations and suggestions about the success of the academicians and ways of achieving this success. Keywords Success, Academician Success, Public Administration, Ways to Achieve Success, Turkey.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY .......................................... i BİLDİRİM ................................................................. ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ........ iii ETİK BEYAN ....................................................... ix ÖZET ........................................................................ vi ABSTRACT .................................................. vii İÇİNDEKİLER ....................................................... viii KISALTMALAR LİSTESİ ...................................... xi TABLOLAR DİZİNİ ................................................... xiii ŞEKİLLER DİZİNİ ................................................ xv ÖNSÖZ ................................. xvi GİRİŞ .................................................................... 1 1. BÖLÜM: BAŞARI VE AKADEMİSYEN BAŞARISI NEDİR? ................. 17 1.1. KAVRAMSAL ÇERÇEVE ...................................................... 17 2. BÖLÜM: ARAŞTIRMANIN UYGULANMASI ........................... 33 2. 1. YÖNTEM ..........................................................................33 2.2. ÖRNEKLEM .................................................................35 2.3. VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ ................................................. 38 2. 4. VERİ ANALİZİ ................................................................... 39 3. BÖLÜM: MÜLAKAT ANALİZLERİ ve BULGULAR .......................... 43 3.1. SİZCE BAŞARI NEDİR, AKADEMİSYEN BAŞARISINI NASIL TANIMLARSINIZ? ..............................................................43 3.2. AKADEMİSYEN BAŞARISI BİREYSEL MİDİR, YOKSA EĞER AKADEMİSYEN BİR GRUBUN PARÇASI İSE, AİT OLUNAN GRUP DÜZEYİNDE Mİ DEĞERLENDİRİLMELİDİR? ............................ 49 3.3. BAŞARILI BİR AKADEMİSYEN OLMAK İÇİN GEREKLİ KARAKTER ÖZELLİKLERİNİN NELER OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORSUNUZ? .......... 52 3.4. BAŞARILI BİR AKADEMİSYEN OLMAK İÇİN GEREKLİ, EĞİTİMLE İLGİLİ ÖZELLİKLERİN NELER OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORSUNUZ? ........ 53 3.5. BAŞARILI BİR AKADEMİSYEN OLMAK İÇİN GEREKLİ ÇEVRESEL ÖZELLİKLERİN NELER OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORSUNUZ? ................... 58 3.6. AKADEMİSYEN BAŞARISINDA ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN (MAKALE, KİTAP YAZIMI, ATIF ALMA, KONFERANSTA SUNUM, VB.) ETKİSİ VAR MIDIR? .................................................... 61 3.7. AKADEMİSYEN BAŞARISINDA KONU VE YÖNTEM SEÇİMİNİN ETKİSİ VAR MIDIR? .................................................................. 64 3.8. AKADEMİSYEN BAŞARISINDA ÖĞRETİCİLİĞİN (DERS VE KONFERANS VERME, VB.) ETKİSİ VAR MIDIR? ........................... 67 3.9. AKADEMİSYEN BAŞARISINDA KURUMA VE ÜLKEYE FAYDA SAĞLAMANIN ETKİSİ VAR MIDIR? .............................................. 69 3.10. AKADEMİSYEN BAŞARISINDA BELLİ ALANLARDA UZMANLAŞMANIN ETKİSİ VAR MIDIR? ........................................ 72 3.11. AKADEMİSYEN BAŞARISINDA YURT İÇİ VE YURT DIŞI AKADEMİK AĞLARA AKTİF ÜYE OLMANIN ETKİSİ VAR MIDIR? ............................... 74 3.12. AKADEMİSYEN BAŞARISINDA, İDARİ GÖREVLERDE BULUNMANIN ETKİSİ VAR MIDIR? ............................................................ 76 3.13. AKADEMİSYEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN KAÇINILMASI GEREKENLER VAR MIDIR? .............................................. 79 3.14. AKADEMİSYEN BAŞARISINI AÇIKLAYAN DİĞER FAKTÖRLER NELER OLABİLİR? ................................................................ 83 3.15. ÖZET ve DEĞERLENDİRME ........................................... 84 4. BÖLÜM: KİTAP ANALİZLERİ VE BULGULAR .............................. 90 4.1. AZİZ SANCAR .................................... 90 4.2. MUAZZEZ İLMİYE ÇIĞ ..................... 95 4.3. CEVAT GERAY ........................................... 99 4.4. NERMİN ABADAN UNAT ........................... 101 4. 5. SİNA AKŞİN ..................................................... 106 4. 6. İLBER ORTAYLI ........................................ 111 4. 7. KORKUT BORATAV .................................... 116 4. 8. HALİL İNALCIK ...................................... 119 4. 9. ÖZET VE DEĞERLENDİRME ............................ 125 5. BÖLÜM: GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ ................ 131 5. 1. GENEL DEĞERLENDİRME ........................ 131 5. 2. SONUÇ ............................................ 140 5. 3. ÖNERİLER ............................................ 142 KAYNAKÇA ................................................ 144 EK 1. ORİJİNALLİK RAPORU ................................. 151 EK 2. ETİK KURUL YA DA MUAFİYET İZNİ ................... 152 EK 3. ARAŞTIRMAYA GÖNÜLLÜ KATILIM FORMU .............. 154 EK 4. GÖRÜŞME FORMU ............................................ 156 EK 5. ANI KİTAPLARI OKUNAN AKADEMİSYENLER .................... 158 EK 6. AKADEMİSYEN ELEŞTİRİLERİ VE ÖNERİLER ................... 159 ÖZGEÇMİŞ .............................................. 169tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBaşarıtr_TR
dc.subjectAkademisyen Başarısıtr_TR
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectAkademisyen Başarısına Ulaşma Yollarıtr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.titleKamu Yönetimi Alanında Çalışan Akademisyenlerin Başarı Algısı ve Onları Başarıya Götüren Etmenler: Ankara’daki Devlet Üniversiteleri Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKARAASLAN ÖRDEK, Hande. Kamu Yönetimi Alanında Çalışan Akademisyenlerin Başarı Algısı ve Onları Başarıya Götüren Etmenler: Ankara’daki Devlet Üniversiteleri Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018. Bu tez çalışması, Ankara’daki devlet üniversitelerinin (Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ve Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi) siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerinde görev yapan ve kamu yönetimi alanında çalışan akademisyenlerin, başarı ve özellikle akademisyen başarısı ile başarıya ulaşma yolları algısını incelemektedir. Bu amaçla öncelikle altı farklı devlet üniversitesinde farklı akademik statüde görev yapan toplam 32 akademisyen ile kapalı ve açık uçlu sorular içeren derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatlara ek olarak, görüşmelerde sorulan sorular göz önünde tutularak başarı ve özellikle akademisyen başarısı ile akademisyenlerin başarıya ulaşma yolları algısını daha iyi anlayabilmek için alanında başarılı olduğu genel kabul gören sekiz Türk sosyal bilim insanının anıları incelenmiştir. Anılardan elde edilen bulgular ve mülakat bulguları karşılaştırmalı bir şekilde bir arada değerlendirilerek akademisyen başarısı ve bu başarıya ulaşma yolları konusunda bazı tespit ve önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler Başarı, Akademisyen Başarısı, Kamu Yönetimi, Akademisyen Başarısına Ulaşma Yolları, Türkiye.tr_TR
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimitr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster