dc.contributor.advisor | Mirici, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Kavaklı, Nurdan | |
dc.date.accessioned | 2018-03-16T07:31:42Z | |
dc.date.available | 2018-03-16T07:31:42Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-01-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4383 | |
dc.description.abstract | As an offspring of the negotiation on the accession of Turkey to the European Union,
the Framework has been adopted as a basis for language education policies with
related implementations in the field of language testing and assessment. Although
there is a growing body of research on the CEFR and language teaching, testing
and assessment in formal educational settings, there is a perceived gap in the
literature regarding the CEFR oriented testing and assessment practices of English
language schools serving as non-formal educational settings. Considering this
research gap, the prevalent aim of this study is to scrutinize the appropriateness of
the current testing and assessment practices of English language schools rendering
non-formal education to some European guidelines together with the Framework.
Grounded upon a mixed methods research design, this study embraces quantitative
data gathered from English language teachers who are also test (-item) developers
at 3 private institutions rendering non-formal English language education, which are
renowned for quality with the highest course attendee capacity and branches in
Turkey together with the qualitative data gathered from their directors and that of
the Association of Private Educational Institutions and Study Centers in Turkey (ÖZKUR-
DER). Accordingly, the results have yielded that English language schools do
not apply European guidelines in language testing and assessment thoroughly as
the Framework is not adequately covered in related practices. This study has
several implications for research on the development of the CEFR oriented
language testing and assessment practices, and feeds into the growing body of
research on the utilization of the European standards in non-formal educational
settings. To sum up, in this study, the current language testing and assessment
practices in non-formal educational settings, as the arteries of Turkish education
economy, have been discussed to improve the quality by the exploitation of the
CEFR. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | CEFR | tr_TR |
dc.subject | ADOÇEP | tr_TR |
dc.subject | EFL | tr_TR |
dc.subject | İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretimi | tr_TR |
dc.subject | ölçünleştirilmiş sınav | tr_TR |
dc.subject | standardized tests | tr_TR |
dc.subject | language testing | tr_TR |
dc.subject | assessment | tr_TR |
dc.subject | ölçme ve değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | yaygın eğitim | tr_TR |
dc.subject | non-formal education | tr_TR |
dc.title | Cefr Orıented Testıng And Assessment Practıces In Non-Formal Englısh Language Schools In Turkey | tr_TR |
dc.title.alternative | Türkiye'deki İngilizce Kurslarında Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı Odaklı Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Türkiye’nin Avrupa Birliği müzakere süreci kapsamında benimsediği ve yürütmekte
olduğu dil eğitim politikalarının dayanağı olan ADOÇEP, eğitimde ölçme ve
değerlendirme alanında da uygulanmaktadır. Yapılan alanyazın taramasına göre,
yaygın eğitim kapsamında ölçme ve değerlendirme uygulamalarını irdeleyen
çalışmaların yanı sıra, Türkiye’de yaygın eğitim hizmeti veren İngilizce kurslarının
ölçme ve değerlendirme uygulamaları açısından daha önce yapılmış bir çalışmaya
rastlanmamıştır. Buna göre, bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de yaygın eğitim
hizmeti veren İngilizce kurslarının ölçme ve değerlendirme uygulamalarının
ADOÇEP ile birlikte birtakım Avrupa ölçme ve değerlendirme ölçütlerine
uygunluğunu irdelemektir. Çalışmada temel alınan Avrupa ölçme ve değerlendirme
ölçütleri, Avrupa Dil Ölçme ve Değerlendirme Birliği, Avrupa Dil Testleri
Uygulayıcılar Birliği, Uluslararası Ölçme Birliği ve Avrupa Dil Eğitim Değerlendirme
Birliği tarafından öngörülen uygulama esaslarıdır. Metodolojik açıdan bu doktora
tezi, karma yönteme dayalıdır. Nicel veri, 5 seçenekli Likert tipi ölçek yoluyla,
Türkiye’de yaygın eğitim hizmeti veren, ülke genelinde kalitesiyle bilinen 3 İngilizce
kursunun belirlenmesiyle, bu kurumlarda sınav hazırlayıcı olarak çalışan İngilizce
öğretmenlerinin görüşleri alınarak toplanmıştır. Nitel veri ise İngilizce kurslarının ve
‘Tüm Özel Öğretim Kursları, Hizmet İçi Eğitim Merkezleri, Dershaneler ve Etüt
Eğitim Merkezleri Birliği Derneği (ÖZ-KUR-DER)’nin yöneticileri ile 6 soru üzerinden
yapılan yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Bu çalışmanın
bulguları İngilizce kurslarında çalışan öğretmenlerin ilgili ölçütler hakkında yeterince
bilgi sahibi olmadığını göstermiştir. Ayrıca, kurum yöneticilerinden toplanan görüşler
ise ADOÇEP’in ölçme ve değerlendirme konusunda yeterli düzeyde uygulamaya
konulmadığını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma, yaygın eğitim hizmeti veren İngilizce
kurslarının ölçme ve değerlendirme çalışmalarının Avrupa standartları çerçevesinde
geliştirilmesi konusunda çeşitli çıkarımlar da sunmaktadır. Özetle, bu çalışmada
Türkiye’de yaygın eğitim yoluyla İngilizcenin öğretiminde benimsenen ölçme ve
değerlendirme uygulamalarının ADOÇEP kapsamında gelişimi tartışılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 103440 | tr_TR |