Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYalçın Çelik, Sıddıka Dilek
dc.contributor.authorAslan, Emine
dc.date.accessioned2018-01-09T07:34:41Z
dc.date.available2018-01-09T07:34:41Z
dc.date.issued2018-01
dc.date.submitted2018-01-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4148
dc.description.abstractThis study aims to establish a theoretical framework of parody and to determine the forms of utilization and reasons of parody in Turkish theater after 1980. The theoretical plane of the twentieth century, particularly focusing on the context and the reader as well as the studies on the parody vary in formal, thematic and functional sense. In order to demonstrate such different aspects the study defines and classifies the parody under its theoretical headings. The study indicates several parody types according to what the parody`s sub-text might be and determinated attitude towards converted target context. The existence of such various features as literary, cultural, social and ideological in each era is perceived as the reason for the difference in parody definitions. It is asserted that whatever the diversity of parody classifications indicate, this technique strengthens the intertextual studies, and that these studies lead to different perspectives. The study particularly includes the postmodern period in which the literary genres and discourses find interrogation areas on a multi-layered plane. Accordingly, texts are selected from the Turkish theater after the 1980s. In particular, the parody texts created during this period are intended to articulate the dominant discourses that differ from period to period, beyond serving a text or genre.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY……………………………………………………………………..i BİLDİRİM……………………………………………….………………………………ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI………….……..………iii ETİK BEYAN………………………………………………..………....………………iv ÖZET……………………………..……………………………………………………..v ABSTRACT……………………………………………………………………………vi İÇİNDEKİLER…………………………………………………………………………vii ÖNSÖZ…………………………………………………………………………..….….ix GİRİŞ…………………………………………………………….……………………...1 1.BÖLÜM: XX.YÜZYIL BATI TİYATROSU……………………………………......7 2.BÖLÜM: 1980 SONRASI TÜRK TİYATROSU………………………………...21 3. BÖLÜM : PARODİK ANLATIM (ÇAĞDAŞ PARODİ KURAMLARI)…….…39 3.1. “PARODİ” SÖZCÜĞÜ…………………………………………..……..39 3.2. TARİHSEL PERSPEKTİF…………………………………………......40 3.2.1. Rus Biçimciler ve Parodi…………………………………...40 3.2.2. Mikhail Bakhtin…………………………………………….…43 3.2.2.1. “Çift Sesli” Parodi ve Karnaval………………....….43 3.2.2.2. Diyolojik Metin ve Sözce…………………………...45 3.3.3. Alımlama ve Metin-Okur İlişkisi………………………...…49 3.3.4. Yapısalcılık ve Sonrasında Parodi………………………..52 4.BÖLÜM: POSTMODERNİZM VE PARODİ……………………………..……...62 4.1. PARODİ VE “KOMİK” ETKİ………………………………………..…91 4.1.1. İroni………………………………………………………...…..97 viii 4.1.2. Kara Mizah…………………………………………………..103 4.1.3. Satir……………………………………………………..…..109 4.2. POSTMODERN ALGI VE PARODİK ANLATIM………….…..…119 4.2.1. Grotesk…………………...………………………………...121 4.2.2. Üstkurmaca…………………………………...………...…127 4.2.3. Bellek ve Kimlik Yitimi..................................................133 SONUÇ……………………………………………………………………….……141 KAYNAKÇA…………………………………………………………………….…147 EK 1. Orijinallik Raporu………………………………………………………...157 EK 2. Etik Kurul ya da Muafiyet İzni…………………………………….……158tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjecttürk tiyatrosutr_TR
dc.subject1980 sonrası
dc.subjectparodi
dc.subjectsöylem
dc.subjectmetinlerarasılık
dc.title1980 Sonrası Türk Tiyatrosunda Paroditr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, parodiye dair kuramsal bir çerçeve oluşturmak ve 1980 sonrası Türk tiyatrosunda parodinin kullanım biçimlerini ve nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Yirminci yüzyılın özellikle metne ve okura odaklanan teorik düzlemi ile birlikte parodi üzerine yapılan çalışmalar, biçimsel, tematik ve işlevsel anlamda çeşitlilik göstermektedir. Çalışma, bu farklı bakış açılarını göstermek adına parodiyi kuramsal başlıklar altında tanımlar ve sınıflandırır. Parodinin alt metninin neler olabileceğine ve dönüştürülen hedef metne karşı belirlenen tutuma göre farklı parodi türleri belirler. Her dönemin, farklı edebi, kültürel, sosyal ve ideolojik özelliklerinin olması, parodi tanımlamalarına ilişkin farklılığın sebebi olarak görülür. Parodiye ait sınıflandırmalar ne kadar çeşitlilik gösterirse göstersin bu tekniğin metinlerarası çalışmaları güçlendirdiği ve bu çalışmalara farklı bakış açıları getirdiği savunulur. Çalışma özellikle yazınsal türlerin ve söylemlerin çok katmanlı bir düzlemde sorgulama alanı bulduğu postmodern dönemi kapsamaktadır. Bu doğrultuda seksen sonrası Türk tiyatrosundan metinler seçilir. Özellikle bu dönemde oluşturulan parodi metinlerin, bir metne ya da türe hizmet etmesinin ötesinde, dönemlere ait farklılık gösteren baskın söylemleri dile getirmeyi amaçladığı görülür.tr_TR
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster